يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۴۷۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۰۴ تير ۱۳۹۶
محمدصادق شهبازی
سوم تیر روز پیروزی یک جناح بر یک جناح و جایگزینی یک مسئول دولت به جای دیگری و برگزیدن یک سوپرمن و حاصل یک نفر نبود!
سوم تیر روز برگرداندن دولت به مردم بود.
سوم تیر روز برگشت انقلاب به ریل اصلی بود.

سوم تیر مهر باطلی بر تئوری‌های ترمیدوری، بازگشت مردم از انقلاب، خوردن فرزندان انقلاب به وسیله انقلاب، بدتر بودن انقلاب ازحفظ وضع موجود و... بود.

سوم تیر انقلاب نسل سومی بود که می‌گفتند کار انقلاب را تمام می‌کند، اما انقلابی‌تر از دو نسل پیشین شد و انقلاب را زنده کرد.

سوم تیر انقلاب مردم علیه محافظه‌کاران و غرب‌گرایان و مهرباطلی بر حزب‌بازی، ائتلاف، زدوبند، لابی، وحدت بی‌اصول، قدرت‌طلبی، اشرافی‌گری و... آن‌ها بود.

سوم تیر حاصل ایستادگی بر روی اصول، تلاش برای آگاه‌کردن مردم، کنارگذاشتن رویکردهای محافظه‌کارانه، محوریت دادن به جنگ فقر و غنا و دوگانه مستضعف و مستکبر و آوردن مردم به صحنه بود.

سوم تیر نشان داد اگر انقلابی عمل کنی، حتی اگر مقطعی مثل 15 خرداد شکست بخوری، خدا چیزی که تصورش را نمی‌کنی مثل انقلاب به تو می‌دهد و البته اگر پای آن خط نایستی از تو می‌گیرد، مثل 598.

سوم تیر برای آفرینندگانش از جنس 15 خرداد بود که تنهای تنهای تنها پای حرف‌شان بایستند و روستا به روستا، کوچه به کوچه، خیابان به خیابان، شهر به شهر و.... از حرف‌ حق دفاع کنند و مردم را آگاه کنند، اما خدا به انگیزه‌ها و عمل خالصانه و تکلیف‌گرایانه آنان برکت داد و نتیجه‌ای فوق رغبت آنان حاصل کرد، تفسیر همان حرف امام که انتظار فرج را از نیمه خرداد می‌کشید.

سوم تیر روز خدا بود! روزی که خدانشان داد مؤمنینی که پای خط انقلاب می‌ایستند و برای حاکم شدن آن همه ظرفیت‌شان را به میدان می‌آورند، تنها نمی‌گذارد و دلهای مردم را علی‌رغم همه نقشه‌های ارباب زر و زور و تزویر هدایت می‌کند.

سوم تیر پدیده تاریخی و تقویمی و سیاسی نیست که در کتاب‌های تاریخ و تقویم‌ها و بیلان کار سیاسیون بگنجند! سوم تیر، روز خداست و روز خدا اگر همان انگیزه و عمل تکرار شد، تکرار شدنی است.

سوم تیر را فراموش نمی‌کنیم و مثل پانزده خرداد و انقلاب گرامی می‌داریم. در یک فرد و جناح و نسل و تاریخ هم محدودش نمی‌کنیم.

تحلیل‌گران این روزها رطب و یابس به هم می‌بافند که مردم و نسل چهارم از دین و انقلاب و نظام و... کنده‌اند و مدرن شده‌اند و... و اگر چهارتا خدمت و... بکنیم، میتوانیم مردم را گول بزنیم، اگر فلانی تأیید می‌شد چه می‌شد، مردم به خشونت و افراطی‌گری و... نه گفتند و... ؛ولی ما که سوم تیر را دیده‌ایم به این حرف‌ها می‌خندیم!

سوم تیر را نهفمیدند، همان‌گونه که انقلاب را نفهمیدند؛ در مقابلشان، خدا یک مشت جوان و نوجوان انقلابی را آورد که روح انقلابی درون آن‌ها دمیده شد و آنان روح تازه در انقلاب دمیدند و خدا هم دلهای مردم را به مسیر آنان جلب کرد. خدای سوم تیر و نسل سوم، همان خدای پانزده خرداد و انقلاب بود، همان خدایی که نسل چهارم انقلابی‌تر از سه نسل پیشین را هدایت خواهد کرد و فرعون‌ها و نمرودها و قارون‌ها را درهم خواهد شکست. ما هم انتظار فرج را از همان روحیه 15 خرداد می‌کشیم که در درون جوانان و نوجوانان انقلابی نسل چهارم شعله‌ور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها