أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۴۵۲
زمان انتشار: ۱۹:۲۸     ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
درحاشیه مناظره زاکانی و روانبخش در دانشگاه امام صادق(ع):
در حاشیه مناظره دکتر زاکانی و حجت الاسلام روانبخش که به همت مجمع ادوار (فارغ‌التحصیلان) بسیج دانشجویی تهران شکل گرفته بود دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان هر دو طرف مطالبه اصولگرایی سوالات خود را از آقایان روانبخش و زاکانی پرسیده اند که در این بین سوال یکی از دانشجویان بسیجی حاضر در جلسه مناظره از دکتر علیرضا زاکانی و پاسخ ایشان بیانگر نکات بسیار پر اهمیتی در خصوص جهت گیری جبهه متحد اصولگرایان و نگاه موجود در این جبهه را می رساند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598 این هفته حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و همچنین دکتر علیرضا زاکانی، رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان در مناظره ای دانشگاهامام صادق(ع) به بحث و گفتگو پیرامون نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداختند.

در این مناظره که به همت مجمع ادوار (فارغ‌التحصیلان) بسیج دانشجویی تهران بزرگ و استان تهران به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌ صادق‌(ع) شکل گرفته بود دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان هر دو طرف مطالبه اصولگرایی سوالات خود را از آقایان روانبخش و زاکانی پرسیده اند که در این بین سوال یکی از دانشجویان بسیجی حاضر در جلسه مناظره از دکتر علیرضا زاکانی و پاسخ ایشان بیانگر نکات بسیار پر اهمیتی در خصوص جهت گیری جبهه متحد اصولگرایان و نگاه موجود در این جبهه را میرساند.

حال پایگاه 598 پرسش و حرف دل دانشجوی سوال کننده (آقای جوادی) و پاسخ آقای زاکانی عیناً و بدون هیچ گونه ویرایشی  تقدیم نظر خوانندگان می نماید:


آقای جوادی (دانشجوی سوال کننده): آقای زاکانی ما کاملاً شما را قبول داریم یعنی می گوییم نه شما ساکت فتنه بودید و همه شما و حاج حسین فدایی را قبول دارند و به قول خودتان شما بر روی این صندلی نشستید و چه حرف هایی را نسبت به آقای لاریجانی زدید که مصاحبه شما هنوز در سایت فارس وجود دارد.

اما سوال ما این است شما که می گویید آقای حسینیان دست زد روی دستش و گفت ما اشتباه کردیم که آقای لاریجانی را رئیس مجلس کردیم، حالا آقای باهنری که رسماً از آقای مطهری دفاع می کنند علی مطهری که در مورد ولی فقیه آن گونه صحبت کرده است و باهنر از او حمایت می کند و همان آقای باهنر و لاریجانی در رأس جبهه متحد اصولگرایان هستند. مگر آقای قالیباف در رأس قدرت جبهه متحد اصولگرایان نیست؟ اصلاً چرا باید آقای قالیباف به عنوان یک شخص در جبهه متحد نماینده داشته باشند. این به نظر شما عین قبیله گرایی نیست؟ این عین اشرافیت نیست؟

آقای زاکانی ما شما را جزء خودمان می دانیم  و به نظر من شما باید بیایید بنشینید جای آقای روانبخش و با آقای باهنر مناظره کنید نه اینکه با آقای روانبخش مناظره کنید و حسرت ما این است که الان داریم جلوی شما می ایستیم و ما از شما بیشتر ناراحت هستیم و بیشتر از شما غصه می خوریم.

اگر فقط حرف هایی که آقای مطهری زده اند را بیان کنیم کافی است. ایشان گفته اند که اگر پدرم زنده بود تسخیر سفارت آمریکا را اجازه نمی داد، علیه فرمایش صریح امام خمینی(ره)، آقای مطهری گفته اند که نامه آقای هاشمی به مقام معظم رهبری حرف دل مردم بوده است و همین آقا اول در لیست شما قرار دارد و همین امروز آقای باهنر تاسف خورده اند از حذف شدن ایشان از لیست شما(جبهه متحد). خوب برادر بزرگوار آقای زاکانی عزیر ما که این همه سر قضیه دانشگاه آزاد زحمت کشیدید و خون دل خوردید، در همین دانشگاه یک عده ای شما را راه ندادند در سال 88 می خواستید بیایید علیه دانشگاه آزاد سخن بگویید، یادتان می آید؟ گفتند دعوای آقای هاشمی و احمدی نژاد به ما ربطی ندارد.

دوباره می گویم ما شما را از خودمان می دانیم. حال سوال من این است که چرا دوباره باید این اشتباه تکرار شود؟ تا کی آقای باهنر و قالیباف و ... باید به ریش ما بخندند؟ شما می گویید جبهه مستضعفین، آقای قالیباف طرفدار جبهه مستضعفین هستند؟ به نظر شما جبهه متحد بیشتر به چه قشری نزدیک است و اصلاً سابقه ی این حزب چیست؟ اصلاً اینها سال های سال در قدرت بوده اند تا که همان گفتمان سوم تیر آمد و آقای احمدی نژاد آمد و دم از مستضعفین زد. حالا ما الان آقای احمدی نژاد را قبول نداریم اما بالاخره این گفتمان ایشان هم بوده است و شما کاملا آقای احمدی نژاد و دولت را می زنید و هر کسی می خواهد حرف بزند و دفاع کند می بندینش به جریان انحرافی.

فقط شما به این سوال پاسخ دهید و فرار نکنید. شما از اول جلسه تا آخر جلسه مدام از آقای باهنر، قالیباف، لاریجانی و علی مطهری برائت می جویید و وقتی که در مورد حضور این افراد در جبهه متحد سوال می پرسیم می گویید اینها به من ربطی ندارند. چرا رفته اید و در کنار اینها نشسته اید؟ و بعد می گویید وحدت، وحدت در برابر چه؟

اصلاح طلبان کل نمایندگانی که معرفی کرده اند اگر همشون رأی بیاورند، اکثریت مجلس نمی شوند و تازه الان داند می گویید که لیست های ما در اکثر شهرستان ها با هم یکی است پس چرا شما دارید گفتمان را فدا می کنید؟ گفتمان پابرهنه ها و گفتمان مستضعفین برای من و شماست. حالا من نه ولی شما علم آن را در کشور بلند کرده اید ولی الان دارید به خاطر چند نفر مانند آقای لاریجانی و قالیباف گفتمان را فدا می کنید؟

ما نگفتیم که آقای لاریجانی و قالیباف حذف شوند بله دفع حداقلی و جذب حداکثری، در دایره اصولگرایی باشند منتها نه اینکه با سلام و صلوات بیایند بشینند آن بالا و دقیقاً شما این کار را کرده اید؟

پاسخ دکتر علیرضا زاکانی: ما نگاهمان به دولت همیشه تفکیک از جریان انحرافی بوده است و خواهد بود و در تمام مصاحبه هایی که بنده کرده ام و تمام نوشته ها و سرمقاله های پنجره که نوشته ام همیشه این تفکیک را انجام داده ام لذا در این موضع کاملا ما هم موضع با دوستان هستیم.

از محبت های شما ممنون. شما پرسیدید که چرا شما رفته اید کنار اینها؟ ما در تشکیل این سامانه دخالتی نداشته ایم و ما هم می توانستیم بیرون بایستیم و همان ایرادی که دوستان پایداری می گیرند بگیریم و به خود پایداری هم ایراد بگیریم و بگوییم شما هم ایراد دارید و شما هم در خصوص انحراف بعضی از دوستانتان سکوت کرده اید و ما گفتیم که این ایراد ها را نمی گیریم و راجب خود فتنه هم فقط فریاد کشیدن لازم نبوده علاوه بر فریاد کشیدن و روشنگری که لازم بوده چیزهای دیگر هم داشته است یکی بگویید که در آن دوران التهاب دانشگاه کدام از شما جرأت داشته در دانشگاه بیاید و در کوی دانشگاه که اتفاق افتاد کدامتان جرأت داشتید که بیایید و در قضیه کهریزک کدامتان رفتید تفکیک کردید بین اینکه یک عده ای می خواستند نظام را متهم کنند با این که این اشتباه چهار تا آدم بود لذا می خواهم بگوییم که عده ای هم در فتنه فریاد کشیدند و هم رفتند گره های فتنه را باز کنند و اسامیشان هم معلوم است لذا برخی از دوستان در فتنه هم نمره خوبی نگرفته اند نمره قبولی گرفتند اما نموره قبولی نگرفته اند و در انحراف هم موضع معلوم است و در خانه نشینی آقای احمدی نژاد کاملا مشخص است و الی آخر.

لذا ما در این سامانه دخلی که نداشته ایم . ما را خواستند و ما با یک تلفن رفتیم آنجا. مگر غیر از این بود که ما هنر این را داشتیم و رفتنیم استدلال کردیم و قانع کردیم که آقای مطهری، عباسپور و کاتوزیان قبول نشود و اگر این جرم است ما مجرمیم و من که نباید بیایم پاسخگو باشم که آقای مطهری فلان حرف را زد من حرفش را قبول ندارم بعد بیایم از او دفاع کنم، آقای لاریجانی آنجا سکوت کرده است و من حرفش را قبول ندارم و بیایم آن را بگویم. هر فردی هر صحبتی کرده خودش پاسخگو است و اونی که ما رفته ایم در این سامانه وحدت که یک حزب و گروه نیست و سلایق مختلف اصولگرایی است که در کنار هم جمع شده است و سابقه هم دارد که برای پیروزی لازم است و ضرورت دارد و گرنه ما باید کاممان تلخ بشود به شکستی که به این شکست توجه نکنیم نسیب مان خواهد شد لذا ما رفتیم آنجا و تلاش کردیم که آین آدم ها نیایند آنجا، حالا شما دارید من را محکوم می کنید! ما رفتیم آنجا و آقایان می خواستند که زید و امر نشوند مسئول ستاد جبهه متحد و بنده اسرار کردم که آقای کوثری باید بشود و ار باب اینکه شایسته این کار را آقای کوثری می دانم .

بنده شفاف شفاف هرکاری که انجام بدهم می آیم و اعلام می کنم و تا الان پشت صحنه هر کی هر کاری کرده الان بنده این کار را نمی کنم و اعلام می کنم که چه کار کردم و چه کار نکردم . انواع فحش را به خودمان خریدیم که الان شما برادر بزرگوار بگویید چه کار کردید؟

(اعتراض مجدد دانشجویان در خصوص حضور باهنر، قالیباف و ...)

این اتفاقی بود که در سامانه وحدت افتاد و ما اینجا زور کشی که نداریم ما آنجا منطق داشتیم و منطقمان را ارائه می کردیم و خودمان تصمیم می گرفتیم و آنجا که نمی گرفتیم حکمیت تصمیم می گرفت و در منطق ما اینها حذف شدند در لیست و ما جرم مان این است که تن به حادثه دادیم و رفتیم در صحنه و آنچه که باب دل شما است از صحنه در بیاوریم و می گویید چرا نشد؟ چون مانند زمان جنگ است بیسیم می زدیم و می گفتیم که خط دارد می شکند و دیگر نمی توانیم مقاومت کنیم. من می گوییم که اگر یک نفری آمد در لیست که آن هم استدلال خاص خودش را دارد و باب اشکال شما هست می گویید چرا می گوییم چون آقایون نیامدند. اگر اقایون(جبهه پایداری) می آمدند آن یک نفر هم نمی آمد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یحیی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۲۴
۱
این چه استدلالی است ؟ شما ها هم می آمدید سمت جبهه پایداری تا آنها در اقلیت باقی بمانند کسی مجبورتان نکرده بود که ..
پاسخ
دانشجوی آرمانگرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۲۶
۱
من اونجا بودم واقعا دکتر زاکانی مشخص بود که جوابی برای این سخنان ندارد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۹
۹
خیلی بی انصافین فقط یک تیکه از مناظره رو گذاشتین. همشو بزارین
پاسخ
ایرانیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۲۰
۰
سخنان دکتر زاکانی اعتراف بسیار بزرگی است. خود نشان دهنده اختلاف شدید در نظرات و افراد حاضر در جبهه متحد می باشد.
حالا افرادی که در اتحاد خود اختلاف دارند چگونه می خواهند در مجلس با وحدت حرکت کنند.
این که زاکانی می گوید درون جبهه متحد مانند زمان جنگ است و ما بیشتر نمی توانستیم مقابله کنیم نشان دهنده مشکل دورنی متحدی ها می باشد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۱۷
۱
واسه زاکانی متاسفم
پاسخ
فخا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۱۷
۰
سوالات تيزهوشانه و صريح ؛ پاسخ ها بي ربط.
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۱۳
۰
دوستان دقت به جایگاه مجلس داشته باشند ما برخی آقایان را نمی گوییم از دایره اصولگرایی خارجند ولی افرادی که تا 9 دی و 25 بهمن هنوز مواضع محکمی بر علیه فتنه نداشتند نباید در راس امور کشور قرار بگیرند . باشه ایشان در دایره نظام و اصولگرایی ولی امر مجلس خطیر است . محل ورود نخبگان و خواص امتحان گذرانده است آن هم با نمره قبولی بالا . قحط الرجال هم که نیست . اما امان از قبیله گرایی و گرایش به کانون های قدرت و ثروت . حماسه 3 تیر گفت گفتمان انقلاب را بی ترس و واهمه بگو و توکل برخدا کن مردم هم همراه می شوند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۱۲
۰
خب شما هم مي آمديد طرف پايداري تا يك مشت ورشكسته سياسي بمانند آن طرف. چرا وحدت با آنها آري و وحدت با پايداري نه؟!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۱۱
۰
زنده باد گفتمان پر افتخار پایداری! اگر اینقدر دلربا نبود که نیاز به این همه تخریب نداشتند دوستان .خدا با عمارهای امام خامنه ای است ودیگرانی که بدتر از دشمنان به انها می تازند بعید نیست روزی جز توابین باشند کاش از تاریخ بیشتر درس می گرفتیم.بیشتر چیزها ها را نمی شود گفت شاید برخی صندلی ها تفویض شدند تا بازگشت زیرکانه برخی خواص به ظاهر ساکت ودر باطن برانداز به عرصه سیاست اسانتر شود البتهبه واسطه برخی سیاسیون مومن وانقلابی ساده که دقتشان در مسایل کمتر است لطفا اگر نظر اینجانب را تشنج افرین تشخیص دادید این بخش ان را منتشر نکنید فقط بدانید ملت بیدار است وامام ما هرگز تنها نخواهد ماند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۸
۰
امان از بستگي به كانونهاي قدرت و ثروت ...
پاسخ
محسن خيرخواه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۰
۴
۰
در کامنت هاي ديگر هم بنده گفته ام اقاي زاکاني تنها مرزي که براي خودش با امثال قاليباف و لاريجاني ميداند يک مرز سياسي است در حالي که ما معتقديم هرچند اينها به لحاظ سياسي در دايره نظام قرار دارند اما در افق انقلابي گري اينها با ارمان‌هاي انقلاب همراهي چنداني ندارند. مشکل در نوع تحليل اقاي زاکاني است. ايشان تصور ميکنند اين افراد در دايره نظام هستند فقط چند اشتباه کردند مسئله اساسا جاي ديگر است. ايشان اصل مسئله را متوجه نشدند. اقاي قاليباف به اسم عقلانيت ميخواهد ايده‌ال هاي نظام را قرباني کند.
ايراد دوم اينکه اقاي زاکاني اگر شما اينقدر خارج از تصميم گيري بوده‌ايد چرا تا حد سخنگوي جبهه متحد بالا رفته ايد.
اقاي زاکاني اساس متوجه مسئله نشده اند
پاسخ
خواننده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
اره انها فقط حرف از خط و خط بازی می زنند و هم خطان خود را مبرا می کنند و دیگران را محکوم عزیزان فقط با یک هدف و یک کلام انهم
ابادانی ایران عزیز برای ایرانیان و سلام
کی چکار کرد کی چه گفت فلانی از کدام حزب است شما را به مقام امام زمان قسم می دهیم بگذارید کنار و دست در دست هم دهیم تا میهن خویش را کنیم اباد نه فلان حزب و کدوم حزب فقط فقط ایران و ملت ایران هدف باشد و دشمنان وطن را شناسایی کنید نه افراد احزاب را
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها