أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۲۸۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
شورای برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت در آخرین جلسه خود از اعزام ۵۹۰ کاروان اهل تشیع و تسنن به حج تمتع ۹۶ خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حمید محمدی با اشاره به اینکه دارندگان اسناد ثبت‌نامی حج تا پایان سال 85 می‌توانند در صورت وجود ظرفیت خالی در کاروانهای حج استان‌ها، برای ثبت‌نام اقدام کنند، گفت: طبیعی است افرادی که زودتر ثبت‌نام کنند امسال مشرف می‌شوند و با پر شدن ظرفیت روند ثبت‌نام متوقف خواهد شد.

وی از ثبت‌نام زائران در کاروانهای استانهای مختلف گزارشی ارائه کرد و افزود: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در 6 استان کشور از ظرفیت تخصیص یافته برای آن استان فراتر رفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در مورد برنامه‌ریزیهای صورت گرفته برای آموزش کارگزاران گزارشی ارائه داد و گفت: برای آموزش مدیران استانها ، عوامل اجرایی و مدیران مجموعه‌ها بعد از ماه مبارک رمضان چهار هفته زمان در نظرگرفته شده است.

تاکید بر ارائه پیشنهادها برای کاهش هزینه‌های زائر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این جلسه از مسئولان کمیته‌های کارشناسی خواست که تجارب و آسیبها را ثبت کرده و با هدف کاهش هزینه‌های زائر پیشنهادهای خود را برای بازنگری در قوانین و مقررات هر بخش ارائه دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر تاکید کرد: امسال استفاده از زمان اهمیت دارد و مسئولان کمیته‌ها و بخشهای مختلف با هم ارتباط مستمر داشته و با رعایت همه جوانب به گونه‌ای عمل کنند تا هر مشکلی به سرعت رفع شود.

وی با تقدیر از تلاشهای صورت گرفته توسط رئیس سازمان حج و زیارت و کارشناسان اعزامی به عربستان و همچنین عوامل ستادی در تهران در راستای راه اندازی حج 96 اظهار کرد: بحمدالله کارهای بزرگی صورت گرفته و امید است سفر حجاج امسال با سهولت و آرامش بیشتری همراه شود.

نماینده ولی فقیه همچنین از تلاشها و خدمات مهندس خدرنژاد مدیرعامل قبلی شرکت شمسا در طول تصدی این سمت قدردانی کرد و انتصاب آقای دانشیار به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت را تبریک گفت و ابرازامیدواری کرد وی با سوابق خوب و ارزشمندی که درحوزه‌های حج، عمره و عتبات دارد از کمک و توان همه نیروها استفاده کند تا گامهای بلندی در حوزه عتبات درآینده برداشته شود و شرایط بهتری برای زائران فراهم شود.

حمیدرضا محمدی، مدیرکل فنی و امور کارگزاران سازمان حج و زیارت نیز در ادامه با توجه به ویژگیهای حج 96، شاخصهای انتخاب مدیران کاروانها و هتلها و کارگزاران حج را تشریح و تاکید کرد: استفاده از افراد با تجربه و حضور فعال در حج از ملاکهای انتخاب این افراد بوده است‌.

در ادامه این جلسه مسئولان کمیته‌های کارشناسی، تغذیه، حمل و نقل و انفورماتیک از سفر خود به عربستان و امکانات فراهم شده در این بخشها برای خدمات‌رسانی به زائران حج 96 گزارش داده و تصریح کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده است و در ارائه خدمات به زائران مشکلی ایجاد نخواهد شد.

در این جلسه اعلام شد که زائران امسال در قالب 590 کاروان اهل تشیع و تسنن به حج مشرف خواهند شد که تاکنون ظرفیت ثبت‌نام در بیش از 290 کاروان تکمیل شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها