امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۲۳۰۱۱
زمان انتشار: ۱۵:۴۳     ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
در پی افزایش نگرانی سپرده گذاران کاسپین از عدم تعیین تکلیف سپرده ها و سرمایه های خود نزد موسسه مالی اعتباری مجاز کاسپین ، امروز نیز عده ای کثیری از مردم که غالبا از استانهای دیگر هستند راهی بهارستان شدند .
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، در پی افزایش نگرانی سپرده گذاران کاسپین از عدم تعیین تکلیف سپرده ها و سرمایه های خود نزد موسسه مالی اعتباری مجاز کاسپین ، امروز نیز عده ای کثیری از مردم که غالبا از استانهای دیگر هستند راهی بهارستان شدند .

تجمع کنندگان با سر داد شعارهای " الله اکبر" ،" ای رهبر فرزانه حمایت"  و " نماینده ملت حمایت" خواهان دخالت سریع تر نمایندگان مجلس جهت پاسخگویی دولت و تسریع در استرداد سپرده های خود شدند .

هر چند بارها نمایندگان مجلس به رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد نامه نگاریهای متعدد نمود ه اند اما ولی اله سیف تاکنون بدون توجه و بی اعتنا به گلایه های مردم در کشور و نمایندگان و دلسوزان نظام روش مشخص و قطعی از احقاق حقوق مردم ارایه نکرده و کار را به جایی رساند که چندی قبل پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی وی را تهدید به اعمال ماده 236 در صحن علنی مجلس نماید.

تجمع کنندگان معترض اظهار می نمودند : مدیران بانک مرکزی اراده عملی برای پایان دادن به این بلاتکلیفی طولانی مدت 8ماهه ندارند و مشکلی را که به راحتی می توانست حل شود تبدیل به یک بحران مالی و اجتماعی و امنیتی برای کشور نموده اند، در حالیکه بانک مرکزی در دوره های قبل بدون کوچکترین تبعات اجتماعی و مالی بر مردم و ایجاد مشکلاتی چنینی در کوتاهترین زمان حل می نمود اما در مدیریت کنونی بانک مرکزی صیانت از امنیت سرمایه های مردم جایگاهی نداشته و فقط منافع افراد متمول و صاحبان کاسپین در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی تسنیم در میان تجمع کنندگان شخص سپرده گذار روشندلی به چشم می خورد که خود را از شهرستان پارس آباد مغان به مقابل مجلس رسانده بود . وی با انتقاد شدید از ولی اله سیف رییس بانک مرکزی ادامه داد: من به اتفاق همشهری هایم بعد از 8 ماه بلاتکلیفی با طی مسافت 1200 کیلیومتر آمدیم اینجا تا تنها سرمایه ام را که مخارج خود و خانواده ام هست را از بانک مرکزی بگیرم.

این روشندل پارس آبادی افزود : چرا آقای سیف و معاونین ایشان با مردم صداقت ندارند در ابتدا می گفتند تا آخر فرودین تمام مردم تعیین تکلیف می شوند و بعدش گفتند اردیبهشت و سپس خرداد ولی حالا می گویند مبالغ بالای 20 میلیون مشخص نیست که این ها همگی خلف وعده های بانک مرکزی است ولی مدیران بانک مرکزی قول داده بودند نقدینگی موسسه را با خط اعتباری حل کنند تا مردم معطل فروش اموال نباشند و زندگی و مشکلات مردم رفع شود.

سپرده گذار دیگری از کاسپین که یک جانباز 50 درصدی و برادر شهید نیز بودند به خبرنگار اقتصادی تسنیم گفت: من برای رسیدن به پولم 8 ماه است که سرگردانم و هر بار که به موسسه کاسپین مراجعه می کنم به جای پاسخگویی ما را به بانک مرکزی ارجاع می دهند و موسسه کاسپین هم فقط یک ساختمان است و یک عده هم مدیر که فقط دنبال پاداش و حقوق های نجومی هستند و پاسخگوی ما مردم نیستند و مدام در حال نقشه کشیدن هستند که چگونه و با چه روشی می توانند مدت زمان بیشتری پول و سرمایه مردم رو بلاتکلیف کنند تا با این روش برای موسسه سود آوری کنند در حالیکه این روش آقایون مدیر در کاسپین کشور و مردم را به یک بحران ناخواسته برده است.

وی در خصوص وعده ساماندهی 90 درصد از سپرده گذاران کاسپین از سوی بانک هم تصریح کرد: تا کنون هیچ اتفاقی در راستای ساماندهی و تعیین تکلیف واقعی سپرده ها رخ نداده و همه آن وعده ها صرفا وعده های انتخاباتی بود و آمارهای بانک مرکزی هم مثل بقیه آمارهای آن بانک همانند نرخ تورم غیر واقعی است و در اصل کاسپین وقتی واقعا درست می شود که مردم در خیابان و یا جای دیگری برای رسیدن به پولشان سرگردان نباشند و تجمع نکنند.

در ادامه شخص دیگری که خود را یک مدیر بانکی بازنشسته معرفی نمود به تسنیم گفت : به این دلایل به موسسه مجاز کاسپین اعتماد کردم اول اینکه مجوز کاسپین در سایت بانک مرکزی و تمامی رسانه ها با امضای شخص آقای سیف رییس بانک مرکزی در سال 1394 موجود بوده است و ثانیا تابلو موسسه مجاز کاسپین ، دفترچه با آرم موسسه مجاز کاسپین و مهر موسسه مجاز کاسپین هم وجود داشته است در نتیجه بنده به عنوان یک شهروند دیگر به چه چیزی باید اعتماد کنم اگر بانک مرکزی وظیفه اش را انجام نمی دهد چرا ما مردم و نیز کشور باید قربانی این سوء مدیریت عده ای از مدیران بانک مرکزی شویم؟!

این سپرده گذار کاسپینی افزود : از بانک مرکزی می خواهم بازی سیاسی و توجیه و فریب مردم را متوقف کند و یک طرفه از صدا و سیما صحبت نکند بلکه اگر جرات و جسارت دارند یک مناظره با حضور چند نفر از سپرده گذران و کارشناسان بی طرف در تلویزیون بگذارند تا مواردی که به عمد در اظهارات مدیران بانک مرکزی آورده نمی شود و مردم را به فرشتگان نسبت می دهند و نیز اسناد موجود فاش شود.

وی ادامه داد: باید قوه قضاییه ورود کند و ریشه فساد را شناسایی کند .مردم چه گناهی دارند؟ کسانی که حقوق نجومی دارند وظایف نظارتی هم داشته اند این رفتار  آقای سیف رییس بانک مرکزی و دیگر مدیران بانک مرکزی و ادعای مشروط بودن مجوز و نداشتن شعبه از کاسپین در واقع ادعایی بی اساس و فرار از پاسخگویی است و هم به قصد نابود کردن اعتماد مردم به بازار پولی و بانکی و مجوزهای بانک مرکزی است.

سپرده گذاران در محل تجمع به خبرنگار اقتصادی تسنیم اظهار داشتند : بانک مرکزی با فریبکاری و نوعی تعمد آگاهانه و بدون بررسی های اصولی صورت های مالی تعاونی های اعتبار 8گانه به این موسسه تحت عنوان کاسپین که قبل تر هم تحت عنوان آرمان ایرانیان فعال بود مجوز داده است و باعث شده عده ای زیادی از مردم پولشون رو در این موسسه بگذارند و الان هم بدون کوچک ترین اقدامی از سوی این نهاد مسئولیت گریز پس از هشت ماه انتظار و صبر سرمایه زندگی خود رو از دست رفته می بینیم و نه تنها سود پول حذف شده بلکه 10 درصد از اصل پول هم کسر شده و همین اندک باقی مانده که نصف پول میشه هم قراره بصورت قطره چکانی و اقساطی چند پس داده بشه اونهم بدون ذکر تاریخ مشخص که چه زمانی نوبت به مبالغ بالا برسه پس کجاست صندوق ضمانت سپرده؟ کجاست مدعی العموم؟ کجاست مجلس؟ کجاست قوه قضاییه؟.

حسن روحانی در اولین نشست خبری خود بعد از پیروزی در انتخابات گفته بود :اگر حق یک ایرانی در داخل و خارج نادیده گرفته شده، تمام تلاش خود را خواهم کرد و یکی از اهداف ما اجرای حقوق شهروندی است و همه باید دست به دست هم دهیم که حقوق شهروندی را به خوبی پیاده کنیم و حق همه مردم برای ما اهمیت دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
۰
۰
این راهی را که من می بینم راه طولانی است ؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها