أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۳۲۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به قرارداد گازی ایران با ترکیه و ضررهای این قرارداد گفت: قرارداد گازی با ترکیه حاصل کار بیژن زنگنه در دوره دوم خرداد است.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم از زنجان، علیرضا زاکانی یکشنبه‌شب در مسجد اسحاق میرزای زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) اظهار داشت: امام(ره) را از ابعاد مختلف می‌توان مورد توجه قرار داد، ایشان بعد از ائمه اطهار(ع) تمامی قله‌های افتخار را درنوردیده است.

وی با بیان اینکه "امام(ره) عبد صالح خدا بوده و الگوی کاملی برای ما است"، ابراز کرد: ما برای رسیدن به سعادت باید در مسیر امام(ره) حرکت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه امام در بعد دینی و اعتقادی یک فیلسوف، فقیه و عالم بزرگوار است، عنوان کرد: ایشان در حوزه فقاهت در حوزه اجتماعی ظهور و بروز کرده و راه خوبی را پیش روی مردم قرار داده است.

وی با ابراز اینکه امام(ره) از نظر علمی و نوآوری در قله بود، خاطرنشان کرد: ایشان در بروز و ظهور و جهت‌گیری اساسی در حوزه اجتماعی نیز در قله قرار داشته و یک مصلح بزرگ اجتماعی است.

زاکانی با یادآوری اینکه امام نظیر ندارد و شاگرد ممتاز مکتب اهل بیت(ع) است، گفت: امام(ره) وقتی قیام خود را آغاز کردند با یک شناخت دقیق از نیاز جامعه حرکت خود را نمود دادند و این زمانی بود که جامعه ایرانی از استبداد و استعمار به ستوه آمده بود.

وی بیان کرد: امام(ره) با بهره‌گیری از مکتب اهل بیت(ع) و برداشت دقیق از اسلام از راه نیاز جامعه ورود کردند تا جامعه را رشد دهند و به نیاز واقعی نزدیک کنند، نوع مواجهه امام با جامعه از نیاز به آزادی و استقلال آغاز شد اما دستورالعمل اسلامی را برای اینکه پاسخ مناسب به این نیاز بدهد دنبال کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم نیاز به عدالت و معنویت را از دیگر نیازهای اساسی جامعه برشمرد و افزود: امام(ره) اسلام را به جامعه معرفی و با احساس تکلیف قیام کرد، ایشان اول نصیحت کردند و وقتی شاه خائن به نصیحت‌ها گوش نکرد امام(ره) قیام خود را از ننگ بزرگ کاپیتولاسیون آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه امام پرونده استبداد و استعمار را بست، اظهار داشت: وقتی انقلاب به پیروزی رسید قیمت اسلام مشخص شد و همه فهمیدند که اسلام فقط برای خانه نیست بلکه فرد و جامعه را نجات می‌دهد از طرفی با مشخص شدن قیمت دین قیمت مردم نیز مشخص شد یعنی کارهای غیرقابل پیش‌بینی توسط همین مردم انجام می‌شود.

زاکانی با تصریح اینکه امام در داخل و خارج کشور به توفیقاتی دست یافت، گفت: امام(ره) در داخل کشور در مقام اندیشه و روش پیروزی‌هایی را کسب کرد و در عرصه جهانی نیز در مقام اندیشه و روش این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به پیروزی امام(ره) مقابل برخی اندیشه‌های داخلی از جمله اندیشه‌های باستان‌گرایی، متحجرین، ملی‌گرایان (جبهه ملی و نهضت آزادی) و منافقین بیان کرد: امام(ره) با طرح اسلام ناب محمدی(ص) بر تمامی اندیشه‌های انحرافی و واپس‌گرایانه پیروز شدند و در مقام روش نیز موفق بودند چرا که روش انبیا را دنبال کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با یادآوری اینکه امام(ره) پرونده 2500ساله استبداد را بستند، تصریح کرد: ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آزاد شد و از استبداد رهایی یافت، اما این پیروزی‌ها به داخل مرزهای ایران محدود نمی‌شود.

وی با اشاره به پیروزی‌های امام در عرصه جهانی بر آمریکا و شوروی خاطرنشان کرد: امام(ره) نظام سلطه را با اندیشه و روش خود به چالش کشید و یک الگوی ناب را به جهان عرضه کرد.

زاکانی با اشاره به محبوبیت حزب‌الله گفت: حزب‌الله برای این موفق و پیشتاز است که با درک درست از اسلام در جایگاهی نشسته که امنیت و عزت را به ارمغان آورده و زمینه خدمت را طوری فراهم کرده که مردم لبنان می‌گویند که دنیا و آخرت ما به‌وسیله حزب‌الله تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جامعه لبنان امروز تشنه شهادت و ایثار است، افزود: جمهوری اسلامی قرار بود همین اتفاق را رقم بزند و آرمانها را به مرحله ظهور برساند تا نسل جدید معنای آزادی و استقلال را بچشند و معنویت را در بستر مناسب درک کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم اظهار داشت: ما در این 38 سال مراحل مختلفی را طی کردیم و انقلاب اسلامی به‌سمتی رفت که رقیب ایران آمریکا شد یعنی رقیب اصلی جمهوری اسلامی امروز آمریکا بوده و اسلام مقابل لیبرال سرمایه‌داری غربی ایستاده است.

وی با ابراز اینکه با نظام سلطه درگیر شده است، خاطرنشان کرد: مقابله با نظام سلطه یک هزینه‌ای دارد و سازش نیز هزینه‌های خود را دارد و باید میان این دو دست به انتخاب بزنیم.

زاکانی با بیان اینکه "در این 38 سال انقلاب 6 مرحله تقابل با آمریکا را داشتیم"، اضافه کرد: مرحله اول جنگ سخت بود، از سال 67 جنگ نرم آغاز شد و از سالهای 76 تا 84 شیوه جدید که ایجاد شکاف در داخل حاکمیت بود از طرف دشمن دنبال شد که در همه اینها شکست دشمن را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن در سال 88 جدایی بین مردم و مقابل هم قرار دادن توده‌های مختلف مردمی را دنبال کرد، عنوان کرد: دشمن در این حربه هم موفق نشد و رو به تحریم و جنگ اقتصادی آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها در جنگ اقتصادی نیز موفق نشدند، خاطرنشان کرد: طبق گفته‌های اوباما و جان کری آنها دیگر نمی‌توانستند ادامه دهند.

وی با بیان اینکه مرحله ششم مرحله نفوذ بود، ابراز کرد: کنار اینها حرکتی در منطقه آغاز شد که هدفش ایران بود، چرا که هدف داعش عراق و سوریه نبود اما با تدبیر مقام معظم رهبری این حرکت در کانون آغاز زمین‌گیر شد.

زاکانی با اشاره به اینکه امروز کنار تمامی حربه‌ها آمریکا برای ما چنگ و دندان نشان می‌دهد به انتصاب مدیر جدید بخش عملیات‌های ایران در سازمان سیا گفت: اینها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها برخورد سخت‌تری را برای انقلاب اسلامی در دستور کار قرار داده‌اند.

وی با اشاره به انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: ترامپ یک پدیده نبود بلکه یک انتخاب بود تا آمریکای از هم پاشیده شده را نجات دهد و او نیز احساس مردم را به زبان آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه آمریکا یک مجموعه درهم شکسته است که به‌زور خود را نگه داشته است، ادامه داد: عربستان و ترکیه که نمودهای آمریکا در منطقه هستند در بدترین وضعیت قرار دارند اما ایران اسلامی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه "می‌توانستیم بهتر از این وضعیت باشیم"، تصریح کرد: پناه بردن به‌سمت الگوهای آماده غربی برای اداره کشور یکی از مشکلاتی بوده که در این 38 سال با آن درگیر بودیم.

زاکانی با بیان اینکه "باید به‌سمت یک الگوی کامل اسلامی می‌رفتیم"، گفت: امروز مردم هزینه الگوهای غلط غربی را می‌دهند که برخی از مسئولان پای این الگوها را به کشور باز کردند.

وی بیان کرد: کسانی به‌سراغ الگوی آماده غربی رفتند که درک درستی از اسلام و  مکتب امام(ره) ندارند و مشکل امروز ما نیز این است که مسئولان ما دچار عدم درک درست از مکتب امام هستند و از رهبری نیز تبعیت ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به سند 2030 اظهار داشت: عده‌ای می‌روند و در خارج از کشور اسنادی به نام 2030 را امضاء می‌کنند که خلاف انقلاب اسلامی و داشته‌های ملی ماست و راست راست کار خلاف را انجام می‌دهند و بعداً با دروغ با مردم صحبت می‌کنند و می‌گویند ما نکردیم.

وی افزود: دلیل این کارها این است که سنت‌های الهی را باور نداشته و فهم دقیقی از مکتب‌های امام راحل ندارند و همزمان به‌واسطه اشکالاتی که در زندگی داشتند، پای آنها مقابل دشمن لرزیده و راه‎های پرهزینه را به ما تحمیل می‌کنند.

زاکانی با اظهار اینکه "در برجام هزینه‌هایی به ما تحمیل شد"، عنوان کرد: ما می‌توانستیم راه دیگری را برویم که کم‌هزینه‌تر باشد یعنی می‌توانستیم مواد هسته‌ای را معامله کنیم و تحریم‌ها را برداریم  اما مواد هسته‌ای را دادیم اما تحریم‌ها برداشته نشد.

نماینده سابق مردم تهران به fatf نیز اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع که آسیب امنیتی داشت به هیچ‌یک از مسئولان کشور گفته نمی‌شد تا اینکه توسط جاسوس هسته‌ای به امضای این سند نیز اعتراف کرد.

وی با تأکید بر اینکه در مکتب امام(ره) کسی حق دروغ گفتن به مردم را ندارد، ابراز کرد: گرفتاری ما این است که برخی‌ها نمی‌دانند که چه می‌کنند و برخی نیز می‌دانند و نفوذی هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به قرارداد گازی ایران با ترکیه گفت: در قرارداد گازی ترکیه ما ضرر کردیم، در سال 1374 قراردادی بسته شد که روزانه 20 تا 30 میلیون مترمکعب به ترکیه گاز بدهیم.

وی اضافه کرد: ترکیه یک بار در دهه 80 از ما شکایت کرد و گفت "گاز را به ما گران داده‌اید" که با این کار 12.5 درصد تخفیف گرفت  و پس از آن ایران مبلغ گرفته‌شده را بازپس گرفت، یعنی دولت قبل 900 میلیون دلار از ترک‌ها گرفت.

زاکانی با تذکر اینکه ترک‌ها به‌خاطر قیمت کرسنت شکایت کردند، عنوان کرد: کرسنت که در زمان وزارت آقای زنگنه رسمیت پیدا کرد و امروز در مقام محکومیت آن هستیم و 13.5 درصد تا پایان دوره گازرسانی به ترک‌ها باید ارزان‌تر گاز بدهیم و 14 ماه هم گاز مجانی بدهیم.

وی بیان کرد: باید با مردم راست صحبت کرد، دولت نتوانست دفاع کند و امروز دولت به پرداخت یک‌میلیارد و 475 میلیون دلار محکوم شده و از طرفی هم 2.5 میلیون دلار هم تا پایان دوره گازرسانی تعهد گازی باید ارزان‌تر گاز بدهیم، ما از قرارداد فاسد همان دوره دوم خرداد و زمان وزارت آقای زنگنه ضرر کردیم، اما عده‌ای می‌گویند که ما در دهه 80 نیز محکوم شدیم اما نمی‌گویند آن زمان رفتیم شکایت کردیم و موفق هم شدیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها