يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۴۴۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
رئیس جمهور ونزوئلا در تازه ترین اقدام خود ۴ مقام ارشد نظامی از جمله رئیس پلیس را به اتهام حمله به معترضان ضد دولتی برکنار کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، در حالی که اعتراضات مرگبار و خونین در ونزوئلا از اوایل آوریل تاکنون ادامه داشته و ده ها نفر تاکنون کشته شده‌اند، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ۴ فرمانده ارشد نظامی از جمله رئیس پلیس را به اتهام حمله به معترضان ضد دولتی برکنار کرده است.

مادورو در سخنانی در جمع طرفدارانش گفت: فرمانده گارد ملی برای انجام مسئولیت های جدید به پست دیگری منصوب می شود. فرماندهان ارتش، نیروی دریایی و فرماندهی مرکزی راهبردی نیز تغییر می کنند.

نیروهای مسلح ونزوئلا در یک سالی که از ناآرامی های داخلی این کشور گذشته، حمایت علنی خود را از مادورو حفظ کرده است.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که حمایت ارتش نقش مهمی در ادامه زمامداری مادورو خواهد داشت. این در شرایطی است که فشارها از سوی مخالفان در پی تشدید بحران اقتصادی و اجتماعی، افزایش یافته است.

مادورو دستور داده است تا بیش از ۲۰ هزار پلیس جدید و ۲۰ هزار نیروی گارد ملی جدید استخدام شوند.

مقام های قضایی اعلام کرده اند که از ابتدای ناآرامی های خونین در ونزوئلا بیش از ۷۴ نفر کشته شده اند.

صدها هزار نفر از مردم ونزوئلا طی هفته های اخیر به خیابان ها ریخته اند تا نسبت به کمبود شدید مواد غذایی، دارو و افزایش فزاینده تورم، اعتراض کنند.

این بدترین و خشونت بارترین اعتراضات علیه دولت مادورو از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون به شمار می رود.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها