أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۳۰۲۵
زمان انتشار: ۱۵:۵۸     ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
مشاور عالي رئيس سازمان سنجش گفت: دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي از فردا بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد.
به گزارش پایگاه 598، حسين توكلي مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: بر اساس ضوابط تعداد 878 هزار و 253 داوطلب براي شركت در آزمون ورودي دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي سال 1396 از جمله دانشگاه آزاد اسلامي ثبت نام كردند كه از اين تعداد 430 هزار و 491 نفر زن و 447 هزار و 762 نفر مرد هستند.

وي افزود: از تعداد 878 هزار و 253 داوطلب ثبت‌نام كننده در اين آزمون تعداد 71 هزار و 725 داوطلب علاقمندي خود را به شركت در آزمون كدرشته امتحاني دوم هم اعلام كردند، كه از اين تعداد 32 هزار و 549 نفر زن و 39 هزار و 176 نفر مرد هستند.

توكلي گفت: با توجه به آمار داوطلبان ثبت‌نام كننده و آمار علاقمندان به شركت در كد رشته امتحاني دوم، در مجموع براي برگزاري آزمون تعداد 949 هزار و 978 كارت ورود به جلسه آزمون صادر شد كه از اين تعداد 463 هزار و 40 كارت براي خواهران و 486 هزار و 938 كارت براي برادران صادر شده است.

وي با بيان اينكه آزمون كارشناسي ارشد در 132 كدرشته امتحاني در صبح و بعدازظهر روزهاي هفتم و هشتم ارديبهشت ماه در 68 شهرستان مختلف كشور برگزار شد، گفت: از تعداد 878 هزار و 253 داوطلب ثبت‌نام كننده تعداد 707 هزار و 63 داوطلب در جلسه آزمون حاضر و 171 هزار و 190 داوطلب غايب بودند به عبارت ديگر 80.51 درصد داوطلبان حاضر و 19.49 درصد غايب بودند.

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش اظهار داشت: از تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون، تعداد 349 هزار و 261 نفر زن و 357 هزار و 802 نفر مرد بودند، از تعداد كل حاضران در جلسه آزمون تعداد 56 هزار و 884 داوطلب براي شركت در آزمون كدرشته امتحاني دوم نيز حاضر بودند كه از اين تعداد 25 هزار و 884 نفر زن و 31 هزار نفر مرد بودند.

وي گفت: دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي( دفترچه شماره2) از فردا پنج‌شنبه 11 خردادماه 96 بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد و نتيجه اوليه آزمون ورودي دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 96 به صورت كارنامه تنظيم و كارنامه داوطلبان اوايل نيمه دوم خردادماه منتشر مي‌شود.

توكلي اضافه كرد: آن دسته از داوطلبان كه بر اساس مفاد كارنامه نتايج اوليه مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي هستند بايد بر اساس اطلاعيه‌اي كه در اين زمينه در روز شنبه 20 خردادماه بر روي سايت سازمان سنجش قرار داده مي‌شود براي انتخاب كدرشته‌محل‌هاي مورد علاقه خود از كدرشته امتحاني مجاز يا كدرشته‌هاي امتحاني مجاز اقدام كنند.

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش گفت: داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و علاقمند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هستند بايد بر اساس اطلاعيه دانشگاه آزاد كه به اطلاع داوطلبان مي‌رسد، در مهلت مشخص شده به سايت دانشگاه آزاد اسلامي مراجعه و بر اساس اطلاعيه‌ها و دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد براي انتخاب كدرشته‌محل‌هاي تحصيلي مورد علاقه خود برابر ضوابط مشخص شده اقدام و كدرشته محل‌هاي انتخابي را به ترتيب اولويت علاقه در فرم انتخاب رشته ثبت‌ كنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها