أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۲۲۵۹۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
درپی تن دادن مسئولان رژیم صهیونیستی به خواسته‌های انسانی اسرای فلسطینی، آنها اعتصاب غذای خود را متوقف کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، اسرای فلسطینی بامداد امروز شنبه بعد از دستیابی به توافقی با اداره زندانهای رژیم صهیونیستی برای تحقق خواسته های انسانی خود، دست از اعتصاب غذای 41 روزه خود کشیده و آن را تعلیق کردند.

اسیران فلسطینی از روز 17 آوریل گذشته اعتصاب غذای خود تحت نام "نبرد آزادی و کرامت" را در اعتراض به بدرفتاری مسئولان زندانهای رژیم صهیونیستی و بی توجهی به حقوق انسانی آنها و تاکید بر لزوم آزادی خود آغاز کردند.

پایان دادن رژیم صهیونیستی به بازداشت موقت اسیران، پایان دادن به سیاست زندانی کردن انفرادی اسیران، پایان دادن به سیاست جلوگیری از ملاقات خانواده های اسیران با آنها و پایان سهل انگاری پزشکی از جمله دیگر خواسته های اسیران فلسطینی اعتصاب کننده بود.

عیسی قرقع رئیس بخش امور اسیران و قدوره فارس رئیس باشگاه الاسیر گفتند: بعد از دستیابی کمیته اعتصاب به رهبری مروان البرغوثی به توافقی با اداره زندانهای اسرائیل به منظور برآورده شدن خواسته های انسانی اسیران فلسطینی، این اسیران اعتصاب غذای خود را شکستند. این توافق بعد از مذاکرات بیش از 20 ساعته در زندان عستقلان رژیم اسرائیل بدست آمد.

در این مذاکرات مروان البرغوثی و نمایندگان اسیران اعتصاب کننده حضور داشتند. این درحالی بود که اداره زندانهای رژیم اسرائیل پیشتر ایده مذاکره با آنها را نمی پذیرفت.

بیش از 1500 اسیر فلسطینی به رهبری مروان البرغوثی از روز دوشنبه 17 آوریل گذشته اعتصاب غذای خود را با شعار "آزادی و کرامت" در همه زندانهای رژیم صهیونیستی آغاز کردند.

این اعتصاب در پی شکست مذاکرات نماینده اسرا با به اصطلاح اداره زندانهای رژیم صهیونیستی برای بهبود اوضاع اسرا آغاز شده بود.

اعتصاب اسرا در زندانهای عسقلان، نفحه، ریمون، هداریم، جلبوع و بئر السبع صورت گرفت.

گزارش کمیته اطلاع رسانی هیئت امور اسیران و آزادگان و باشگاه فلسطینی الاسیر پیشتر حکایت از آن داشت که اسیران اعتصاب کننده دچار کاهش وزن شدید شده و به دشواری می توانستند حرکت کنند و با بیهوشی های مکرر روبرو بودند. آنها همچنین با مشکلات مفصلی و کلیوی روبرو شده و برخی خون بالا می آورند زیرا تعدادی از این اسیران اساسا بیمار هستند.

این اعتصاب با همبستگی و حمایت گسترده در سطح مردمی و مسئولان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه روبرو شد؛ بویژه که رهبری آن را مروان البرغوثی برعهده داشت.

مجلس ملی فلسطین در سال 1974 میلادی، روز هفدهم آوریل هر سال را به عنوان روز ملی انسانی و جهانی همبستگی با اسرای فلسطینی نامگذاری کرد.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها