يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۲۳۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
حسن روحانی که داعیه وکالت دارد باید امروز ورشکستگی ورزش و کمبود سرانه فضای ورزشی را ببیند و برای برطرف کردن موانع از قانون کمک بگیرد و برخی قوانین را عوض کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حسن روحانی بار دیگر پشت سکان هدایت اجرایی کشور قرار گرفت و اعتماد مردم را جلب کرد. او اما برای بالا نگه داشتن سقف اعتماد، کار بسیار سختی در پیش دارد، چه در حوزه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و چه در حوزه ورزش ورشکسته.

استقلال خوزستان که هم با ریزگردها درگیر است و هم با مشکلات اقتصادی همان تیمی است که دو سال قبل قهرمان لیگ برتر ایران شد و بازیکنانش در آستانه دیدار با الهلال عربستان کارشان به اعتصاب کشید و در نهایت بازی برده را باختند. این تیم نمادی است هم برای قشر محروم در جنوب کشور و هم بالاتر از آن نمادی است برای ورشکستگی فوتبال ایران که قهرمان دیروزش در گرداب بی پولیی قید زندگی کردن را می زند و به نوعی خودکشی می کند.

در واقع این حرکت مانند خودکشی آن جوانانی است که به هیچ کجا راهی ندارند و با افسردگی دست به گریبانند. آقای وکیل، شما که داعیه وکالت مردم را در انتخابات داشتید، باید بدانید که درد استقلال خوزستان درد مشترکی است برای همه تیم ها و باشگاه های ورزشی که در فوتبال فقط بیشترین نمود را دارد.

خصولتی های بی پشتیبان
از ورزش هایی چون والیبال و بسکتبال و تنیس و دو و میدانی و ... که پخش تلویزیونی نمی شوند بگیرید تا برسید به باشگاه های بزرگ و پرطرفداری مثل استقلال و پرسپولیس. که اولی با پروپئیچ همین حالا درگیر دادگاه های بین المللی است و دومی با ژوزه مانوئل و دستیارانش. شاید در پاره ای موارد باشد که نامدیری کار باشگاه ها را به اینجا برساند که امروز رسانده است اما واقعیت این است که نظام درآمدزایی در ورزش در مخلوطی از شن و مه و دریا گم شده و هیچکس نمی داند کدام سو باید برود.

نه ردیف بودجه دولتی وجود دارد که همه تکلیف خود را بدانند و نه خصوصی است که بفهمند مسیر کدام است. معدود خصوصی ها هم درگیر قوانین مانعی شده اند که موجب شده ورشکستگی آنها از دور پیدا باشد و از نزدیک وحشتناک.

آقای وکیل، جناب رئیس جمهور، نفت تهران قهرمان جام حذفی فوتبال ایران کاملا پیداست که در ورطه نابودی است. این تیم خوش نقشه، بازیکن ساز و بازیکن یاب که بچه ها را از کارواش و دستفروشی به ورزش می آورد و بازیکن می کرد معلوم نیست حتی امسال دوباره در فوتبال باشد و دوباره بازیکن بسازد. سهم نفت حتی در تیم ملی ایران هم دیده می شود و نمی توان آن را نادیده گرفت.

آقای روحانی، استقلال اهواز نابود شده است، ملوان دور خود می چرخد، استقلال و پرسپولیس ورشکسته هایی هستند پیش از اعلام ورشکستگی، سیاه جامگان  دیده جامه به تن ندارد، سپیدرود رشت که امید شمال شده حتی مالک ندارد جناب وکیل، استقلال خوزستان هم تقریبا همین است.

صبای قم همین راه را می رود، آنها هم بی پول دور خود می چرخند. در واقع تنها دولتی ها هستند که مسیر را درست جلو می برند. تیم هایی مثل فولاد و سپاهان و ذوب آهن که به کارخانه ها متصل هستند شرایط بهتری دارند اما دیگران اصلاح قانون لازم دارند. اصلاح شرایط می خواهند.

قوانینی در مجلس
حق پخش تلویزیونی می خواهند، کپی رایت مجلس را لازم دارند و اجرای آن را خواستارند. در ورزش های دیگر شبکه تلویزیونی ورزش لازم است، پخش مستقیم و جذب اسپانسر لازم است. بالاتر رفتن سرانه فضای ورزشی در شهر ای بزرگ کاملا مورد نیاز است و اگر باشگاه های ورزشی به درآمدزایی برسند خودشان این کار را به صورت خصوصی انجام می دهند، آنها آپارتمان ها را می خرند و با تاسیس آکادمی ها هم درآمدزایی می کنند و هم هر روز به سرانه فضای ورزشی اضافه می کنند.

آقای رئیس حمهور، اینجا دقیقا وکالت لازم است، نوشتن قانون لازم است، تصویب قانون لازم است و شما وکیل، شما رئیس جمهور، شما مسئول و شما مدیون. این گوی و این میدان. ورزش ورشکسته وکیل می خواهد، ورزشی ها هم برای شما سنگ تمام گذاشتند، حالا نوبت شماست.  



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها