أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۲۳۷۱۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
عدم دعوت از نمایندگان اتحادیه‌های انقلابی و دعوت گزینشی دانشجویان در مراسم افطاری رئیس‌جمهور
مراسم ضیافت افطاری رئیس جمهور با دانشجویان عصر امروز در حالی برگزار می‌شود که نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی یعنی افرادی که میهمانان اصلی در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب بودند، غایبان بزرگ این مراسم هستند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مراسم ضیافت افطاری رئیس جمهور با دانشجویان عصر امروز در حالی برگزار شد که نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی یعنی افرادی که میهمانان اصلی در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب بودند، غایبان بزرگ این مراسم بودند.

عدم دعوت از نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی در ضیافت افطار رئیس جمهور در حالی است که چند روز پیش آنها مراسم افطار را میهمان مقام معظم رهبری بودند و قبل از آن هم به مدت 2 ساعت به بیان مطالب، دغدغه‌ها و سخنان خود در محضر رهبر انقلاب پرداختند.

دعوت نشدن اتحادیه‌ها و تشکل‌های انقلابی به مراسم افطاری رئیس جمهور اعتراض آنها را نیز به دنبال داشت، البته این اولین باری نیست که نمایندگان تشکل‌های انقلابی نسبت به دعوت گزینشی دانشجویان به برنامه‌هایی که با حضور رئیس جمهور بوده اعتراض می‌کنند، در سال‌های گذشته هم اکثر برنامه‌های دانشجویی رئیس جمهور بدون حضور آنها برگزار شده است.

عدم دعوت از نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی انقلابی این شائبه را که رئیس‌جمهور طاقت شنیدن صدای مخالف و انتقاد منتقدان را ندارد قوت می‌بخشد، علی‌رغم اینکه وی بارها اعلام کرده برای شنیدن صدای منتقدان آماده است.

* رئیس جمهور همواره سعی کرده تا دانشجویان و تشکل‌های انقلابی را نادیده بگیرد

متین منتظمی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و یکی از افرادی که هفته گذشته در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری سخنرانی کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در این خصوص گفت: متاسفانه رئیس جمهور درست برخلاف آنچه می‌گوید عمل می‌کند، وی بارها بر این مسئله تاکید کرده است که از نظرات منتقدان استفاده می‌کند ولی وقتی وقت عمل رسیده، منتقدان را نادیده گرفته یا الفاظ بسیار زشتی را به آنها نسبت داده است.

منتظمی افزود: آقایانی که از تریبون فرمایشی دم می‌زنند بهتر است یک سری به رئیس جمهور بزنند تا معنی درست تریبون فرمایشی را بدانند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخلاف مقام معظم رهبری که اهمیت بسیار زیادی به دانشجویان و جوانان انقلابی می‌دهند، رئیس جمهور همواره سعی کرده تا دانشجویان و تشکل‌های انقلابی را نادیده بگیرد.

منتظمی تصریح کرد: عدم دعوت از دانشجویان انقلابی در اینگونه برنامه‌ها و مخالفت با آنها نه تنها آنها را از طی کردن ادامه مسیر خود ناامید نمی‌کند بلکه باعث امیدواری بیشتر آنها خواهد شد.

* دعوت گزینشی دانشجویان در مراسم افطاری رئیس جمهور

ابوالفضل مظاهری دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و یکی از افراد دیگری که در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری سخنرانی کرد، نیز در گفت‌وگو با فارس ضمن انتقاد از چنین اقدامی گفت: روز گذشته از ما خواستند برای شرکت در مراسم افطاری رئیس جمهور اسامی نمایندگان خود را اعلام کنیم ولی امروز اعلام کردند به دلیل ناهماهنگی‌های بوجود آمده برای شما کارت صادر نشده است و نمی‌توانید در این مراسم حضور داشته باشید.

وی افزود: در مدتی که بنده به عنوان دبیر این اتحادیه فعالیت می‌کنم، از ما برای حضور در مراسم افطاری رئیس جمهور دعوت نشده است. آنچه برای ما اهمیت دارد بیان مطالبات دانشجویان به رئیس جمهور است که با این روال و دعوت‌های گزینشی چنین چیزی ممکن نیست.

مظاهری تصریح کرد: اینها ادعا داشتند که در مراسم دانشجویان با رهبر انقلاب دانشجویان بصورت گزینشی دعوت شدند، در صورتی که اینگونه نبود ولی حالا می‌بینیم خودشان دست به چنین اقدامی زده‌اند.

به گزارش فارس، اتحادیه و تشکل‌های دانشجویی انقلابی روزهای بسیار سختی را در دولت یازدهم سپری کردند، بارها با برگزاری برنامه‌ها و سخنرانی‌هایی که تدارک دیده بودند از طرف مسئولان دانشگاه مخالفت شد ولی همچنان با قدر تمام به کار خود ادامه دادند و به تعیبر رهبر معظم انقلاب « آتش به اختیار» عمل کردند.

یکی از مهمترین مطالبه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان این بود که برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه‌‌ها تلاش کنند و وظایف مهمی را به تشکل‌های دانشجویی سپردند که مطمئنا اخم و روی برگردانی مسئولان دولتی نمی‌تواند زره‌ای آنها را برای تحقق این وظایف ناامید کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها