يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۳۳۰۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
فاطمه آلیا گفت: با اذعان خود این افراد مشخص می‌شود که در انتخابات پول‌های مشکوک و کثیف هزینه شده که از مصادیق صحبت‌های دو سال قبل وزیر کشور درباره استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات است.

به گزارش پایگاه 598، فاطمه آلیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به ماجرای «لیست فروشی اصلاح‌طلبان» درخواست 2 میلیارد تومان از برخی کاندیدهای شورای شهر تهران جهت حضور در لیست امید اظهار داشت: نکته اول دراین‌باره این است که پول گرفتن در یک حد و آن‌هم در حد محدود در تبلیغات انتخاباتی یک عرف است، به‌طور مثال در تبلیغات انتخابات برای هزینه چاپ کارت و پوستر مبلغی حدود 5 تا 10 میلیون از نامزدها می‌گیرند که این موضوع تا اینجا هیچ مشکلی ندارد و کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند این هزینه‌ها را می‌پردازند.


آلیا ادامه داد: اما اینکه گفته شود افرادی به عنوان سرمایه‌دار کار تبلیغات را بر عهده می‌گیرند متأسفانه رویکرد تبلیغات انتخاباتی در کشور ما را غربی کرده و گاهی افراد پولدار یا خودشان یا با حمایت از یک نامزد برای حضور در یک لیست پول‌های کلانی می‌پردازند و همین امر باعث فشار از بیرون به نهادی همچون شورای شهر خواهد شد.

وی با اشاره به حساسیت مردم نسبت به کانون‌های قدرت و ثروت، تصریح کرد: پس‌ازاینکه برخی از کاندیدهای شورای شهر تهران پرده از موضوع لیست فروشی اصلاح‌طلبان برداشتند، جریان مذکور به دلیل نگرانی از حساسیت مردم دراین‌باره اعلام کرد که این مبلغ جهت تأمین برخی هزینه‌های تبلیغاتی درخواست شده بود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با اذعان خود این افراد مشخص می‌شود که در انتخابات پول‌های مشکوک و کثیف هزینه شده و این‌یکی از مصادیق صحبت‌های دو سال قبل وزیر کشور درباره استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات است.

آلیا ضمن تأکید برلزوم ورود مراجع قضایی و قانونی برای شناسایی منابع اصلی این پول‌ها گفت:‌ برای سلامت انقلاب و انتخابات بعدی لازم است تا با شناسایی ردپای این پول‌ها از ورود پول‌های کثیف به انتخابات‌های آتی جلوگیری شود.

به گفته وی متأسفانه برخی نامزدها برای تبلیغات یا به سراغ افراد پولدار می‌روند یا آدم‌های پولدار خودشان بو می‌کشند و هزینه تبلیغات را برای منافعشان تقبل می‌کنند، لذا در این نوع باج‌گیری پول حرف اصلی را می‌زند.

به گزارش فارس چندی پیش بود که خبر "لیست فروشی" شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با گفت‌وگویی از فاطمه دانشور عضو شورای شهر چهارم مبنی بر پیشنهاد 2 میلیارد تومانی کرباسچی و حقانی برای گنجاندن نام وی در لیست اصلاح‌طلبان رسانه‌ای شد؛ پس‌ازآن بود که آفتاب یزد نوشت:‌ این درخواست از جانب آقای «غ_ک» دبیرکل یکی از احزاب سرشناس اصلاح‌طلب مطرح‌شده است.

کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران نیز در گفت‌و‌گویی اصل موضوع لیست فروشی را رد نکرده و گفته است: «دو میلیارد و صد هزار تومان، برآیند تبلیغات ستاد شده بود که قرار بود سهمیه‌ای بدهند

ماجرای لیست فروشی اصلاح‌طلبان تنها مربوط به این انتخابات نیست و پیش‌ از این الهه کولایی هم در جریان قرار نگرفتن نامش در لیست امید برای انتخابات مجلس دهم اعلام کرد: «برخی کاندیداها از طریق «رانت» وارد لیست امید شدند و من این مسئله را تکذیب نمی‌کنم.‌»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها