أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۳۰۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
اسدالله علم، یار غار محمدرضا پهلوی سالهای آخر عمر و همچنین بیماری صعب العلاج خویش را در اقامتگاه شخصی خود در شهر بیرجند گذراند. این شهر پایگاه سنتی و مرکز قدرت اسدالله علم بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کافه تاریخ، اسدالله علم، یار غار محمدرضا پهلوی سالهای آخر عمر و همچنین بیماری صعب العلاج  خویش را در اقامتگاه شخصی خود در شهر بیرجند گذراند. این شهر پایگاه سنتی و مرکز قدرت اسدالله علم بود . پدرانش بیش از ده قرن بر قائنات حکومت کرده بودند و نام آنان همواره در پشت قباله این منطقه دیده می شد. این شهر یکی از استراحت گاه های محمدرضا پهلوی بود . همین موضوع موجب شده بود شهری که بی شباهت به یک روستای بزرگ نبود، فرودگاه داشته باشد. دیگر شهرهای هم تراز آن از چنین امکانی برخوردار نبودند . علم چند باغ بزرگ و قدیمی در بیرجند داشت که محل اتراق و استراحت او و شاه بود. " باغ هایی که شراب های کهنه اش و طباخان زبردستش شهرة آفاق بود. "
 
علم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها