يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۳۹۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
یادداشت ۵۹۸؛
محمد مهدی تهرانی
هر بار که رهبری از روی برجام رد می‎شوند، خاطرات جناب مقدم‎فر و برخی احمدی‎نژادی‎ها برایم زنده می‎شود.

در پیچ و تاب تصویب برجام بود که برخی سینه چاک کردند و گفتند چرا به برجام انتقاد می‎کنید، همه چیز هماهنگ است. رهبری هست. کارشناسان هم نظراتشان را داده‎اند. از خطوط قرمز هم رد نشده‎اند تازه اگر شده باشند هم خطوط قرمز زمین مین‎گذاری شده نیست! شما آتش به اختیارها چرا این‎قدر شلوغش می‎کنید؟!

جناب مقدم‎فر همان زمان دست به قلم شد تا در نامه‎ای عجیب، حسین شریعتمداری را مورد لطف قرار دهد و بنویسد:«آیا اگر امر دایر باشد که جهت‌گیری پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری را در این مورد بپذیریم یا نوشته جنابعالی را، به‌نظر کدام را باید انتخاب کنیم؟ آیا بیان صریح مقام معظم رهبری مبنی بر طی مسیر قانونی و تصویب یا عدم تصویب براساس مصالح ملی را به گوش جان بسپاریم و از شتابزدگی در استنتاج بپرهیزیم؟ یا به‌تشخیص خود آن‌چنان پا بفشریم و به دیگران القا کنیم به‌گونه‌ای که هر نوع نتیجه‌گیری غیر از مجاری قانونی مغایر نظر رهبری جلوه داده شود؟ آیا تصور نمی‌کنید  که نیروهای انقلاب به یک‌پارچگی و وحدت کلمه بیش از گذشته نیاز دارند، این‌گونه موضع‌گیری کردن یک دوگانگی و شکاف بین نیروهای انقلاب ایجاد می‌کند؟ بهتر نیست به‌گونه‌ای موضع‌گیری کنید که حداکثر مواضع خود را اعلام کنید نه اینکه از زبان رهبری سخنی بگویید؟» جناب مقدم‎فر نگران وحدت نیروهای انقلاب بود و نامه سرگشاده نوشته بود تا وحدت را برقرار کند!!!!

برخی احمدی‎نژادی‎ها هم می‎گفتند کار هماهنگ است و شما انقلابی‎ها بیهوده دست و پا می‎زنید. هر بار یکی از این آقایان اصولگرا حرف‎های آن جریان را تکرار می‎کرد هم می‎گفتند ببینید از زبان فلانی هم در رفت و گفت ماجرا از چه قرار بوده است!

جالب این است که این روند در خلال اظهارات برخی کاندیداهای اصولگرا در همین انتخابات اخیر هم ادامه داشت! اشاره به شخص خاصی نداریم!

رهبر انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان وجود برخی خلأها در برجام را نتیجه اعتماد به دشمن، صرف‎نظر کردن‎ها و عدم اهتمام کافی در پیگیری‎ها دانستند. ایشان با اشاره به نقض مکرر برجام فرمودند:«اگر این تسامح انجام نمی‎گرفت، اعتماد به دشمن نمی‎شد، راه دشمن بسته بود و نمی‎توانست این کار را انجام بدهد.»

این همه خیلی وقت است نشان می‎دهد انتقادات آتش به اختیارها به جا بوده است. همچنین مصالحی با توجه به شرایط داخلی و خارجی در نهایت موجب پذیرش مشروط برجام شده و الا رهبری خود نخستین منتقد برجام بوده و هستند. مذاکره‎کنندگان مورد اعتماد بودند اما به دلیل برخی ساده‎اندیشی‎هایی که فرصتی برای جبرانش باقی نبود و نیز به دلیل عدم بصیرت توجیه‎گران اصولگرا ضربه خوردیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
۰
۰
وقتی قرار است نظری منتشر نشود و مناظره‌ای شکل نگیرد، این سیاه‌چاله چهارگوش برای چیست؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها