يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۲۴۲۹
زمان انتشار: ۱۸:۴۸     ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
«اصولگرایان تا مرز تغییر سرنوشت و نتیجه انتخابات پیش رفتند و این نقض ادعای ظرفیت رأی 4 میلیونی آنها بود».

به گزارش پایگاه 598، روزنامه هفت صبح (از مجموعه روزنامه‌های حامی دولت) در یادداشتی نوشت: آیا اصولگرایان شکست خوردند؟ در ظاهر دورخیز بلند آنها به نتیجه نرسید اما انتخابات نعمت‌هایی هم برای اصولگرایان داشت و نشان داد آنها هدایت یک کاندیدای صددرصد اصولگرا که از بدانه قوه‌قضاییه بلند شده و تا همین چند ماه قبل نامش برای بسیاری از مردم عادی آشنا نبود می‌تواند تا سقف 16 میلیون رای به دست بیاورد. کارشناسانی مثل صادق زیباکلام طی 4 سال گذشته با اشاره به رای سعید جلیلی در انتخابات گذشته سقف رای اصولگرایان رادیکال را 4 میلیون عنوان می‌کردند. حالا آن سطح 4 میلیونی در انتخابات 96 به 16 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. عددی که اگر خیزش آرای خاکستری به نفع روحانی در چند روز آخر شکل نمی‌گرفت می‌توانست سرنوشت انتخابات را عوض کند. از سوی دیگر اصولگرایان در وجود حجت‌الاسلام رئیسی بالاخره لیدر گمشده خود را پیدا کردند. چرا که همه می‌دانیم آیات مصباح، موحدی‌کرمانی، یزدی، جنتی و علم‌الهدی هر کدامشان از حضور موثر و مستقیم در فضای سیاسی کشور معذور بوده‌اند.


 اما حالا رئیسی در اولین حضورش در میدان سیاست و آرای مردمی توانست نتیجه قابل قبولی به دست بیاورد. و بالاخره اینکه اصولگرایان توانستند از سایه برند احمدی‌نژاد خارج شوند. احمدی‌نژاد و طیف طرفدارش خود را تنها نیروی محرکه طبقات محروم برای خیزش سیاسی و حضور پای صندوق‌های  رای می‌دانستند. اما رئیسی با ترکیب شعارهای معیشتی با آرایه‌های ایدئولوژیک بخشی از آرای طبقه فرودست در شهرهای بزرگ و روستاها را به خود اختصاص داد تا نیاز احتمالی اصولگرایان به احمدی‌نژاد در دوره‌های آینده از بین برود.

منبع: کیهان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
۰
۰
اصلاح طلبان مانند مینیون ها همیشه دنبال یک نفر می گردند سه طیف اصلاح طلب اعتدال گرا و کارگزاران و البته با تقلب بالا با هم جمع شدید و روحانی را از صندوق در اوردید کار بزرگی نکردید!!!!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها