يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۲۵۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
تفسیر شیطنت‌آمیز از مصاحبه‌ام درباره تبعیض جنسیتی/
وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: سال 91 در یکی از مصاحبه‌ها گفته بودم ما تبعیض جنسیتی نداریم و این به معنای برابری جنسیتی که اکنون در سند آموزش 2030 ذکر شده، نیست اما برخی با شیطنت به‌‌گونه دیگری آن را تفسیر کردند.
به گزارش پایگاه 598، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با اشاره به تحریف صحبت‌هایش در فضای مجازی، اظهار داشت: سال 91 در یکی از مصاحبه‌ها گفته بودم ما تبعیض جنسیتی نداریم و این به معنای برابری جنسیتی که اکنون در سند آموزش 2030 ذکر شده است، نیست اما برخی با شیطنت به‌ گونه دیگری آن را تفسیر کردند.

وی افزود: ما به عدالت جنسیتی معتقدیم که معنای گسترده‌تری دارد و یکی از معانی‌اش این است که عدالت در فرصت‌های تحصیلی دختران و پسران مراعات شود.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: برابری جنسیتی مذکور در سند آموزش 2030 به معنای آزادی لیبرالی و ترویج فرهنگ غرب است که ما هرگز به آن معتقد نبوده و نیستیم.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس در توضیح این سخنش که «اجرای سند 2030 جرم است»، گفت: اجرای سند 2030 جرم است چون قانونی نشده است و ما در برنامه ششم تصویب کردیم که تنها سند تحول بنیادین مرجع عمل و اقدام آموزش و پرورش باشد، بنابراین عمل بر اساس سند 2030 بی‌قانونی است و از این جهت جرم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
۰
۰
ولی 2030 در حال اجرا ست ایا نمیتوانید جلوی انرا بگیرید .جرم هست اما کسی با مجرم کاری ندارد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها