کد خبر: ۴۲۲۴۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
در دیدار اعضای شورای بررسی متون علوم‌انسانی با رهبری صورت گرفت
رئیس و اعضای شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی در پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم در محضر رهبر معظم انقلاب گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در این شورا را به ایشان ارائه کردند.

فارس، در این جلسه، حمیدرضا آیت‌اللهی رئیس پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی و رئیس شورای بررسی متون و کتب علوم‌انسانی، گزارشی از فعالیت‌های اخیر این شورا را به استحضار رهبر معظم انقلاب رساند.

وی در این گزارش اجمالی با اشاره به فعالیت‌های 15 ساله این شورا که در سال‌های اخیر شتاب فراوانی گرفته، حضور یک هزار و 500 استاد حوزه علوم‌انسانی مرتبط با این شورا از سراسر کشور را زمینه‌ساز ایجاد شبکه‌ای فعال از اساتید علوم‌انسانی دانست که موجب تمرکززدایی در مباحث علوم‌انسانی کشور شده است.

آیت‌اللهی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در خصوص نقد و بررسی 300 کتاب دانشگاهی علوم‌انسانی و 100 نظریه جهانی در این حوزه، انتشار 19 مجله علمی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، برگزاری دومین کنگره ملی علوم‌انسانی در دی‌ماه سال جاری و چندین فعالیت مهم دیگر اظهار امیدواری کرد که پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم‌انسانی دانشگاه‌ها بتوانند گامی هر چند کوچک در مسیر رهنمودهای ایشان در حوزه علوم‌انسانی کشور بردارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نیز پس از استماع این گزارش ضمن تشکر از اقدامات انجام شده و تأکید بر استمرار این فعالیت‌ها و انجام اقدامات اساسی دیگر، اظهار کردند که بحث جهان‌بینی اسلامی در علوم‌انسانی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها