يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۳۳۰۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
در ادامه شکایات دولت از رسانه‌های منتقد
وزرات بهداشت در حالی مدعی شکایت از خبرگزاری فارس و برخی رسانه‌ها با ادعای توهین به وزیر بهداشت شد که هاشمی پیش‌تر منتقدان را با الفاظی همچون «بی شعور» ،«غضنفر»،«کرم درخت»، «توده‌ای»، «منافق» و «مزدور» خطاب قرار داده بود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «‌مردم باید از حق مسلم خودشان مطلع باشند و بدانند و مطالبه کنند و نقد کنند و انتقاد کنند. انتقاد به نفع ماست. بگذاریم جامعه باز باشد. بگذاریم جامعه آزاد باشد. نباید از نقد بهراسیم و ناراحت شویم بلکه نقادها را باید آزاد بگذاریم تا هر کسی نقد کند. این بهترین کمک برای ماست. این دولت نقد را به راحتی تحمل می‌کند.» این جملات حسن روحانی است که سال های قبل در جمع استانداران بیان شد، سخنانی که هیچ وقت از ذهن از اصحاب رسانه فراموش نخواهد شد.

در حالی که رئیس دولت و وزرایش در طول سالیان گذشته بارها از نقدپذیری و تحمل سخنان مخالف، سخن به میان آورده‌اند اما در عمل راه دیگری را در پیش گرفتند که برخورد تند با منتقدان و شکایت از رسانه ها یکی از این نوع برخوردها است.

«خداوندا، به تو پناه می‌برم از استبداد رأی، عجله در تصمیم و بستن دهان رقیبان و منتقدان.» این جمله نیز یکی دیگر از جملات معروف حسن روحانی است که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی روحانی و دولت مردانش سخنان خود را به فراموشی سپرده و برای بستن دهن منتقدان به هر روشی روی آوردند بطوری که فقط در سال 95 دولت 40 بار از رسانه های منتقد شکایت کرد!

 

حال پس از روی کار آمدن دولت دوازدهم و سر دادن مجدد شعارهای آزادی بیان گویا روش دولت در برخورد با منتقدان نه تنها تغییری نکرده است بلکه شدیدتر هم شده است، آخرین نمونه از این برخوردهای تند و عجیب را می توان در رفتار وزیر بهداشت دولت، در برخورد با خبرنگار روزنامه قدس مشاهده کرد. آن جا که خبرنگار این روزنامه به دلیل پرسیدن چند سوال به «مزدور بودن» متهم می شود.

البته این نوع برخوردهای تند از قاضی زاده هاشمی دور از ذهن نبود به دلیل اینکه وی در گذشته منتقدان خود را با القبی مانند «بی شعور»،«غضنفر»،«کرم درخت»، «توده‌ای»، «منافق» و «مزدور»  مورد خطاب قرار داده و همچنین رسانه های منتقد را به گروهک منافقین تشبیه کرده بود.

شکایت از رسانه های منتقد ادامه دارد

حسن قاضی زاده هاشمی که گویا در روزهای پایانی وزارتش دیگر به هیچ وجه تحمل شنیدن انتقاد ها را ندارد سعی دارد با حمله گاز انبری به رسانه های منتقد، خود و وزارت خانه اش را از پاسخ گویی در قبال سوالات و انتقادات مصون دارد.

چند روز قبل وزارت بهداشت در اقدامی نامعلوم خبر شکایت از خبرگزاری فارس، به دلیل توهین این خبرگزاری به وزیر بهداشت را بر روی پایگاه اطلاع رسانی خود قرار داد، این ادعا در حالی مطرح می شود که خبرگزاری فارس نه تنها هیچ گونه توهینی به وزیر بهداشت نکرده بلکه به دلیل انتشار سخنان و اتهامات قاضی زاده هاشمی به منتقدان در جایگاه متهم قرار گرفته است و وزارت بهداشت مثل سابق با انداختن توپ در زمین منتقدان شیوه قدیمی مظلوم نمایی را در پیش گرفته است.

همچنین مجید انصاری، معاون حقوقی رییس جمهور در حالی مدعی شکایت از این خبرگزاری به دلیل توهین به وزیر بهداشت شده است که گویا سخنان خود در نشست خبری نمایشگاه مطبوعات سال گذشته در جمع اصحاب رسانه را به فراموشی سپرده است، آن جا که در اظهار نظری بی‌سابقه رسانه‌های منتقد را به منافقین و ضدانقلاب تشبیه و مدعی شده بود برخی رسانه‌های منتقد از منافقین و ضدانقلاب کپی‌برداری می‌کنند.

در ادامه نیز معاون حقوقی وزارت بهداشت در اقدامی دست به شکایت از افراد و حتی کانال های تلگرامی پرسشگر از وزارت بهداشت زده است و در حالی که وزارت بهداشت خبرنگاران را متهم به توهین به وزیر بهداشت می کند که آنها تنها سخنان خود هاشمی را منعکس کرده و نه چیزی از آن کم و نه چیزی به آن افزوده‌اند. البته تعداد خبرنگاران منتقد به وزارت بهداشت بسیار زیاد است و باید دید این وزارتخانه چگونه می خواهد با روش‌های تهدید و ایجاد ترس دهان همه منتقدان را ببندد.

هرچند این اتهامات و شکایت ها برای اولین بار نیست که از طرف دولتمردان در جهت وارد کردن فشار به رسانه های منتقد مطرح می شود اما این موضوع باعث عقب نشینی و تضعیف شدن روحیه پرسشگری خبرنگاران این رسانه نخواهد شد، همچنین بهتر است مسئولان این وزارت خانه بجای مطرح کردن شکایت و وارد کردن فشار به رسانه های منتقد با عوض کردن شیوه برخورد خود در صدد پاسخگویی به سوالات خبرنگاران و شفاف سازی در خصوص عملکرد خود باشند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها