يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۲۵۲۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نخستین گزارش تیم حقیقت‌یاب معدن آزادشهر تهیه و تدوین شده است و ما بدون تعارف با مقصران اصلی این حادثه برخورد قانونی خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم از رامیان، علی ربیعی عصر امروز در دیدار با خانواده جانباختگان معدن زمستانی آزادشهر در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: در تلاشیم تا گزارش معدن منصفانه و با شجاعت تهیه شود و گزارش و اقدامات انجام شده در جلسه هیئت دولت مطرح شد.

وی افزود: برقراری احکام مستمری سریعاً صادر شده و خانواده‌هایی که انحصار وراثت آنها مشخص شود دیه آنان فوراً پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: قول می‌دهیم مراقب فرزندان و همسران جانباختگان باشیم.

ربیعی یادآور شد: با وزیر راه و شهرسازی هماهنگ شده و مقرر گردید اگر خانواده‌ای از جانباختگان مسکن ساخته و بدهکار است بدهی آن از طرف دولت پرداخت شود و یا اگر مایل است در واحدهای مسکن مهر آزادشهر ساکن شود به آنان واگذار گردد و در صورت عدم تمایل مبلغ 50 میلیون تومان حق مسکن به آنان پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: هر تصمیمی در مورد حادثه پلاسکو گرفته شود در مورد حادثه معدن نیز تسری خواهیم داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این معدن نماد خاص است و ما باید آن را پاس بداریم تا روح انسانیت گرامی داده شود و درد و رنج کارگری و کارگران فراموش نگردد.

ربیعی گفت: در سالجاری با کارگران معدن نمادسازی ملی خواهیم کرد تا شجاعت و دلاوری‌های آنان در یادها باقی بماند.

وی تصریح کرد: بعد از ماه مبارک رمضان مجدداً در کنار این خانواده‌ها خواهیم بود زیرا طبق دستور رئیس‌جمهور مقرر شده مرتباً با خانواده جانباختگان در ارتباط باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دستور پرداخت 24 میلیون تومان را سریعاً صادر نموده و افزایش مستمری نیز به اندازه قانونی مقرر شده و تمام کارگران معدن که هر گونه بیمه به جز بیمه معدن داشته‌اند در 15 سال گذشته باطل گردیده و برای آنان بیمه معدن صادر می‌شود.

ربیعی افزود: در طرح‌های اشتغال‌زایی ما در سالجاری خانواده‌های جانباختگان معدن در اولویت خواهند بود و کلینیک تأمین اجتماعی رامیان با نام درگذشتگان حادثه معدن زمستانی یورت آزادشهر در آینده احداث می‌شود.

وی گفت: ما درد بی‌پدری را درک می‌کنیم و می‌دانیم کار برای جان و با جان کار کردن توسط معدن‌چیان چقدر سخت است و جانباختن این مردان زحمتکش با این نحو خوب نبود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها