امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۲۴۶۹۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۰۳ تير ۱۳۹۶
سابقه نیروهای پلیس فرانسه در اعمال خشونت‌ علیه اقشار مختلف مردم این کشور بار دیگر دردسرساز و سوژه خبری رسانه‌ها شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: با گذشت یک هفته از قرار گرفتن جوان 24 ساله فرانسوی در حالت کما در جریان عملیات تعقیب و گریز توسط پلیس فرانسه، اداره کل پلیس ملی فرانسه در پی طرح شکایت خانواده این جوان نسبت به احتمال وقوع خشونت‌های پلیسی، تحقیقات مقدماتی در این خصوص را آغاز کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوموند، این جوان 24 ساله فرانسوی به نام «اکرام» حدود یک هفته پیش در روز 15 ژوئن در جریان عملیات تعقیب و گریز نیروهای پلیس فرانسه در منطقه «سن سن دنی» به کما رفت و از آن زمان تاکنون در این وضعیت قرار دارد و در بیمارستان بستری است.

خانواده این مرد جوان روز سه‌شنبه گذشته اقدام به طرح شکایتی به اداره کل پلیس ملی فرانسه به دلیل اعمال خشونت عمدی توسط پلیس و عدم کمک به فرد دچار خطر کردند و ادراه کل پلیس ملی فرانسه هم‌اکنون در حال بررسی آن است که آیا در روز حادثه خشونت پلیسی علیه این جوان به وقوع پیوسته است یا خیر؟

بنابر اعلام یک منبع پلیسی، عصر روز 15 ژوئن نیروهای پلیس پاریس در حین انجام عملیات مبارزه با قاچاق موادمخدر و بازداشت چند تن از فروشندگان و خریداران موادمخدر برای دستگیری یک جوان 24 ساله سابقه‌دار وارد عمل شدند اما این جوان با یک دستگاه موتورسیکلت و در حالی که کلاه ایمنی به سر نداشت، پا به فرار گذاشت.پس از این اتفاق یک مأمور پلیس از وی خواست توقف کند اما مرد جوان به فرار خود ادامه داد و مأمور پلیس برای متوقف کردن وی وارد عمل شد و در نهایت این جوان پس از برهم خوردن تعادل موتورسیکلت بر روی زمین افتاد و دچار شکستگی از ناحیه سر و خونریزی مغزی شد.

خشونت‌های پلیسی از جانب نیروهای پلیس فرانسه پیوسته در این کشور وجود داشته و هر از گاهی اخباری مبنی بر وقوع مواردی از این خشونت‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شود که در اغلب موارد تنها اظهار تأسف مقامات دولتی و وعده تکراری اقدام قاطع علیه عوامل خشونت‌ها را به دنبال دارد و تاکنون هیچگونه اقدام عملی و مقتضی در خصوص آن‌ها صورت نگرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها