أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۲۲۸۱۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از ممنوعیت دودی کردن شیشه خودروها خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ فضل الله شیری گفت: استفاده از شیشه دودی برای وسایل نقلیه به بهانه ممنوعیت دودی کردن شیشه خودروهاجلوگیری از تابش نور آفتاب به نحوی که راننده و سرنشینان قابل تشخیص نباشند، ممنوع است.

وی افزود: این امر علاوه بر اینکه سبب کاهش میدان دید راننده به ویژه در شرایط نامساعد جوی و نیز تاریکی هوا می‌شود، باعث افزایش وقوع تصادفات شده و می‌تواند تبعات سوء امنیتی و ناهنجاری‌های اخلاقی به دنبال داشته باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به میزان مجاز شیشه دودی به صورت کمی و درصدی اشاره نشده است، خاطرنشان کرد: استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشنان قابل تشخیص نباشند، تخلف محسوب شده و برابر جدول جرایم تخلفات راهنمایی و رانندگی مرتکبان در کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها و جاده‌ها ۵۰۰ هزار ریال و در سایر شهر‌ها ۳۰۰ هزار ریال جریمه می‌شوند.

سرهنگ شیری یادآور شد: در مراکز تعویض پلاک خودرو نیز چنانچه میزان غلظت شیشه‌های دودی خودروهای نو شماره دارای مجوز از موسسه استاندارد نباشند یا دیگر خودرو‌ها برچسپ‌های غیرمجاز شیشه دودی داشته باشند به نحوی که از فاصله سه متری به تشخیص افسر کارشناس، راننده و سرنشین خودرو دیده نشوند، تا رفع اثر از اقدام به انجام روند تعویض پلاک خودداری می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها