أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۳۸۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
فلوشیپ قرنیه با اشاره به این که مصرف قطره‌های اشک مصنوعی تنها با تأیید پزشک باید انجام شود، گفت: خشکی چشم از مشکلات شایع در زنان است.
به گزارش پایگاه 598، دکتر حسین سیاتیری، فلوشیپ قرنیه با اشاره به این که مصرف قطره‌های اشک مصنوعی تنها با تأیید پزشک باید انجام شود، گفت: خشکی چشم از مشکلات شایع در زنان است.

دکتر سیاتیری، در ارتباط با آسیب‌های چشمی افزود: عوامل آسیب‌رسان به سلامت چشم را می توان در دو دسته عفونی و غیرعفونی بررسی کرد که باکتری‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها جزء عوامل عفونی و ضربه، مواد شیمیایی اسیدی یا قلیایی و سوختگی و موارد مشابه در دسته دوم جای می‌گیرند.
 
وی در برنامه رادیویی سلامت ادامه داد: مواد قلیایی با چشم در صورت تماس به داخل نسوج چشم نفوذ می‌کنند، در حالی که مواد اسیدی طی واکنش‌هایی سد ایجاد می‌کنند. بنابراین تماس چشم با عوامل شیمیایی بازی (قلیاها) نگران کننده‌تر است.
 
این فلوشیپ قرنیه در ادامه تأکید کرد: افرادی که به اقتضای شغل با براده‌های آهن یا آتش سروکار دارند، باید از عینک‌های محافظ استفاده کنند و ضروری است به متخصص چشم به طور مرتب مراجعه کنند.
 
وی تصریح کرد: در صورت پاشیدن حلال‌های نفتی و رنگ به داخل چشم، اولین اقدام، شست و شو با آب سالم و بهداشتی است و نیم ساعت بعد از آن حتماً باید به مرکز درمانی مراجعه شود.
 
دکتر سیاتیری با تأکید بر این که ماساژ چشم موجب خراش قرنیه و ایجاد عوامل میکروبی ثانویه می‌شود، گفت: درد، سوزش، حساس شدن چشم، ناتوانی در باز کردن پلک و ترس از نور، از نشانه‌های عفونت هستند که در این موارد، از ماساژ چشم باید پرهیز شود و شست و شو اقدام منطقی‌تری است.
 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این ‌که چرا نباید قطره‌های اشک مصنوعی یا نگهدارنده را زیاد مصرف کرد، تصریح کرد: در مورد استفاده از قطره‌های اشک مصنوعی یا نگهدارنده محدودیت هست و نباید بدون حساب و کتاب داخل چشم ریخته شود.
 
این فلوشیپ قرنیه در ادامه افزود: در صورت ورود خرده شیشه به داخل چشم، بهتر است فرد به مرکز درمانی مراجعه نماید، زیرا خارج کردن شیشه از داخل چشم با چشم غیرمسلح کار آسانی نیست و ممکن است تلاش‌ها بی نتیجه باشد. در ثانی شیشه یک ماده خنثی است و اگر وارد چشم شود، طوری که نتوانیم آن را خارج کنیم، نگران کننده است.
 
وی خشکی چشم را یکی از مشکلات شایع در میان بانوان دانست و ادامه داد: مسائل محیطی مثلاً کار زیاد با کامپیوتر یا مقدار ناکافی مصرف آب در ایجاد آن موثر است و اشک مصنوعی درمان جایگزین برای این گونه افرادست.
 
دکتر سیاتیری در پاسخ به این سؤال که آیا تغذیه در بروز خشکی چشم نقش دارد، اظهارداشت: بله، برای پیشگیری از خشکی چشم توصیه می‌شود افراد مستعد، از غذاهای آبکی و میوه‌ها استفاده کنند و مصرف غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها