يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۲۲۶۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
مهدی چمران گفت: ترک خدمت معاونان شهردار پس از اعلام نتایج انتخابات کذب محض است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، مهدی چمران در تذکر پیش از دستور سیصد و چهل و هفتم با تاکید بر اینکه اعتماد مردم به انتخابات نباید سلب شود و در دنیا افتخار می‌کنیم که انتخابات برگزار می کنیم، گفت: نباید کاری کنیم که باور مردم آسیب ببیند.

وی گفت: اعتراض ما به دلیل این نیست که می‌خواهیم به شورای پنجم راه یابیم و اگر مسئولان بخواهند حاضریم تعهد بدهیم که اگر قرار شد بیاییم انصراف دهیم. در روند انتخابات قانونی آنجایی که باید فرمانداری بیاید و تجمیع آرا را انجام دهد شاهد بودیم که آرا مستقیم به وزارت کشور می‌رود و در آنجا تجمیع می‌شود و نه مجلس نظارت داشته نه فرمانداری.

رییس شورای شهر تهران با اعلام اینکه ناظران فقط یک مانیتور جلوی رویشان بوده و نظارت‌ها بیشتر نظاره بوده‌اند، گفت: در دوره قبل ناظران مجلس حضور داشتند و آرا را می‌شماردند و تطبیق می‌دادند. این آمار شمارش به آمار فرمانداری اضافه و تجمیع می‌شد و در صورت نیاز اصلاحات اعمال می‌شدند، اما این دفعه فرماندار لیست نهایی را خواند و آمار جزیی را نمی‌دانست.

چمران با تاکید بر اینکه این اقدام خلاف قانون است زیرا در ماده 65 قانون شوراها عنوان شده که فرماندار موظف است نظارت کند، متذکر شد: در انتخابات اخیر شوراها در سیستم نظارت کشور کسی نظارت لازمه را نداشته است و حرف ما این است که نگذاریم اعتماد مردمی از بین برود.

رییس شورای شهر تهران بیان کرد: به این انتخابات افتخار می‌کنیم اما برای اینکه مو لای درزش نرود، لازم است که بازنگری‌ها اعمال شود. باید صورتجلسه‌ها و بازشماری آرا صورت گیرد.

چمران همچنین در پاسخ به تذکر یکی از اعضا مبنی بر اینکه معاونان شهردار پس از اعلام نتایج انتخابات ترک خدمت می‌کنند، گفت: تنها یک معاون از کار خود استعفا داده و آن هم به دلیل بیماری سرطان دخترش است، اما همه سر کارشان هستند. به طوری که دیدید روز بعد از انتخابات دیدیم 700 تن زباله انتخابات از سطح شهر جمع شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها