أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۲۴۴۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
کاخ سفید بر باقی ماندن تحریم های ضد روسی تا زمانی که مسکو از شرق اوکراین خارج نشود، تاکید کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رویترز، شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه در سخنانی در کنفرانس خبری تاکید کرد: تحریم های آمریکا علیه روسیه تا زمانی به قوت خود باقی خواهد ماند که مسکو از شرق اوکراین خارج شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این بخشی از دلیل است که تحریم ها وجود دارد، تا زمانی که آنها از شرق اوکراین خارج نشوند، ما تحریم ها علیه روسیه را حفظ خواهیم کرد و ما بر این باوریم که این مناطق بخشی از اوکراین است و بنابر این تحریم ها باقی خواهد ماند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اوایل روز سه شنبه با پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین در کاخ سفید دیدار و گفتگو کرده است.

کاخ سفید اعلام کرده است که این دیدار درباره راهکارهای حل و فصل مسالمت آمیز درگیری های شرق اوکراین بوده است.

پروشنکو درباره این دیدار گفت: در جریان این دیدار، اطمینان قاطعی از سوی رئیس جمهور آمریکا برای حمایت از اوکراین دریافت کردم.

درخواست ترامپ برای بهبود روابط با روسیه، قبلا نگرانی هایی را در بین مقام های ارشد اوکراینی به وجود آورده بود که شاید آمریکا از تعهدات خود در قبال حمایت از کی یف در برابر مسکو عقب نشینی کند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در واکنش به تحریم های جدید آمریکا گفت: تحریم های جدیدی که از سوی آمریکا علیه شرکت ها و افراد روسی وضع شده، تاسف بار است و "روس هراسی" در آمریکا از همه مرزها و معیارها فراتر رفته است.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا  پنجشنبه گذشته با ۹۸ رأی موافق و دو رأی موافق یک بسته تحریمی که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه است را به تصویب رساندند. طرح تحریم روسیه در قالب متمم به تحریم‌های ایران، الحاق شده بود

اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در سال ۲۰۱۴ میلادی موجب تغییر محاسبات ناتو شده است. کشورهای ناتو اکنون روسیه را یک دشمن می دانند.

این بحران موجب شده است تا روابط روسیه و غرب به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد تنزل پیدا کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها