يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۴۵۱۸
زمان انتشار: ۰۲:۳۸     ۰۱ تير ۱۳۹۶
جالب است بعد از به صف شدن تعدادی شیرخوار در شیرخوارگاه آمنه و سان دیدن مسئولان، دلیل این اقدام،رفع رفلاکس یا آروغ زدن اعلام شده آن هم همزمان با ورود آقای مدیر!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، پس از انتشار خبری مبنی بر سان دیدن مسئولان از شیرخواران آمنه در بازدیدی که دوروز گذشته انجام شد و انتشار عکس آن،سازمان بهزیستی توضیحاتی ارائه کرد:

«در بازدید روز گذشته جمعی از مسئولان، خیران و هنرمندان از شیرخوارگاه آمنه عکسی در فضای مجازی و برخی از رسانه‌ها منتشر شد که از آن عکس تفسیر و برداشت‌های خلاف واقعی صورت گرفته است. بر این اساس لازم به توضیح است که به طور معمول و بر اساس اصول علمی، مربیان شیرخوارگاه برای جلوگیری از رفلاکس معده‌ بچه‌های شیرخوار و برای پیشگیری از بی‌قراری آنها، پس از خوردن شیر برای دقایقی آنها را در کریر در خارج از اتاق محل خوابشان قرار می‌دهند تا از طریق محرک‌های بیرونی به آرامش بیشتری برسند که این بار دقیقاً این موضوع همزمان با بازدید مسئولان اتفاق افتاده است.

لذا از آن خبرگزاری محترم, چنین برداشتی کاملاً عجیب و مغرضانه به نظر می‌رسد. این همه در حالی است که آن رسانه گرامی بدون توجه به سایر عکس‌های منتشر شده از این برنامه که نشان از همدلی و همصدایی مسئولان، خیران و هنرمندان برای یاری رساندن به جمعی از فرزندان این سرزمین دارد که منجر به جمع‌آوری بیش از 10 میلیارد ریال مشارکت مالی در این برنامه برای این عزیزان شد، با هدفی نامعلوم و نامشخص با انتشار این خبر هم به تخریب چهره مسئولان و حاضران در این برنامه دست زده است و هم ازسویی دیگر زحمت مربیان و دلسوزان فعال در شیرخوارگاه آمنه را زیر سؤال برده است.

بسیار عجیب است که چگونه تکریم و تشویق کودکان عزیز تحت پوشش را بر روی سن این برنامه نادیده گرفته‌اید اما برداشتی ناقص و نادرست از یک عکس قضاوت کرده‌اید.

آیا بهتر نیست در این ماه عزیز که ماه رحمت و نور و برکت است با همدلی و همزبانی بیشتر در جهت رفع مشکلات و بهبود خدمت‌رسانی به آحاد جامعه فعال و کوشا باشیم؟»

پاسخ خبرگزاری فارس:

در پاسخ به توضیحات سازمان بهزیستی استان تهران طرح چند سوال شاید به روشن شدن ماجرا کمک کند؛ چگونه می شود که رفع رفلاکس این شیرخواران همزمان با ورود مسئولان می شود و همه این نوزادان باید در راهرو مشکلشان حل شود؟

آیا روزهای عادی هم این شیرخواران در راهرو به این شکل به خط می شوند و چگونه می شود که همه این تعداد کودک به طور همزمان دچار مشکل شده اند؟ و آیا در راهرو قرار دادن نوزادان مشکل رفلاکس آنها  را حل می کند؟

 براساس بررسی های دقیق علمی و پزشکی شاید قرار دادن کودک در وضعیتی مشابه کریر به دلیل شیب مناسب آن برای رفلاکس مناسب باشد اما قرار گرفتن آنها در محیطی خارج از اتاق محل خوابشان کمکی به بهبود رفلاکس نمی کند.

خبرگزاری فارس ضمن احترام به تلاش دلسوزانه مربیان شیرخوارگاه آمنه نه تنها زحمت آنها را زیر سوال نبرده است بلکه به دلیل احترام زحمت شبانه روزی این دلسوزان،به تصویرکشیدن اینگونه زحمات را نادرست می داند چراکه اینگونه زحماتشان در چشم اذهان عمومی خط می خورد.

همچنین این خبرگزاری افتخار می کند که همواره در راستای تحقق اهداف خیرخواهانه تلاش کرده و مدافع حقوق محرومان و نیازمندان بوده و در جلب مشارکت مالی و معنوی در این زمینه حرکت کرده است.

تصویر منتشر شده از بازدید مسئولان از شیرخوارگاه آمنه:




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها