کد خبر: ۴۲۳۹۱۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: فوق العاده نوبت کاری در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی به طور منظم پرداخت شده و پرداختی ۲۰ هزار تومان به پرستاران صحت ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، دکتر احمد ماهی اظهارداشت: دانشگاه های علوم پزشکی بدون الزام به رعایت قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاه های دولتی به ویژه قانون مدیریت خدمات کشوری و مصوبه اخیر دولت که براساس این قانون تصویب شده است؛ فقط در چارچوب مصوبات و آیین نامه های مالی، معاملاتی و اداری- استخدامی مصوب هیات امنای دانشگاه ها عمل می کنند.

وی گفت: نوبت کاری به عنوان یکی از فوق العاده ها به کارکنانی که به صورت نوبتی و مستمر در ساعات غیرمتعارف کار می کنند پرداخت می شود. این مبالغ در احکام کارگزینی این کارکنان اعم از پرستاران و سایر کارکنان گروه پزشکی و پیراپزشکی درج و همه ساله براساس آیین نامه اداری استخدامی دانشگاه ها مستند به بند "ب" ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه و ماده یک قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور افزایش می یابد.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت اضافه کرد: این مبلغ با ضریب سالانه ای که دولت همه ساله مشخص و اعلام می کند افزایش یافته و پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تومان در ماه به هیچ وجه صحت ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: این مبالغ طبق جدول دستورالعمل، لازم الاجرا در دانشگاه ها از ۴۰۰ امتیاز تا ۹۰۰ امتیاز براساس وضعیت نوبت کاری متغیر است.

این در حالی است که حمید چراغی دبیر شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، در گفتگو با خبرنگار مهر، از عدم اجرای آئین نامه فوق العاده نوبت کاری گروه پرستاری به شدت انتقاد کرده و گفته بود که دانشگاه های علوم پزشکی، مصوبه جدید هیات دولت را نادیده گرفته اند. و آنچه در حکم حقوقی به عنوان نوبت کاری پرستاران لحاظ می کنند، مبلغ خیلی ناچیز و در حد ۲۰ هزار تومان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها