يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۲۷۷۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
در پی انتشار خبری درباره‌ی «صدور کارت خبرنگاری در ازای ۳۸ هزار تومان پول» مسؤول اداره خبرنگاران معاونت مطبوعاتی این اقدام را غیرقانونی برشمرد و گفت: در صورتی که این امر کاملاً برای ما محرز شود، با آن برخورد قانونی می‌کنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، مهدی نورعلیشاهی، مسؤول اداره خبرنگاران معاونت مطبوعاتی اظهار کرد: مطمئنا از نظر ما وجه تمایزی میان مفهوم کارت خبرنگاری رسانه‌های دارای مجوز و کارت‌فروشی توسط رسانه‌ای برای کسب درآمد وجود دارد. این حق هر رسانه‌ای است که خبرنگار افتخاری داشته باشد؛ ولی اینکه بخواهد از این حق برای کارت‌فروشی استفاده کند و کلیت صنف روزنامه‌نگاری و خبرنگاری را زیر سوال ببرد، عملی غیرقانونی و اشتباه محسوب می‌شود.

او با اشاره به ادعاهای مدیرمسؤول رسانه‌ای که اقدام به فروش کارت خبرنگاری می‌کند و برای تبلیغ مزایای غیرواقعی همچون تخفیف برای هتل‌ها و مراکز خرید را عنوان می‌کند، گفت: ما تذکرات لازم را به این آقای مدیرمسؤول داده‌ و به او اعلام کرده‌ایم که اگر برایمان کاملاً محرز شود که این فرد کارت‌فروشی می‌کند، مطمئن باشید که تبعات قانونی این کار حتماً شامل حالش ‌می‌شود. به هر حال ممکن است خیلی‌ها بخواهند کارت خبرنگاری داشته باشند، از تسهیلاتی استفاده کنند یا جذابیت‌های این شغل را تجربه کنند، اما این دلیل نمی‌شود که کارت خبرنگاری که یک کارت کاملاً صنفی و حرفه‌ای است، بازیچه این مسائل شود.

مسؤول اداره خبرنگاران معاونت مطبوعاتی با بیان اینکه جامعه مطبوعاتی به هیچ وجه فروش کارت خبرنگاری را نمی‌پذیرد، به موضوع شهروند خبرنگاری اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع شهروندخبرنگاری کاملاً با موضوع فروش کارت خبرنگاری متفاوت است؛ شهروند خبرنگار برای گرفتن کارت افتخاری پول نمی‌دهد و فقط به صورت افتخاری با برخی از رسانه‌ها همکاری می‌کند.

نورعلیشاهی افزود: شاخصه‌های کار خبرنگاری برای ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاملاً مشخص و تعریف‌ شده است؛ بر همین اساس کمیسیون صنفی صدور کارت حرفه‌ای که کاملاً تشکیل شده است و کسانی که شغل اصلی آنها کار خبرنگاری است یا در مطبوعات فعالیت دارند، در صورت تمایل برای دریافت کارت حرفه‌ای خبرنگاری، می‌توانند از طریق این کمیسیون اقدام کنند.

او با بیان اینکه معاونت مطبوعاتی به سمت حرفه‌ای شدن همه مقوله‌ها پیش می‌رود، اظهار کرد: ما در معاونت مطبوعاتی تلاش می‌کنیم تا تمام بخش‌ها حرفه‌ای شوند و بر همین اساس می‌خواهیم همه کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، عضو یک صنف واحد باشند و کارت حرفه‌ای این صنف را نیز در اختیار داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها