کد خبر: ۴۲۳۳۹۵
زمان انتشار: ۱۷:۵۳     ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
نیروهای ویژه سپاه در یک عملیات ضربتی، موفق شدند که امروز تروریست‌ها را در مجلس به هلاکت برسانند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، صبح امروز دو گروه تروریستی در اقدامی غافلگیرکننده به دو نقطه مهم و حساس کشور حمله تروریستی کردند، یکی مجلس شورای اسلامی و دیگری حرم مطهر امام راحل.

در جریان عملیات صبح امروز، ابتدا یک گروه تروریستی در جریان یک درگیری موفق می‌شود وارد ساختمان مجلس شده و تعدادی از ماموران محافظ مجلس را به ضرب گلوله به شهادت رسانده و به طبقات فوقانی ساختمان اداری نمایندگان مجلس راه یابد.

پس از درگیری‌های اولیه، یکی از تروریست‌ها ناگهان با خروج از ساختمان مجلس، در خیابان به سوی مردم شروع به تیراندازی می‌کند اما به دلیل اینکه منطقه به محاصره کامل درآمده بود، مجبور می‌شود که دوباره به داخل ساختمان فرار کند.



با گذشت دقایقی از آغاز عملیات تروریستی در مجلس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه به همراه یک یگان مجهز از نیروهای ویژه سپاه وارد منطقه می‌شود. بلافاصله پس از ورود نیروهای ویژه سپاه، تک تیراندازان سپاه نیز در نقاط مختلف موضع‌ می‌گیرند تا شاید بتوانند تروریست‌هایی که از طبقات مختلف در حال تیراندازی به سوی مردم بودند را هدف قرار بدهند.

چند دقیقه بعد نیز، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه با همراهی سردار سلامی جانیشن فرمانده کل سپاه، سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج و سردار نجات جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه  نیز خود را به ساختمان مجلس می‌رسانند و سرلشکر جعفری شخصاً بر عملیات ضدتروریستی نظارت می‌کند.

لحظاتی پس از ورود نیروهای ویژه سپاه به ساختمان مجلس، یک تیم از این نیروها موفق می‌شود به طبقات بالایی ساختمان مجلس نفوذ کرده و یکی از تروریست‌ها را به هلاکت برساند. با کشته شدن یکی از تروریست‌ها، دو تروریست دیگر شروع به تیراندازی کور به سوی مردم و کارکنان در مجلس می‌کنند.


تیراندازی به سوی محل اختفای تروریست‌ها

سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه که نیروهایش به دقت در حال رصد دقیق محل اختفای تروریست‌ها در طبقات فوقانی ساختمان مجلس بودند، با تیراندازی کور تروریست‌ها به سوی مردم از پنجره‌های ساختمان، موفق می‌شوند که موقعیت تروریست‌های باقی مانده را شناسایی کنند. در همین حین، سردار پاکپور خود نیز در عملیات مشارکت می‌کند.

نیروهای سپاه که حالا موفق شده بودند که موقعیت اختفای تروریست‌ها در طبقات فوقانی ساختمان مجلس را شناسایی کنند، آماده عملیات نهایی برای پایان دادن به این عملیات تروریستی می‌شوند.


تعدادی از نیروهای ویژه سپاه

با فرماندهی سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه عملیات نیروهای ویژه سپاه برای  ختم غائله آغاز می‌شود و نیروها به سرعت موفق می‌شوند خود را به طبقات فوقانی رسانده و در یک لحظه غافلگیرانه یکی دیگر از تروریست‌ها را پیش از آنکه جلیقه انتحاری خودش را منفجر کند، به هلاکت برسانند.

در همین حین، 2 تروریست دیگر که متوجه حضور نیروهای امنیتی در محل و کشته شدن دیگر عضو گروه می‌شوند، جلیقه انتحاری خود را پیش از رسیدن نیروهای ویژه سپاه منفجر کرده و به هلاکت می‌رسند.




با کشته شدن تمام اعضای تیم تروریستی، نیروهای ویژه سپاه کار پاکسازی ساختمان را آغاز می‌کنند و باز هم سردار پاکپور شخصا فرماندهی این عملیات را برعهده گرفته و همراه با تیمی از نیروهای ویژه سپاه کار پاکسازی را آغاز می‌کند و پس از پاکسازی کامل ساختمان، طبقات به نیروهای دیگر واگذار می‌شود.

در جریان پاکسازی ساختمان، نیروهای سپاه متوجه می‌شوند که تروریست‌ها در زیر برخی از اجساد شهدا، نارنجک کار گذاشته‌اند تا در صورت جابجایی شهدا، نارنجک‌ها منفجر شوند که این حربه نیز با هوشیاری نیروهای سپاه خنثی می‌شود.

با پایان یافتن عملیات و کشته شدن تمام تروریست‌ها، تعدادی از نمایندگان مجلس خود را به سردار پاکپور و نیروهایش رسانده و از وی و تیمش قدردانی کردند.


حاشیه نگاری یک شاهد عینی از حمله تروریستی به مجلس

در ادامه مشاهدات عینی یکی از شهروندان را در هنگام ورود تروریست ها به ساختمان مجلس شورای اسلامی می خوانیم:

ساعت ده ونیم امروز برای گرفتن نوبت دکتر به بیمارستان یحیی شفا که مقابل مجلس شورای اسلامی است رفتم. پس از اینکه راهنمایی لازم برای حضور پزشک مربوطه خودم را گرفتم  از بیمارستان بیرون آمدم. در حال با عبور از چهار راه به سمت مترو بهارستان بودم که صدای ممتد چند تیر را شنیدم.

ابتدا نگاهم به آسمان مجلس جلب شد و همانند دیگر رهگذران فکر می کردم شاید تیرهای ممتد پدافندی هوایی است که پیش از این در تهران شاهد بودم. ولی چند لحظه نگذشت که یک فرد با سرو صورت خونی و لنگان از داخل مجلس بیرون می آمد و نیروهای انتظامی او را به سمت سایه ای کشاندند.

صدای یک زن جوانی را شنیدم که جیغ می زد و می گفت «از کنار من رد شدند دو سه نفر جوان مسلح بودند با موهای بلند که اسلحه داشتند» که پس از گفتن این جملات بی هوش شد... دوستانش به او آب می دادند و از مقابل مجلس دورش کردند... گویا او به همراه چند خانم دیگر برای اعتراضات صنفی جلوی مجلس آمده بودند.

هر چه می گذشت مردم بیشتری اطراف تقاطع خیابان مردم و مجاهدین اسلام جمع می شدند... ده دقیقه از این حادثه گذشته اما هنوز پلیس و مردم در شوکند... هنوزصدای آمبولانس و یا آژیری شنیده نمی شود... همچنان صدای تیر به گوش می رسد...

صدای مرد جوان ۴۰ ساله ای را می شنوم که با لباس نیم آستین سیاهی که پوشیده بود فریاد می زند متفرق شوید... دانش آموزان هم که تازه از امتحان خلاص شده اند به جمع مردم می پیوندند... خیابان بهارستان همچنان مملو از جمعیت است... بیست دقیقه گذشته کم کم صدای آژیر می آید. آمبولانس، ماشین های نیروی انتظامی و .... یک فرد مسلح در طبقات بالایی ساختمان دفتر نمایندگان دیده می شود.  پلیس سریع خیابان و پیاده رو منتهی به ساختمان مردمی مجلس را می بندد...

مردم همچنان علاقمند به دیدن ماجرا هستند!!... کسی متفرق نمی شود به خصوص دانش آموزان. انگار موضوع به این مهمی را به طنز گرفته اند.... خیابان های فرعی مملو از موتور و ماشین می شود... فکر کردم رفتن به مترو هم مناسب نباشد... پیاده به سمت چهار راه منتهی به پیچ شمران راه افتادم. نیروهای موتور سوار بسیجی و امنیتی را می بینم که به سمت مجلس در حرکتند.

چهل دقیقه ای گذشته؛ آتش نشانی دیده می شود که آژیر کشان به سمت بهارستان در حرکت است. جوانی که از اوضاع در بهارستان به خوبی با خبر است، موتورش را وسط چهار راه گذشته و در کنار دیگر نیروهای نیروی انتظامی به هدایت مردم به دیگر خیابان ها کمک می کنند. پنچاه دقیقه ای گذشته، صدای آمبولانس هایی را می شنوم که مجروحان را به بیمارستان ها می برند. همچنان صدای تیر ممتد به گوش می رسد... .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها