أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۳۹۰۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
آیت الله میرباقری در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س):
حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه در طول تاریخ امتحان های سنگین افراد و ملت ها بر سر ولایت بوده است اظهار داشت: ایستادن در کنار امام نیازمند ایمان واقعی، صبر و استقامت است چرا که پذیرش ولایت امام وارد شدن در امتحان های دشوار و مبتلا شدن به فتنه ها و بلاهاست. امتحان شیعه در دوران پس از امیرالمومنین(ع) صبر و استقامت در مقابل فتنه ها بود
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، حجت الاسلام و المسلمین میرباقری بامداد چهارشنبه (24 خرداد) در مراسم احیای شب نوزدهم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: معصومین یک بلای عظیم را تحمل کردند تا جامعه را از فتنه ها رها کنند که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.

وی گفت: امتحان الهی تاکید شده و این امتحان برای جدان شدن مومنان از غیر مومنین است و باید مشخص شود که چه کسی واقعا مومن است و چه کسی مومن بودن را فقط به زبان بیان می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از امتحان ها، امتحان در موضوع ولایت است که از صدر اسلام هم این بوده که از ابتدا دو دسته شدند و عده ای در کنار ولایت قرار نگرفتند.

وی با بیان اینکه در شب های قدر، درب های آسمان برای اهل زمین گشوده می شود ادامه داد: اگر شب قدر نبود رسیدن به امام و اهل بیت (ع)دشوار بسیار بود. رسیدن به آن بزرگواران یعنی رسیدن به کل سعادت و شب قدر شب رسیدن به امام و ولایت اهل بیت(ع) است.

وی ابتلا شدن به امتحان را از جمله سنت های الهی دانست و گفت: هدف از امتحان جدا کردن صف مؤمنین از افراد غیرمومن است تا کسانی که تنها بر زبان ایمان آورده اند از مومنان واقعی جدا شوند.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه در طول تاریخ امتحان های سنگین افراد و ملت ها بر سر ولایت بوده است اظهار داشت: ایستادن در کنار امام نیازمند ایمان واقعی، صبر و استقامت است چرا که پذیرش ولایت امام وارد شدن در امتحان های دشوار و مبتلا شدن به فتنه ها و بلاهاست.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به سختی های فتنه در دوران امام علی(ع) گفت: امتحان شیعه در دوران پس از امیرالمومنین(ع) صبر و استقامت در مقابل فتنه ها بود و اگر می خواهیم در فتنه های بزرگ و سخت عبور کنیم نیازمند بصیرت افزایی و صبر هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ، با بیان اینکه شیعیان، ولایت حضرت علی(ع) را با جان خریده و هزینه آن را در طول تاریخ داده اند، تاکید کرد: شیعیان در طول تاریخ به امتحان های سختی مبتلا شدند که دادن شهدای بسیاری در این راه گواه صبر شیعیان در ایستادن در کنار امام است.

وی تاکید کرد: اگر کسی در راه امام بر سختی ها و فتنه های قبل از ظهور منجی عالم بشریت(عج) صبر کند، رحمت خاص خداوند و هدایت الهی را نصیب خود کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها