کد خبر: ۴۲۲۶۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
نگاهی بر آرای بی هویت در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری:
تعداد "واجدان شرایط" رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری 96 ، بیش از 56میلیون نفر بود. حسن روحانی بیش از 23 میلیون رای آورده است؛ یعنی چیزی حدود 41درصد. پس در همین ابتدا باید گفت حسن روحانی رای اکثریت واجدان شرایط را ندارد. از میان رای دهندگان به روحانی نیز بسیارند افرادی که تحت تاثیر بازی های تبلیغاتی مبنی بر رقیب هراسی قرار گرفتند و حاضر بودند شرایط بد دوران روحانی را تحمل کنند اما به رئیسی رای ندهند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، تعداد "واجدان شرایط" رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری 96 ، بیش از 56میلیون نفر بود. حسن روحانی بیش از 23 میلیون رای آورده است؛ یعنی چیزی حدود 41درصد. پس در همین ابتدا باید گفت حسن روحانی رای اکثریت واجدان شرایط را ندارد.

از میان رای دهندگان به روحانی نیز بسیارند افرادی که تحت تاثیر بازی های تبلیغاتی مبنی بر رقیب هراسی قرار گرفتند و حاضر بودند شرایط بد دوران روحانی را تحمل کنند اما به رئیسی رای ندهند.

از سوی دیگر می دانیم که عده ای نیز دل به شعارهای روحانی بستند و از آنجا که سخنان و شعارهای روحانی در زمان تبلیغات، تفاوت بسیاری با کارنامه اش داشت؛ آن عده دقیقا برای رسیدن به همان "نه به وضع موجود" تحت جو انتخاباتی قرار گرفتند و به ایشان رای دادند تا آنچه که حاصل کارنامه خود روحانی بود توسط وی اصلاح شود! اختلاف سخنان و شعارهای روحانی با کارنامه اش در حدی بود که خیلی ها می پرسیدند "اگر حسن روحانی این میزان اعتراض به وضع موجود دارد پس در 4سال گذشته چه کسی رئیس جمهور بوده و مسئول وضع موجود کیست؟!"

از سوی دیگر باید حساب کسانی را که احتمالا توسط صاحب کارشان مورد بازخواست بوده اند و  عکس برگه رای برای حفظ جایگاه شغلی شان نیاز بوده نیز از "آری گویان به وضع موجود" جدا کنیم.

رای ایرانیان خارج از کشور نیز به سود حسن روحانی بوده؛ اما واقعا آنها به چه میزان مشکلات و مسائل درون کشور را درک میکنند و با قاطعیت میتوان گفت شاید اگر آنها هم داخل کشور بودند هیچگاه به "نه به وضع موجود" نه نمیگفتند.

حال شما بگویید، آیا پشتوانه  رای خالص حسن روحانی به میزانی است که باز هم در دولت دوازدهم همین رویکردهای 4سال گذشته را تکرار کند؟؟


* صفدر حسینی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
۷
۱۳
بیدار شو ای عزیز از اثز استاد اواز ایران برای شماها ساخته شده بید . بیدار شو // تا کی غفلت . چرا شکست را باور نمیکنید چرا نمی دانید روحانی محبوب دلها شده . کارهایش را ول کنید به خودش فکر کنید . روحانی هیج کار هم نمیکرد مردم به ایشان رای میدادند . چون 8 سال امثال افکارتان سر کار بود مجلس هم با شما بود همه شما تو 8 سال بودید . مملکت با تورم 60 درصدی تحویل دادید با نفت 120 دلار .. روحانی با همین نفت 40 دلاری تورم را 7 درصد کرد . این یعنی کار شبانه روزی . ظریف را که اصلا نپرسید که غوغا کرد و تحریمها را حذف کرد با تیپی که کمتر تا خالا دیده شده بود بدون مترجم ... شما ها وفتی میرفتید یه مینی بوس هم مترجم میبردید . چفدر صرقه جویی کرد این ظریف . واقعا میدانم بهش حسودی میکنید و ....
پاسخ
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
چرا چرت ميگي؟! بدجوري دچار توهم شدي !همانند شيخ حسن كه به واسطه يك انتخابات پراز حرف و حديث و شك وشبهه توانست براي 4 سال ديگر در قدرت بماند, ! بني صدر خائن هم در آن زمان با لفاظي و زبان بازي وطرح شعارهاي ظاهرفريب و گول زننده رأي مردم را به سمت خودش جلب كردو با مشاهده آن ميزان رأي ,دچار توهم شد و خودرا از همه عالم و آدم ,برتر و مهمتر مي ديد و فكر مي كرد هر غلطي كه دلش خواست مي تواند انجام دهد!! اما به دوسال نكشيد كه پرده از باطن خبيثش برداشته شد و رسواي عام وخاص شد.
پس مواظب باشيد الكي به خودتون وعده و وعيد ندهيد چرا كه مطمئن باشيد در طول ماهها و سالهاي آتي ,خواهيد و خواهيم ديدكه متأسفانه شيخ حسن مرد اين ميدان نيست و كشور را بيش از پيش به ورطه فلاكت و انحطاط فرو خواهدبرد.
نه سال92تورم 60 درصدبودونه الآن تورم7درصدشده؟!! اگر هم تورم را پايينتر از سال 92 نگه داشته اند,نه به واسطه كار به قول تو شبانه روزي!! و يا سياست ورزي صحيح ,بلكه با ايجاد ركود بي سابقه در صنعت و اقتصاد كشور بوده كه سطح تورم پايين آمده! انهم نه 7درصد بلكه در حد واقعي يعني بالاي 20درصد! اين را مي شود به قول همان شيخ حسن ,از جيب مردم فهميد نه آمارهاي دستكاري شده دستگاههاي دولتي!!
اكثر كساني كه به شيخ حسن رأي دادن ,فقط و فقط به خاطر دروغهايي بود كه اين شيخ و حاميانش در ميان مردم رواج دادن! دروغهايي همچون اگر رئيسي بياد, آمريكا به ايران حمله مي كنه!(دقيقا" همانند همان دروغي كه اين زياد به مردم كوفه گفت و مردم را دور مسلم دور كرد!)ويا اگر رئيسي بياد, آزادي شما را مي گيردو در پياده روها ديوار مي كشد و رئيسي سابقه آدمكشي داره و آدمكش و قاتل حرفه اي است و ....!! خلاصه با دست زدن به اين ترفندهاي شيطاني توانستنداين شيخ را همچنان در قدرت نگه دارند اما غافل از اينند كه ناظر اصلي و قاضي قدري به نام خداوند حكيم و مقتدري هم هست كه همه اينها را مي بيبند و مسلما" رسوايشان خواهد كرد. اگر شماها اعتقادي به اين اصل مسلم قرآني و اسلامي نداريد,ما داريم و مطمئنيم كه باطن منافقان آشكار خواهد شد و پرده از اسرار شيطاني اين جماعت برخواهد افتاد.
ان ربك لبالمرصاد............... انشاءالله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
راستي جريان مدررررررررررررررررررررررررررررررررك قلابي شيخ حسن چي شد؟ به كجا رسيده؟! خبرداري يا نه ؟؟!!!!
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
اگه مدرک روحانی قلابی بود که از شما شکایت می کرد و جات آزادی بیان نبود چون می ترسه بیفتی زندان و اب خنک بخوری ازت شکایت نمی کنه و گرنه همه چیز مثل روز روشنه..
راستی تو که خیلی عالمی تا حالا از چند استاد و معلم و دنشجو و محصل طرح زدی به نام خودت ؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
جانا برو دنبال نان
از دوغ است نان نمی شود
این ها شوی سیاسی است
مگر اینکه از مفت خور های بالا دستی باشی
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
۳
۷
سایت شما دچار اشتباه محاسباتی شده 15 میلیون نفر به نظام رای ندادند و بر اساس قانون اساسی نصف بعلاوه یک مبنای محاسبه شرکت کنندگان در انتخابات است روحانی با کسب57 درصد آراء ماخوذه بعنوان رئیس جمهور منتخب دوره 12 می باشد اصول گرایان می بایست برای 1400 آماده شوند ولی بعید به نظر می رسد از نسل اصوگرایان کسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود چون بیش از حد از تخریب رقیب بهره گرفته وصدا وسیما نیز انحصاری ودر اختیار اصولگرایان است باید تشکیلات شما ازنوبازسازی وبه طبقه متوسط به جای تکیه بر الیگارشی و پوپولیستی اتکانماید.بعید است منتشر شود.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
در اين دوره كه صدا وسيما كاملا" گروگان دولت شيخ حسن بوده و هنوز هم هست!آخه تخصيص بودجه اين نهاد رامنوط به خوش خدمتي به دولت شيخ حسن وعدم انعكاس گندكاريها و ضعفهاي مفرطش كرده اند!!!!
بچه رزمنده 36ساله ازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
بنام خداسلام علیکم ، جناب ناشناس احسنت این یکی را راست گفتی ؛باور نداری ؟ از پسر عمه ام که در صداوسیما شاغل است بپرس التماس دعا
ناشناس
-
۱۹:۳۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
۶
۳
هرزمان امار رابه تفکیک اعلام کردیدمشخص میشود چقدررای اورده فقط دروغ وحرف
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
هر وقت امار 88 اعلام بشه اینم میشه
عاشق امام خامنه ای
Australia
۰۸:۲۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
۳
۲
آمار ۸۸ همون موقع اعلام شد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
۵
۲
آخوندي كه براي راي آوردن به جماعت بي حجاب ها و لات و لوت‌ها استغاثه مي كند. مشخص است چند درصدي است. اگر يك فرد كرواتي جاهل به دين بود تحملش رفتار ضد ديني راحت تر بود.
پاسخ
ناشناس
-
۱۹:۲۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
۲
۳
بعضی از دوستان من که نماز اول وقت هم میخوانند و پیشواز ماه رمضان را روزه گرفتند به روحانی رای دادند انهم به دلیل ترس از جنگ دروغین رای روحانی نهایت 8 میلیون بیشتر نیست
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
۰
۲
رای روحانی 2 میلیون بیشتر نیس اونهایی که به او رای دادن خودشا ن می گویند ایشان شایسته رئیس جمهوری نیستن ولی چون دشمن دشمن ما هستن ! پس دوست ما هستن.......
پاسخ
مناقب
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
۲
۰
شورای نگهبان رای 24500000 هزار نفر به روحانی تایید وبرای ایشان آرزوی موفقیت کردند شما از برنامه وتقویم اجرایی مرحله 12 عقب هستید ؟
پاسخ
هاشم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
۰
۱
آرای 88 را از همان سال اتشار من به تفکیک در حالت اکسل ذخیره کرده ام و دارم .
پاسخ
علیرضا
United States
۲۲:۲۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
۱
۰
مشکل شما این است که واقعا نمیتوانید این موضوع را تحمل کنید که افراد زیادی حزبی رای میدهند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۴۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
۰
۱
روحانی خدعه عمر وعاص را بکار گرفت
پاسخ
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
۰
۰
با درود ! پس ببخشید تکلیف کسانی که با رای های 23 درصدی کل مردم شورای پایتخت را گرفتند چه شد ؟؟؟ یعنی اونها هم نماینده 23 درصد کل مردم پایتخت بودند؟؟؟؟ و بفرمایید حال که اینگونه است وضعیت لیست امید که در این چند سال کولاک کرده چند درصدی است ؟؟همه چیز را بگویید فقط نصف و نیمه نگویید رای بیست میلیونی خاتمی از سی و شش میلیون نفر را چطور تفسیر می کنید و در سال 80 رای خاتمی که بیشتر هم شد آن را چه ؟؟؟؟ از 88 نگید که اصلا محل بحث نداره هنوز هم جای صحبت ها داره . سال 84 هم که رای احمدی در دور دوم کمتر از رای خاتمی در دو دوره بود .من نمیدونم این دوستان چ کبک هایی هستند بابا .. به خدا نسل کبک هم منقرض شده
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
کبک اونیه که میگه از 88 نگید چون بحث داره! بنده خدا تو هروقت جنبه شکست پیدا کردی بیا نظر بده نه اینکه هر وقت ببری از مردم بگی و هروقت ببازی بگی جای بحث داره! بالاترین درصد رای برای رهبری بوده و بالاترین رای هم برای احمدی نژاد حالا بسوز
جدیدترین اخبار پربازدید ها