يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۳۹۳۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
اولین سریال ماه رمضان سال ۷۰ از شبکه یک پخش شد | در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت بیش از دو دهه از آغاز پخش سریال‌های ویژه ماه رمضان در تلویزیون می‌گذرد و در این سال‌ها حدود ۷۰ مجموعه از شبکه‌های مختلف به روی آنتن رفته است.
به گزارش پایگاه 598، بیش از دو دهه از آغاز ساخت و پخش مجموعه‌های مناسبتی ماه رمضان در تلویزیون می‌گذرد. پخش سریال‌های ماه رمضان که البته هنوز به عنوان مجموعه‌های مناسبتی این ماه مطرح نشده بودند، به طور جسته گریخته اوائل دهه هفتاد از شبکه‌های یک و دو آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، شروع پخش این سریال‌ها همزمان با ایام نوروز در آن سال‌ها بود و به همین دلیل نمی‌توان به طور قطع گفت که هدف سازندگان مجموعه‌های تلویزیونی که آن زمان به روی آنتن رفتند تنها ماه رمضان بوده و در واقع مناسبتی دو جانبه، هم نوروز و هم ماه مبارک رمضان دلیل پخش سریال‌هایی بود که خسرو ملکان و حسن فتحی کارگردانی‌شان کردند. روند پخش مجموعه‌های تلویزیونی در ماه مبارک رمضان از سال 70 آغاز شد و به جز دو سال 75 و 77 که هیچ کدام از شبکه‌ها تدارکی برای پخش سریال ویژه این ماه ندیده بودند تا اوائل دهه هشتاد ادامه پیدا کرد. در گزارش زیر بر اساس اطلاعاتی که خبرآنلاین جمع‌آوری کرده است و به همراه جدول تهیه‌ شده است، 68 سریال‌ مناسبتی که سه دهه در ماه مبارک رمضان از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش شدند را معرفی کردیم.

اولین سریال ماه رمضان چه بود؟
اولین سریال مناسبتی که از تلویزیون ایران پخش شد را خسرو ملکان کارگردانی کرده، «مهمان» نام مجموعه‌ای است که ملکان سال 1369 آن را ساخت و یک سال بعد در نوروز 1370 که مقارن با 5 رمضان نیز بود به روی آنتن رفت. با این حساب می‌توان نام ملکان که این روزها کم کارتر از قبل شده و مدتی است برای تلویزیون نیز سریالی نساخته را به عنوان اولین کارگردان مناسبتی ساز در تلویزیون ثبت کرد. این کارگردان در ابتدای دهه هفتاد یک مجموعه تلویزیونی دیگر نیز کارگردانی کرد که پخش آن نیز به نوروز سال 71 افتاد، نوروز سال 71 نیز مقارن با ماه مبارک رمضان بود و سریال «تعطیلات نوروزی» ملکان نیز دومین مجموعه مناسبتی آن سال‌های تلویزیون شد.

روند پخش سریال در ایام نوروز سال 72 نیز ادامه پیدا کرد و این در حالی بود که همچنان در ایام عید 72 نیز شاهد تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز بودیم. سال‌های ابتدایی دهه هفتاد هنوز کسی مثل حالا نام حسن فتحی را به عنوان کارگردانی که سریال‌های مخاطب پسند می‌سازد نمی‌شناخت، فتحی پیش از اینکه اولین سریال مناسبتی‌اش را بسازد چند تله فیلم ساخته بود و سال 72 نیز اولین مجموعه مناسبتی‌اش را برای تلویزیون ساخت. «همسایه‌ها» نام مجموعه‌ای بود که فتحی آن را کارگردانی کرده بود و در 26 قسمت از شبکه یک به روی آنتن رفت. پخش سریال‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان در سال‌های بعد نیز ادامه پیدا کرد و البته همچنان شبکه یک و دو سرمدار ساخت آثار مناسبتی رمضان بودند.

وقتی مناسبتی‌ها اوج می‌گیرند
بعد از 8 سریالی که در دهه 70 از شبکه‌های مختلف تحت عنوان سریال مناسبتی ماه رمضان پخش شد و باعث به وجود آمدن روندی ثابت در این زمینه گردید، از ابتدای دهه 80 نیز پخش مجموعه‌های مناسبتی در تلویزیون ادامه پیدا کرد و در سال‌های میانی دهه هشتاد به اوج نیز رسید. از جمله سریال‌های شاخصی که در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد پخش شدند می‌توان به «گمگشته» به کارگردانی رامبد جوان، «یادداشت‌های کودکی» ساخته پریسا بخت‌آور و «چراغ‌های خاموش» کاظم بلوچی اشاره کرد که موفق به جذب مخاطبان بیشتری شدند. همچنین در سال‌های میانی دهه هشتاد بود که موج ساخت سریال‌های ماورایی نیز به راه افتاد و چند کارگردان از جمله، سیروس مقدم،علیرضا افخمی، حسین سهیلی‌زاده و محمدحسین لطیفی ... به سراغ ساخت آثاری با این مضمون رفتند که به زعم خیلی‌ها مناسبت و مطابقت بیشتری با حال و هوای ماه مبارک رمضان و لحظات معنوی و عرفانی آن داشت و البته به مذاق خیلی‌های دیگر هم به دلیل فانتزی تخیلی بودن قصه‌شان خوش نیامد. «او یک فرشته بود» به کارگردانی علیرضا افخمی را می‌توان اولین سریال با موضوع ماورایی دانست که راه را برای ساخت مجموعه‌هایی دیگر با این حال و هوا در این ایام و سال‌های بعد هموار کرد.

از سوی دیگر و در مقابل سریال‌هایی با مضامین جدی یا همان ماورایی و متافیزیکی، آغاز ساخت سریال‌های کمدی نیز در دهه هشتاد بود و رضا عطاران با ساخت سریال «خانه به دوش» در سال 83 موج کمدی‌ سازی در مجموعه‌‌های مناسبتی ماه رمضان را آغاز کرد. این روند در سال‌های بعد نیز ادامه پیدا کرد و خود عطاران نیز سردمدار آن شد. مخاطبان از سریال‌های طنز او که البته مشکلات و مسائل اجتماعی را نیز به خوبی در قصه‌اش روایت می‌کرد به شدت استقبال می‌کردند تا اینکه «بزنگاه» در سال 87 آخرین سریالی بود که بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون آن را ساخت و پس از آن هم عطای تلویزیون را به لقایش بخشید.

سریالی که تلویزیون را تکان داد
برخلاف دهه هفتاد که شبکه‌ها یکی در میان سریال پخش می‌کردند و مجموعه‌های ماه رمضانی هم ازاین قاعده مستثنی نبودند، در سال‌های دهه هشتاد 4 شبکه یک، دو، سه و پنج از چندی قبل جای یک سریال مناسبتی ماه رمضانی را در جدول پخش‌شان خالی می‌کردند تا به بدین ترتیب مخاطبان تلویزیون از اولین دقایق بعد از افطار تا ساعات پایانی شب پای تماشای این مجموعه‌ها بنشینند که همین فشردگی پخش سریال‌ها نیز صدای اعتراض برخی را درآورد. با این وجود تا سال‌های ابتدایی دهه نود نیز این روند پخش سریال ادامه پیدا کرد و هر چهار شبکه برای ماه رمضان سریال تدارک می‌دیدند. اما در میان بیش از50 سریالی که از سال 70 به عنوان سریال مناسبتی از تلویزیون پخش شدند، علاوه بر موج استقبالی که برای سریال‌های کمدی رضا عطاران به راه افتاد در سال‌های 85 و 86 نیز اتفاقی ویژه در تلویزیون رقم خورد. سال 85 محمدحسین لطیفی سریالی با عنوان «صاحبدلان» را ساخت که علاوه بر قصه گیرایش حضور باران کوثری و پوریا پورسرخ نیز یکی از برگ برنده‌های آن بود و بسیار هم مورد توجه قرار گرفت. یک سال بعد و در ماه رمضان سال 86 نیز حسن فتحی که دیگر نامش به عنوان کارگردانی که ذائقه و سلیقه مخاطب را به خوبی می‌شناسد ( بعد از ساخت سریال پر طرفدار «شب دهم») بر سر زبان‌ها افتاده بود سریال «میوه ممنوعه» را برای شبکه دو ساخت. سریالی که از عشقی ممنوعه حرف می‌زد و داستان علاقه و عشق حاج یونس ( با بازی علی نصیریان) به دختر جوانی به نام هستی (با بازی هانیه توسلی) تا سال ها نام این سریال را در اذهان ماندگار کرد.

اوجی که کم کم فرود آمد
ماه رمضان سال 91 آخرین سالی بود که شبکه 5 سریال مناسبتی برای ایام ماه مبارک رمضان ساخت، اما همچنان روند تولید و پخش این آثار مناسبتی در شبکه‌های دیگر ادامه داشت. با این تفاوت که دیگر داستان و حال و هوای قصه همه سریال‌هایی که در دهه نود یعنی از سال 1390 تا کنون ساخته شدند صرفا به ماه رمضان محدود نمی‌شد و چه بسا برای خالی نماندن آنتن در این ایام سریالی که از پیش آماده شده بود در جدول پخش شبکه‌ها قرار می‌گرفت. با وجود اینکه دهه 80 سریال‌سازی مناسبتی به اوج خود رسید و علاوه بر اینکه کارگردان‌های زیاد و مطرحی برای ساخت آثار مناسبتی ماه رمضان ابراز تمایل کردند و همچنین موضوعات و ژانرهای مختلف و متفاوتی نیز دستمایه ساخت این مجموعه‌ها قرار رفت اما آتش ساخت این سریال‌ها از ابتدای دهه نود کم کم فروکش کرد و به جایی رسید که علاه بر شبکه 5 که چند سالی است سریالی برای این ایام تولید نمی‌کند و نهایتا به پخش تکراری «شاید برلی شما هم اتفاق بیفتد» بسنده می‌کند، سال گذشته شبکه سه که نسبتا جزو شبکه‌های پرمخاطب سیماست نیز سریالی برای این ماه نداشت. از ابتدای دهه نود تا سال گذشته حدود 20 سریال از شبکه‌های مختلف در ماه رمضان پخش شده‌اند، «مادرانه»، «مدینه»، «دودکش» از جمله سریال‌های محبوب سل‌های اخیر تلویزیون بودند اما به نظر می‌رسد «پایتخت 4» به کارگردانی سیروس مقدم هنوز هم طرفدار بیشتری بین مخاطبان تلویزیون داشته باشد. امسال نیز دو سریال «زیر پای مادر»، و «نفس» از شبکه‌های یک و سه پخش می‌شوند که تنها مجموعه‌های تولیدی جدید تلویزیون‌اند. البته به دلیل به پااین نرسیدن ماه مبارک این دو مجموعه در جدول سریال‌های دهه 90 قرار نگرفته‌اند. در ادامه تمام سریال‌های مناسبتی ماه رمضان از ابتدای پخش تا سال گذشته را به صورت جدول مشاهده می‌کنید.

سریال‌های ماه رمضان دهه هفتاد
شبکه سال اسم سریال کارگردان بازیگران خلاصه داستان
یک 1370 مهمان خسرو ملکان پروین سلیمانی در نقش طاهره خانم (طاهره خانمِ چنگال‌به‌دست)، محمدعلی ورشوچی در نقش شعبون، جمشید مشایخی، حمیده خیرآبادی، احمد قدکچیان، روح‌الله مفیدی پسر آقای ستوده که در فرانسه درس می‌خواند، برای گذراندن تعطیلات نوروزی در کنار خانواده، به ایران می‌آید. خانواده‌اش تصمیم گرفته بودند که در این فرصت، برای او همسری انتخاب کنند ولی هنگامی که او به ایران می‌آید، متوجه می‌شوند که نه تنها او ازدواج کرده، بلکه فرزندی هم دارد.
یک 1371 تعطیلات نوروزی خسرو ملکان اسماعیل داورفر، مرتضی احمدی، پروین سلیمانی در نقش طاهره خانم،
محمدعلی ورشوچی در نقش شعبون، محمود بهرامی در نقش قنبرک، کیومرث ملک‌مطیعی، فرخ‌لقا هوشمند، عباس محبوب، هما خاکپاش، فاطمه طاهری، مختار سائقی، مهین برزوئی، رحمان مقدم، سیروس قهرمانی، هائده حائری
مدیر یک واحد صنعتی بزرگ، تصمیم دارد تعدادی از کارگران خود را به عنوان «کارگر نمونه» انتخاب و خانه‌هایی را به آنان واگذار کند. همه کارکنان و کارگران تلاش گسترده‌ای را آغاز می‌کنند تا نامشان در لیست افراد برگزیده قرار گیرد و به تبع آن، توطئه‌ها و اختلافات زیادی در طی داستان بوجود می‌آید، اما سرانجام، حق به حق‌دار می‌رسد.
یک 1372 همسایه‌ها حسن فتحی بیوک میرزایی، شهلا ریاحی، فریبا متخصص، زهرا سعیدی، شهرزاد عبدحق، مریم معترف، حسین کسری، داریوش موفق، بهمن نجف‌زاده، خسرو فرحزادی داستان این مجموعه تلویزیونی درباره چندین خانواده و همسایه است که همگی در یک محله زندگی می‌کنند و در هر قسمت برای هریک مشکلات و مسائلی پیش می‌آید که در نهایت با همفکری و همیاری سایر همسایه‌ها، آن مشکل برطرف می‌شود.
یک 1373 نیمه پنهان ماه مجید جعفری عنایت‌الله بخشی در نقش عمو، جلال مقدم، مهین شهابی، ثریا قاسمی، حسین کسبیان، تانیا جوهری، اکرم محمدی، محمود عزیزی، لادن طباطبایی، فاطمه طاهری، فریبا متخصص، فریده سپاه‌منصور، اصغر سمسارزاده این مجموعه تلویزیونی، درباره خانواده‌ای است که گم‌شده‌ای دارند و با زیر و رو کردن خاطرات‌شان، بدان دست پیدا می‌کنند. شخصیت اصلی این مجموعه، آقا بزرگ است که سرپرست و بزرگ خانواده است. او مدت‌ها قبل، پسری به نام جلال را به فرزندی قبول کرده است و پس از آن و در خلال سال‌ها، اتفاقاتی برای خودش، خانواده و جلال رخ داده است.
دو 1374 بهاران در بهار غلامرضا رمضانی رضا بابک، رضا خندان، پروین میکده، هما خاکپاش، فاطمه طاهری، رضا ایران‌منش، پرستو گلستانی، فرهاد اصلانی، نعمت‌الله گرجی، مهرانه مهین ترابی نصرت به طمع به‌دست آوردن زمینهای معمار تلاش می‌کند پسرش جواد را به عقد دخترِ معمار درآورد. از طرفی پسرش جواد که در کارگاه آقارضا کار می‌کند، به دختر او معصومه علاقمند است؛ اما صادق برادر معصومه با این ازدواج موافق نیست.
سه 1376 گردنبند هاشم میرطالبی جلیل فرجاد، اکبر دودکار موضوع اصلی این سریال مربوط به گردنبند گمشده ای بود که دست به دست می چرخید و هر بار داستانی تازه را رقم میزد.
یک 1378 جزیره‌ای در خشکی حسین قاسمی جامی   احمد نجفی، ولی شیراندامی، محمد جوزانی، عزت الله رمضانی فر این سریال با داستان ظالم و مظلوم در فضای ارباب و رعیتی روستا ساخته شد.
دو 1378 ارمغان بهشت محمدرضا فريس‌آبادی جواد انصافی، امیر پارسا این سریال فضایی جنگ گونه داشت و که ماجراهای اوستا و شاگرد را روایت می‌کرد.
سریال‌های ماه رمضانی دهه هشتاد
شبکه سال اسم سریال کارگردان بازیگران خلاصه داستان
یک 1380 چراغ‌های خاموش کاظم بلوچی مهدی سلوکی، اسماعیل شنگله، رحیم نوروزی، هایده حائری، غزل ارجمند، ولی‌الله شیراندامی، فرامرز صدیقی بهزاد جوان 21 ساله‌ ای است که در یک خانواده متمول زندگی می‌ کند. پدر و مادرش آنقدر در کار خود غرق هستند که توجهی به فرزندان،خود ندارند. بهزاد دوستان نابابی دارد و دچار مشکلات حاد می‌ شود. او که از طرف پلیس تحت تعقیب است با پسر نابینایی آشنا می‌ شود و در یک زندگی اجباری با این نوجوان روشندل پی به حقیقت پیرامون خود می‌ برد.
دو 1380 مهمانی از بهشت عبدالله باکیده مهدي اميني‌خواه، محمود عزيزي، فقيه سلطاني و عليرضا اوسيوند داستان اين مجموعه با اسباب‌كشي يك خانواده به يك محله جديد شروع مي¬شود؛ پسر اين خانواده روزنامه نگار است و بعد از مدتي يك رابطه عاطفي بين او و دختري به نام سايه به وجود مي‌آيد.
سه 1380 گمگشته رامبد جوان آتيلا پسياني در دو نقش، حديث فولادوند، آتنه فقيه‌نصيري، پژمان بازغي و فرامرز صديقي گم‌گشته دربارۀ فرد مومني است كه در شركتي معتبر كار مي‌كند؛ چند نفر از خلافكاران او را مي‌دزدند تا از خانواده‌اش اخاذي كنند؛ اما فرد سارق كه با مادرش زندگي مي‌كند، شباهت خيلي زيادي به او دارد و به همين دليل خود را به جاي او جا مي‌زند و هيجان قصه از تقابل رفتارهاي يك فرد متدين با فرد خلافكار شروع مي‌شود.
پنج 1380 یادداشت‌های کودکی پریسا بخت آور سيروس گرجستاني، حميده خيرآبادی، مهرانه مهين ترابي، رامين ناصرنصير، امير نوری داستاني این سریال مربوط به جواني بود كه بعد از سال‌ها به خانۀ كودكي‌اش بازگشته بود تا داستان نيمه‌كار‌ه‌اش در دوران كودكي‌اش را به پايان برساند.
یک 1381 نسیم رویا کاظم بلوچی بهزاد فراهانی، حسن جوهرچی، پرویز فلاحی‌پور، ژاله صامتی، آناهیتا همتی، شراره رخام، محمود جعفری، مهدی فقیه، زنده یاد لوریک میناسیان، نیما رئیسی و جلیل فرجاد عده‌ای زن و مرد، جدا از هم با آدرسی که در دست دارند وارد خانه‌ای قدیمی می‌شوند که بعداً مشخص می‌شود خانه پدری آنهاست و همگی آنها خواهر و برادر هستند و از قدیم با هم مشکلاتی داشته و از هم گریزان بودند. آنها در این تجمع اجباری داستان خود را روایت می‌کنند. در انتها متوجه می‌شوند نامه‌ای از طرف پدر و بنا به درخواست مادر مرحوم شان نوشته شده تا آنها را با هم رو در رو کنند.
دو 1381 نوعروس بیژن میرباقری جهانبخش سلطاني، مهرانه مهين ترابي، امين زندگاني، مريم اميرجلالي و بهنوش طباطبايي قصه این سریال درباره زنی است پس از گذشت 25سال ، به دنبال عقدنامه اش به این دفترخانه می آید. پسر محضردار که مدتهاست برای ازدواج تحت فشار خانواده اش قرار گرفته است ، علاقه مند به دختر این زن می شود و....
سه 1381 همراز سامان مقدم ابوالفضل پورعرب، آناهیتا نعمتی داستان همراز درباره دو دزد بود كه پس از سرقت پولي هنگفت، در حين دستگير شدن يكي از آنها پول را در حياط ساختمان مخروبه‌اي پنهان مي‌كند؛ اما وقتي كه از زندان بيرون مي‌آيد، متوجه مي‌شود ساختمان مخروبه تبديل به مسجد شده است.
سه 1381 عروج سیروس مقدم عبدالرضا اكبري، رامبد شكرآبي، كتايون رياحي و لادن طباطبايي داستان عروج درباره فردي است كه بعد از اختلاس، همسر خود را رها مي‌كند و به خارج از كشور مي‌رود. بعد از چند سال كه به ايران مي‌آيد، قاچاقچيان به دنبال او هستند.
پنج 1381 پشت‌کنکوری‌ها پریسا بخت‌آور رضا داودنژاد، برزو ارجمند، رامين ناصر نصير، علي صادقي، محمدرضا رضايي، مريم اميرجلالي این سریال داستان چند جوان پشت کنکوری را روایت می‌کرد که با هم در یک خانه برای درس خواندن جمع شده‌اند و هر کدام مشکلات و مسائل خودشان را دارند و با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.
یک 1382 یکی مثل من محسن شاهمحمدی صالح آقامیرزایی، رونا قیصرنژاد، هما خاکپاش، زهره فکور صبور، بهروز سلطانی‌فر و بهناز توکلی این مجموعه روایتگر زندگی دختری به نام آهو است که در پرورشگاه بزرگ شده است. آهو با پسری ازدواج می‌کند و از وی صاحب فرزندی می‌شود، اما در همین حین شوهرش به دلیل کارهای قاچاق به زندان می‌افتد. در نتیجه آهو با بچه‌ای در شکم تنها می‌ماند و چاره‌ای جز پناه بردن به امام رضا (ع) ندارد. پس راهی مشهد می‌شود و ...
دو 1382 رویای ناتمام جواد اردکانی رضا بابك، عاطفه نوري، رضا فيض نوروزي داستان اين سريال دربارۀ مخترع صاحب‌نامي است كه يك دستگاه حافظه خوان اختراع كرده و نيروهاي خارجي درصدد ربودن اين دستگاه هستند.
سه 1382 فقط بخاطر تو اکبر منصور فلاح لاله صبوري، مجيد حاجي‌زاده، رامتين خداپناهي، كبري حاتمي این سریال داستان تازه عروسي را روايت مي‌كند كه همسرش به خاطر كشيدن چك بي‌محل به زندان مي‌افتد.
پنج 1382 رانت خوار کوچک حسین سهیلی زاده سیروس گرجستانی، آتیلا پسیانی، رضا فیاضی و ... كارمندي كه قصد دارد براي ساخت منزلش از اداره‌اي كه در آن مشغول است، وامي دريافت كند و در اين راه با مشكلاتي رو به رو مي‌شودو ...
یک 1383 اگه بابام زنده بود همایون اسعدیان پرویز فلاحی‌پور، مهرانه مهین ترابی، سیامک انصاری، اشکان خطیبی، نادر سلیمانی، محسن قاضی‌مرادی و زهرا اویسی این مجموعه درباره چند جوان است که از بیکاری و بی‌پولی رنج می‌برند، به همین دلیل تصمیم می‌گیرند از مکانی سرقت کنند. آنها در قالب دستفروش رو به روی مکان مورد نظر سکنی می‌گزینند و سعی می‌کنند آنها را زیر نظر بگیرند تا نقشه خود را در فرصت مناسب عملی کنند، اما ...
دو 1383 کمکم کن قاسم جعفری حميد گودرزي، پويا اميني، مجيد مشيري، زهرا اميرابراهيمي، فرزاد حسني، ثريا حكمت، بهمن دان و اليزابت اميني «كمكم كن» قصه سرگشتگي انسان امروز است؛ قصه چند نفر كه در اثر حوادثي به كما مي‌روند، اما دو نفر از آنها به هوش آمده تا كارهاي نادرست بقيه را جبران كنند.
سه 1383 خانه به دوش رضا عطاران مريم اميرجلالي، علي صادقي، آناهيتا همتي، غلامحسین لطفی، بهنوش بختياري، فلور نظري آقا ماشاءالله(حميد لولايي)، دستفروشي ساده دل است كه سعي دارد از راه حلال روزي اش را به دست آورد، اما در امرار معاش خود و خانواده‌اش دچار مشكل است. از طرف ديگر آقا اصلان (غلامحسين لطفي)، باجناق تازه به دوران رسيده او، درصدد است تا با ايجاد دردسري جديد براي آقا ماشاءالله، دق دلي چندسال‌اش را خالي كند.
پنج 1383 رسم عاشقی سعید سلطانی محمدعلی کشاورز، لاله اسکندری، سروش صحت و... دختري به نام طوبي (افسانه پاكرو )را براي وصلت با ابراهيم خان به تهران مي‌برد. در بدو ورود اراذل و اوباش قصد جان آنها را مي‌كنند، اما جواني به نام يوسف (سروش صحت) با اوباش درگير مي‌شود و آنها را فراري مي‌دهد و اين آغاز آشنايي طوبي و يوسف است.
یک 1384 مرده متحرک رضا کریمی کتایون ریاحی، مجید صالحی، پرویز فلاحی‌پور، اسماعیل خلج، فردوس کاویانی و رامین ناصر نصیر این مجموعه روایتگر جوانی به نام جلال است که به دلیل بدبیاری‌های مختلف قصد رفتن به ناکجاآباد را دارد، اما طی اتفاقاتی جنازه‌ای پیدا می‌کند که متوجه می‌شود میلیاردها تومان ارزش دارد.
دو 1384 او یک فرشته بود علیرضا افخمی حسن جوهرچي، بهاره افشار، ثريا قاسمي، مريم كاوياني، مرتضي ضرابي و رضا توكلي دختري به نام فرشته در يك سانحه رانندگي حافظه خود را از دست مي‌دهد و به ناچار وارد زندگي يك خانواده پنج نفري شده، به مرور باعث اختلاف بين خانواده ميزبان مي‌شود؛ در نهايت مشخص مي‌شود كه او شيطان بوده است.
سه 1384 متهم گریخت رضا عطاران رضا عطاران، سیروس گرجستانی،  مريم اميرجلالي، سعيد آقاخاني، محمود بهرامي، شهربانو موسوي، علي جعفري، مليكا زارعي داستان اين مجموعه درباره فردي به نام‌هاشم(سيروس گرجستاني) است كه همراه خانواده‌اش در شهرستاني نه چندان دور زندگي ساده اي دارند. او در مغازه‌اي اجاره اي به تعمير اگزوز ماشين مشغول بوده، ولي به علت بيماري پزشكان وي را از انجام كار سنگين منع مي‌كنند. از طرفي دختر دانشجوي وي در تهران براي وي شغلي پيدا مي‌كند.‌هاشم نيز به ناچار كارش را تعطيل و به تهران مهاجرت مي‌كند.
پنج 1384 برای آخرین بار اکبر منصور فلاح امیر جعفری، یوسف تیموری، جمال اجلالی و ... جواني به نام اسي (امير جعفري) براي عبرت ديگران از سوي صاحب كارش قندي (جمال اجلالي) از كار اخراج مي‌شود. اسي در خلوت شبانه جلو صاحب كار خود را مي‌گيرد و دست به دامان قندي مي‌شود تا دوباره به كار برگردد، ولي با او درگير مي‌شود و قندي بيهوش مي‌شود و اسي به گمان اينكه او مرده، با ماشينش فراري مي‌شود.
یک 1385 صاحبدلان محمدحسین لطیفی حسین محجوب، محمد کاسبی، ثریا قاسمی، باران کوثری، مهرانه مهین ترابی، حمید ابراهیمی، برزو ارجمند، پوریا پورسرخ، سیروس گرجستانی و هائده حائری ماجرای زندگی دو برادر به نام های خلیل و جلیل را دنبال می کند که در انتخاب مسیر زندگی خود راه‌هایی کاملاً جدا از هم در پیش گرفته اند، اما اتفاقاتی آنها را رو در رو هم قرار می‌دهد.
دو 1385 آخرین گناه حسین سهیلی زاده مينا لاكاني، ليلا اوتادي و اشكان خطيبي، حمیدرضا پگاه دكتر اكرمي(جمشيد مشايخي) كه فردي وارسته و با ايمان است قبل از مرگش وصيت مي‌كند كه قرنيه چشمش به عبدالله صدوق(منوچهر آذر) كه او نيز فرد متديني است برسد؛ اما رويا دختر دكتر اكرمي با اصرار فراوان چشم پدر را به چشم نامزدش دكتر مودت (حميدرضا پگاه) كه او نيز مشكل بينايي دارد پيوند مي‌زند. اما به‌تدريج مودت متوجه مي‌شود كه توانايي ديدن درونيات و نيات اطرافيانش را دارد و هر كسي را با تجسم اعمالش مشاهده مي‌كند. اين درك براي او مشكل ساز شده و فكر مي‌كند بايد افراد گناه كار را به قتل برساند؛ اما با رهنمودهاي روحاني محل متوجه مي‌شود كه اين كار اشتباه است.
سه 1385 زیر زمین علیرضا افخمی فتحعلي اويسي، ابوالفضل پورعرب، بهاره رهنما، مهتاج نجومي، سروش صحت، رضا توكلي، مرجانه گلچين و مهران رجبي سه دوست با سند جعلی یک زمین را به یک فرد سرمایه‌دار می‌فروشند و از او کلاهبرداری می‌کنند. اما یکی از آن‌ها پول‌ها را می‌گیرد و قصد دارد تا سهم دو نفر دیگر را هم برای خود بردارد. او پول‌ها را در زیرزمین یک خانه قدیمی پنهان می‌کند و خودش در راه بازگشت تصادف می‌کند و فلج می‌شود، حالا دو نفر دیگر بر سر یافتن پول‌ها رقابت می‌کنند ...
پنج 1385 بوی خوش زندگی علی شاه حاتمی مجيد صالحي، پويا اميني، مجيد حاجي‌زاده، خشايار راد اين مجموعه كه وقايع آن در ماه رمضان اتفاق مي‌افتد از خانه‌‌اي آغاز مي‌شود كه چهار شخصيت داستان در آن زندگي مي‌كنند. عمو رستم با بازي رضا ناجي پيرمردي آپاراتچي است كه خانه خود را به سه دانشجو به نام‌هاي مجتبي، رضا و سيامك اجاره داده است. در مقطعي از داستان سرقت موتور مجتبي باعث مي‌‌شود همه براي حل مشكل او به فكر بيفتند.
یک 1386 اغما سیروس مقدم امین تارخ، لعیا زنگنه، ایرج نوذری، ناصر ممدوح، عبدالرضا اکبری، حامد کمیلی، لادن طباطبایی، شیرین بینا، نفیسه روشن، سعید داخ، افشین سنگ‌چاپ، فلور نظری، شیوا خنیانگر، غزاله جزایری و کورش سلیمانی این مجموعه روایتگر زندگی دکتر طه پژوهان فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب است. او به دلیل جراحی‌های موفقی که روی رزمندگان داشته به عنوان پنجه طلا مشهور است. تا اینکه همسرش مولود مبتلا به بیماری حادی می‌شود و او بر سر دوراهی قرار می‌گیرد ...
دو 1386 میوه ممنوعه حسن فتحی علي نصيريان،هانيه توسلي، گوهر خيرانديش، امير جعفري، هرمز هدايت، عمار تفتي، نيما رئيسي، طناز طباطبايي «میوه ممنوعه» داستان فردی متدین است به نام حاج یونس (علی نصیریان)، بازرگانی که به اصول دینی اعتقاد دارد و اهل حرام و حلال است اما اتفاقاتی در زندگی‌اش پیش می‌آید که او را درگیر ماجراهایی می‌کند.
سه 1386 یک وجب خاک علی عبدالعلی‌زاده رضا بابك، مهتاج نجومي، ابوالفضل پورعرب، مهران رجبي، محسن قاضي مرادي، برزو ارجمند، يوسف تيموري آقای افشاری مردی نیکخواه است که مشکلات اهالی محل را حل‌وفصل می‌کند. او همسایه دیواربه‌دیوار برادرزنش «پرویز» است که با یکدیگر اختلاف‌هایی دارند. در روزِ خواستگاری حمید پسر آقای افشاری مشکلاتی پیش می‌آید و ترکیدن لوله‌های آب، خانه‌های این دو را به‌هم می‌ریزد و ...
پنج 1386 شکرانه سعید سلطانی پوریا پورسرخ، فرهاد قائمیان حامد جوانی است تحصیل کرده که اعتقاد به کار وتولیدوتلاش دارد. درمیانه راه پر فراز و فرودی که در تأسیس یک کارگاه تولیدی فراروی او گسترده شده، در تنگنای اقتصادی کمکی را از پدرش می پذیرداما بزودی در می یابد که این پول متعلق به فرددیگری است که پدر ش به او مدیون است بنا به درخواست پدر او موظف میشود...
یک 1387 روز حسرت سیروس مقدم فرامرز قریبیان، افسانه بایگان، مهراوه شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ، رحیم نوروزی و لیندا کیانی این مجموعه قصه‌ یک وکیل با بازی بایگان را دنبال می‌کند که به همراه همسرش ( قریبیان) و پسرش (پورسرخ) و عروسش (کیانی) زندگی آرامی دارد، اما او یک شب خوابی عجیب می‌بیند که زندگی او و خانواده‌اش را دستخوش تغییر و تحول می‌کند...
دو 1387 مثل هیچکس عبدالحسین برزیده حسين ياري، پرويز پورحسيني، پروانه معصومي، مهران رجبي، اصغر همت، رامين راستاد، جواد عزتي، حميد ابراهيمي، شاهرخ استخري، نفيسه روشن داستان درباره خانواده اي پرفرزند است كه پدرشان فوت مي‌كند و پسر بزرگتر، مسئوليت خانواده را به عهده مي‌گيرد. اما با پيش كشيده شدن مسائل مادي، اتفاقاتي براي برادرها پيش مي‌آيد كه اتحاد ميان آنها از بين رفته و در نهايت با فوت مادر، فرزندان با حسرت تمام به فضاي قبلي باز مي‌گردند.
سه 1387 بزنگاه رضا عطاران حميد لولايي، علي صادقي، غلامرضا نيكخواه، مرجانه گلچين، محمود بهرامي، سوسن پرور پس از فوت «حاج احمد» كه يك نانواي با آبرو و معتبر است، بر سر ارث و ميراث ميان اعضاي خانواده‌اش اختلاف ايجاد مي‌شود.
پنج 1387 مامور بدرقه سعید سلطانی محسن تنابنده، جواد رضویان، بهاره رهنما و... اين مجموعه داستان «استوار آصف» يك مامور نيروي انتظامي در حال بازنشستگي است كه وظيفه دارد تا افشين را به جرم حمل مواد مخدر تحويل بازداشتگاه بدهد: اما افشين به كمك شوهر خواهرش فرامرز از دست آصف فرار مي‌كند.
یک 1388 نردبام آسمان محمدحسین لطیفی وحید جلیلوند، برزو ارجمند، حسن پورشیرازی، وحید جلیلوند، ماهچهره خلیلی، شبنم قلی‌خانی، ویشکا آسایش و فرهاد قائمیان «نردبام آسمان» مجموعه‌ای تاریخی است که زندگی‌ غیاث الدین جمشید کاشانی ریاضیدان برجسته، منجم ،‌کاشف عدد پی  و فیلسوف قرن نهم هجری را  در دو مرحله  کودکی تا نوجوانی و بزرگسالی در زمان زمامداری مغول ها در ایران روایت می‌کند.
دو 1388 عبور از پاییز مسعود شاه محمدی چنگیز جلیلوند، محمود عزيزي، برزو ارجمند، رامين راستاد، امير آقايي، مهران رجبي، شيرين بينا داستان سريال درباره فرخ، مرد بسيار متمولي است كه روابط خوبي با دخترانش پوران، توران و لعيا و دامادهايش دارد. او احساس مي‌كند كه دوران خانه نشيني و استراحتش فرا رسيده و مي‌خواهد اموال و مسئوليت‌هاي تجاري اش را به دخترانش بسپارد؛ اما او رازي را از گذشته با خود دارد كه بايد آن را بگشايد. اين رمز گشايي از گذشته سرآغاز اتفاقات جديد در زندگي او مي‌شود.
سه 1388 پنجمین خورشید علیرضا افخمی حميد گودرزي، شبنم قلي‌خاني، مريم كاوياني، انوشيروان ارجمند، مهدي سلوكي، شهرام قائدي، مهوش صبركن «مهدي» و «همايون» دو دوست هستند كه در سال 65 در وضعيت بد اقتصادي زندگي مي‌كنند. آنها به شكلي اتفاقي عتيقه‌اي منحصر به فرد مي‌يابند كه قابليت سفر در زمان را دارد. مهدي همراه عتقيه 23 سال در زمان سفر مي‌كند و در سال 1388 در تهران امروز خود را مي‌يابد. او كه با پديده‌هاي جديد و دور از ذهن روبه‌رو شده، دلبسته دختري به نام هما مي‌شود.
یک 1389 در مسیر زاینده‌رود حسن فتحی مهدي سلطاني، مسعود رايگان، حسين محجوب، مهرانه مهين ترابي، اشکان خطیبی، مهدی باقربیگی، بهنوش طباطبایی در مسير زاينده‌رود داستان مهران سارنگ (اشكان خطيبي) فوتباليست جوان و با آتيه تهراني است كه براي عقد قرارداد با يك باشگاه تازه تاسيس به اصفهان سفر كرده و طي تصادف با مسعود مصيب (مهدي باقربيگي) جوان نخبه اصفهاني، با او درگير مي‌شود و سبب مرگ او مي‌شود و ...
دو 1389 ملکوت محمد رضا آهنج محمدرضا شریفی‌نیا، کوروش تهامی، پروانه معصومی، ایرج نوذری، رضا رویگری، فریبا متخصص، مهشید افشارزاده، نیما شاهرخ‌شاهی، علی دهکردی، کمند امیرسلیمانی، رز رضوی، ترلان پروانه ملکوت داستان زندگي مرد پولداري به نام حاج فتاح (با بازي محمدرضا شريفي‌نيا)‌ را روايت مي‌كرد كه در ابتداي ماه رمضان بر اثر بروز سانحه‌اي به كما مي‌رود. در پي اين اتفاق، بستگانش در تلاش برمي‌آيند تا او را به زندگي برگردانند. در زماني كه حاج فتاح به كما رفته، فرشته‌اي به نام مأمور (با بازي كوروش تهامي)‌ وارد داستان مي‌شود و به كمك حاج فتاح مي‌آيد تا او بتواند گذشته خود را اصلاح كند.
سه 1389 جراحت محمدمهدی عسگرپور   «جراحت» داستان دو برادر است كه فرزندانشان قرار است با يكديگر ازدواج كنند، اما درگير مشكلات بسياري مي‌شوند.
پنج 1389 نون و ریحون فرزاد موتمن امین تارخ، ثریا قاسمی، علی عمرانی و... چند دوست جوان تصمیم دارند تا حمامي را كه به يكي از آنها به ارث رسيده بود، به يك سفره‌خانه سنتي تبديل كنند و در این راه اتفاقات زیادی برای آنها می افتد...
سریال‌های ماه رمضان دهه نود تا سال 95
شبکه سال اسم سریال کارگردان بازیگران خلاصه داستان
یک 1390 سقوط یک فرشته بهرام و حمید بهرامیان مسعود رايگان، فريبا کوثري، مهرداد صديقيان، خاطره اسدي و شبنم مقدمي «سقوط يك فرشته» داستان خانواده‌اي را كه دچار تحول مي‌شوند روايت مي‌كند.
دو 1390 سی‌امین روز جواد افشار هومن سيدي، سيما تيرانداز، محمود عزيزي، رزيتا غفاري، آزاده صمدي، مهران رجبي، ميرطاهر مظلومي، بهرام ابراهيمي، صفا آقاجاني، کوروش سليماني و ... «سي‌امين روز» يك داستان اجتماعي دارد و درباره مردي است كه به طور ناخواسته دستش به خون برادر دوستش آلوده مي‌شود و با اين حادثه اتفاقاتي براي او رخ مي‌دهد.
سه 1390 پنج کیلومتر تا بهشت عليرضا افخمي داريوش فرهنگ، رضا توكلي، شهنام شهابي، پرديس افكاري، شبنم قلي خاني و نفيسه روشن اين سريال درباره امير حسين كارمند يك شركت وارداتي دارو است كه در جريان سرقت اموال شركت درگير ماجراهايي مي‌شود. «پنج كيلومتر تا بهشت» مضموني اجتماعي دارد و به موضوعات ديني و اخلاقي مي‌پردازد.
پنج 1390 سه دونگ، سه دونگ شاهد احمدلو سيروس گرجستاني، محمد كاسبي، مرجانه گلچين، جواد عزتي، يوسف صيادي، داريوش سليمي، عباس جمشيدي‌فر، اشكان اشتياق، ناديا دلدار گلچين، بيژن پيشدادي، گيتي معيني، سيروس ميمنت، ساقي زينتي و مريم معصومي نصرت عشقی سال‌هاست در یکی از محلات قدیمی تهران، نانوایی سنگگ دارد و به اتفاق سه پسرش مسعود، محمود و منصور آنجا را اداره می‌کند. اما تنها سه دانگ از مغازه به نام اوست و سه دانگ دیگر، متعلق به شریک و دوست قدیمی‌اش  است که ۱۰ سال قبل از ایران مهاجرت کرده و اکنون در ایتالیا زندگی می‌کند. پرویز پس از سال‌ها به ایران می‌آید تا سه دانگ سهم خود را بفروشد. نصرت که برای این نانوایی رنج و زحمت زیادی کشیده است، در تلاش است تا پولی جور کند و سه دانگ پرویز را خودش بخرد، اما در این میان، ماجراهایی پیش می‌آید که زندگی او و خانواده‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن‌ها نیز تصمیم می‌گیرند تا به خارج مهاجرت کنند؛ تا اینکه...
یک 1391 راز پنهان فلورا سام داريوش ارجمند، پروانه معصومي، محمود عزيزي، الهام حميدي، كامران تفتي، لادن طباطبايي و سعید پورصميمي «راز پنهان» داستان دو دوست قديمي است كه پس از سال ها بر اثر اتفاقي دوباره با يكديگر مواجه مي شوند آن دو به ياد خاطرات خوش كودكي قصد دارند دوستي خود را  ادامه دهند اما طولي نمي‌كشد كه بروز حواشي رابطه آن دو را دستخوش تغيير مي‌كند.
دو 1391 چمدان خسرو ملكان فتحعلي اويسي،‌ ميرطاهر مظلومي، حسن قاضي مرادي، فلور نظري و يوسف صيادي و ارژنگ اميرفضلي «چمدان» روايتگر داستان چمداني است كه دست به دست مي‌چرخد و ماجراهاي جالبی را پشت سر مي‌گذارد.
سه 1391 خداحافظ بچه منوچهر هادی آ‌تيلا پسياني، بهاره رهنما، شهرام حقيقت دوست، مهراوه شريفي نيا، بهنوش بختياري، ناصر گيتي جاه و شهين تسليمي «خداحافظ بچه» روايتگر داستان زوجي خوشبخت است كه در آ‌رزوي تولد فرزند به سر مي‌برند و در اين ميان وقوع اتفاقي غيرمنتظره زندگي آرام اين زوج را به هم مي‌ريزد اين دو با انجام آزمايش در مي‌يابند مشكل ناباروري دارند و به همين دليل تصميم مي‌گيرند سرپرستي كودكي را برعهده بگيرند.
پنج 1391 شاید برای شما هم اتفاق بیفتد راما قويدل امير محمدزند، پويا اميني و شهرام عبدلي، حسن اسدي، علي رام نورايي، هيلا اكراني، ميترا حجار، ايرج نوذري و اشكان خطيبي در هر اپیزود این مجموعه داستانی جداگانه روایت می شود.
یک 1392 دودکش محمدحسین لطیفی هومن برق نورد، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، الناز حبیبی، جواد عزتی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی سریال دودکش دربارهٔ دو خانواده است که زندگی ساده‌ای دارند و یک قالیشویی را اداره می‌کنند، اما هر بار ماجراها و مسایلی برای آنها اتفاق می‌افتد؛ مثلاً کارگاه شان پلمپ می‌شود و یا ماشینشان توسط پلیس توقیف می‌شودو از جهت دیگر داماد ان‌ها نصرت مسائل مالی اش به دیوار خرده است و..
دو 1392 خروس سعید آقاخانی حمید لولایی، جواد رضویان، یوسف تیموری، اکبر اکبری مبارکه، مرضیه صدرایی، سپند امیر سلیمانی، مهسا کریم زاده، ملیکا شریفی نیا خروس روایتی از زندگی پدری است که دچار مشکل غیرمنتظره‌ای می‌شود. این مشکل خانواده را به تکاپو می‌اندازد و پسر خانواده با همفکری دوستانش تلاش می‌کند تا چاره‌ای برای رفع این مشکل بیاندیشند. در نقشه بچه‌ها، مغز متفکر یک خروس است.
سه 1392 مادرانه جواد افشار مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، مهرداد ضیایی، عباس غزالی، آتیلا پسیانی و هستی مهدوی‌فر اردلان تمجید (با بازی سلطانی) ۲۰ سال پیش، پس از رها کردن نامزد سابقش مریم (شقایق فراهانی)، با زنی متمول به نام رعنا (زنگنه) ازدواج می‌کند. حالا این ازدواج به جدایی رسیده و زن، بچه‌هایش را می‌خواهد اما مرد امتناع می‌کند.
پنج 1392 شاید برای شما هم اتفاق بیفتد احمد معظمی، نوید مهین دوست، حسین فلاح، محسن منشی زاده  و... عمار تفتی، نفیسه روشن، امیرحسین صدیق این سریال در اپیزودهای جداگانه‌ای تولید می‌شود که هر کدام یک یا چند قسمت طول می‌کشند و کارگردان‌های مختلفی آنها را می‌سازند.
یک 1393 مدینه سیروس مقدم مهدی سلطانی، بهزاد فراهانی، مجید صالحی، شبنم مقدمی، رضا رویگری، مهرداد صدیقیان، مریم بوبانی و آناهیتا افشار سریال «مدینه » درباره زنی به نام مدینه است که پس از فوت همسرش جهان می‌خواهد به همراه پسر خوانده‌اش کارخانه جهان را به بهترین شکل ممکن اداره کند، اما همسر اول جهان مانع جدی اوست.
دو 1393 فاخته محمود معظمی ثریا قاسمی، عبدالرضا اکبری، کمند امیرسلیمانی، فرخ نعمتی، شهرام عبدلی، رحیم نوروزی، متین ستوده، نگین معتضدی و سپیده کاشانی داستان این سریال درباره دختری از یک خانواده فرهیخته است که درست اول ماه رمضان به سن تکلیف رسیده و تمام اعمال دینی بر او واجب می‌شود.
سه 1393 هفت سنگ علیرضا بذرافشان مهدی سلطانی سروستانی، پرویز پورحسینی، بهنام تشکر، الهام پاوه نژاد، شبنم مقدمی، فرناز رهنما، مهتاج نحومی، عزت الله مهرآوران و ارسلان قاسمی این سریال داستان سه زوج را دربرمی‌گیرد که با هم نسبت خانوادگی دارند و ماجرا هاو داستان‌های متفاوتی با یک مضمون مشترک در هر قسمت مطرح می‌شود که این سه داستان سرانجام به یک برآیند می‌رسند.
یک 1394 پایتخت 4 سیروس مقدم محسن طنابنده، احمد مهرانفر، ریما رامین فر، علیرضا خمسه، محمدرضا علیمردانی و ... همسر ارسطو (چو چانگ) یکی از سرنشینان پرواز شماره ۳۷۰ هواپیمایی مالزی است که پس از سقوط این هواپیما، مفقود می‌شود. محور این مجموعه بر پایهٔ اتفاقات پس از این حادثه است. همچنین هما در انتخابات شورای شهر شرکت می‌کند اما نقی که فکر می‌کرد زنش پیروز نمی‌شود و ...
دو 1394 گاهی به پشت سر نگاه کن مازیار میری امین تارخ، بهاره کیان افشار، هدایت هاشمی، سعید چنگیزیان، الیکا عبدالرزاقی و ... محور اصلی قصه این مجموعه امانتداری و رعایت حلال و حرام در کسب درآمد است شخصیت اصلی قصه جلال تابش است که یک کارگاه کوچک سیلندر سازی دارد که  از درآمد اندک آن زندگی خانواده اش می گذرد. جلال از پدر مرحومش آموخته که رزق و روزی حلال ولو اندک بر سر سفره اش ببرد و ذره ای در کارش دچار وسوسه و کسب مال شبهه ناک نشود.
سه 1394 دردسرهای عظیم 2 برزو نیک نژاد مهدی هاشمی، جواد عزتی، مهران رجبی، امیرغفارمنش، اشکان اشتیاق، بهشاد شریفیان، محمد مهدی مطلبی، پرستو گلستانی، مریم سعادت، الناز حبیبی، زهره فکور صبور، شهین تسلیمی و صفا آقاجانی لطیف جوانی که رویای بازیگری را در سر می‌پروراند ناخواسته درگیر ماجرای عجیب می‌شود که او را دچار دردسرهای فراوان کرده و مسیر زندگی‌اش را دگرگون می‌کند.
یک 1395 پادری محمدحسین لطیفی هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی، مجید یاسر، جمشید مشایخی، داستان «پادری» دررابطه با قالیشویی مشتاق است که تعطیل شده است، و فیروز مشتاق در ایام نزدیک به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریان سابق، سعی می‌کند با اجاره یک قالیشویی دیگر، کارش را پی بگیرد، او که با انبوهی از فرش‌های نشسته روبرو است، دردسرهای جدیدی برایش رخ می‌دهد. از طرفی نصرت برخلاف گذشته دارای وضع مالی خوبی می‌شود...
دو 1395 برادر جواد افشار حسن پورشیرازی، حسین یاری، پوریا پورسرخ،
سوگل طهماسبی،
سهیلا رضوی،
گلاره عباسی،
کاظم بلوچی، کاوه خداشناس،
رضا توکلی و ...
حاج کاظم پهلوان مردی خیر و از تجار سرشناس برنج ایران است که با تأکید بر حمایت از تولید ملی، فقط در زمینه تجارت برنج ایرانی فعالیت می‌کند. او به همراه پسرش مسعود و دخترش مریم که یک روزنامه‌نگار پر جنب و جوش است، بر ضد واردات قاچاق برنجهای تاریخ گذشته و مسموم به ایران مبارزه می‌کند. این اقدام باعث دشمنی دلالان و قاچاقچیان این تجارت با وی شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها