أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۴۷۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۰۴ تير ۱۳۹۶
هدف اصلی تغییرات مدنظر ۲۰۳۰ در ایران
به استحضار بزرگان حوزه و روحانیّت می رساند، مطابق «راهبرد چهارم »2030 که به حوزۀ آموزش و پرورش ملّی مربوط است، دایرۀ «دستکاری‌های آموزشی» فقط محدود به «آموزش پرورش» یا «آموزش عالی» یا «آموزش های همگانی» و «فنی و حرفه ای» نیست، بلکه کاملا و اکیدا به «محتوای آموزشهای دینی مدارس علمیّه» و «نظامات آموزشی و تربیتی حوزه علمیّه» هم مربوط است.
سرویس فرهنگی پایگاه 598؛ اجمالا به استحضار بزرگان ساکت و بی تفاوت حوزه و روحانیّت می رساند، مطابق «راهبرد چهارم »2030 که به حوزۀ آموزش و پرورش ملّی مربوط است، دایرۀ «دستکاری‌های آموزشی» فقط محدود به «آموزش پرورش» یا «آموزش عالی» یا «آموزش های همگانی» و «فنی و حرفه ای» نیست، بلکه کاملا و اکیدا به «محتوای آموزشهای دینی مدارس علمیّه» و «نظامات آموزشی و تربیتی حوزه علمیّه» هم مربوط است. بر اساس 3هدف عالی 2030 که عزم کرده تا سال 2030میلادی تمام نظامات آموزشی و تربیتی کشورهای جهان را ذیل:
- «تساوی جنسیّتی»
- «حقوق بشر»
-و «توانمندسازی زنان و دختران»

متحوّل کند، حوزه علمیّه و خصوصا «حوزه های بانوان» از دایرۀ این تغییرات خارج نیست و بلکه هدف اصلی تغییرات مدنظر این سند در ایران است. خصوصا اینکه هماره آموزشهای حوزوی و مذهبی بوده اند که هسته های نظری و عملی مقاومت فرهنگی را در برابر جهانی سازی فرهنگی آمریکایی شکل داده اند؛ بر این اساس حوزه تراز 2030 باید نشان دهد که نظامات آموزشی و تربیتی او نه تنها منافاتی با حقوق بشر غربی و زنانگی آمریکایی ندارند بلکه با تغییراتی که ناظر به همگرایی جهانی ایجاد می کنند باید نشان دهند که کاملا در راستای آن هستند.

در زیرکی دست اندرکاران داخلی 2030 همین بس که هرگز به ابعاد دخالتهای زهر آگین 2030 در امورات  آموزشی حوزه و روحانیّت دلالت نمی دهند.

*علی جعفری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۶
۰
۰
ننگ براین مسولان که این سندروامضاوقبول کردندمثلا اینجا کشور اسلامی و٢٠٣٠رو
ابطال کردند,نخیر ابطال نکردندهیچ مردم رودور زدند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها