يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۴۷۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۰۴ تير ۱۳۹۶
تیم فوتبال استقلال درحالی خود را برای حضور در هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر آماده می کند که کادر فنی و مسئولان باشگاه در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشتند.
به گزارش پایگاه 598، ثبات می‌تواند رمز موفقیت در هر صنفی باشد و فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست. وقتی ابتدای فصل گذشته علیرضا منصوریان جانشین پرویز مظلومی روی نیمکت استقلال شد، دست به تغییراتی گسترده در این تیم زد و شاهد رفت و آمدهای زیادی در گستره بازیکنان این تیم بودیم. خریدهای پر سر و صدا و پر زرق و برقی که البته در طول فصل دیدیم که تعدادی از آنها عملا به کار استقلال نیامدند و حتی برخی از آنها در نیمه راه ناچار به جدایی شدند.

سرمربی جوان تیم استقلال در ابتدای فصل جاری با به کارگیری تجربیات تلخ و شرین خود از نقل و انتقالات فصل گذشته، بسیار منطقی تر و معقول تر وارد بازار نقل و انتقالات شد و با حمایت همه جانبه و تمام قد سیدرضا افتخاری مدیرعامل این باشگاه و همچنین تلاش‌های سید پندار توفیقی دبیر هیات مدیره و مسئول نقل و انتقالات این باشگاه، مبادرت به جذب بازیکنان مورد نیاز خود کرد.

* اولین اشتباهی که تکرار نشد

اولین و اشتباهی که در نقل و انتقالات فصل گذشته استقلال شاهد بودیم و منصوریان با درس گرفتن از اتفاقات مربوط به آن، در این فصل آن را تکرار نکرد، اعلام «لیست مازاد» بود. باشگاه استقلال فصل گذشته قبل از آن که مبادرت به جذب نفرات مورد نیازش بکند، با اعلام رسمی یک لیست هشت نفره، نام بازیکنان مازاد بر نیاز خود را رسانه‌ای کرد و همین موضوع باعث شد یک آشفتگی در بازار نقل و انتقالات مربوط به این باشگاه ایجاد شود.

منصوریان در این فصل اعلام کرد متناسب با ورودی‌ها، بازیکنان خروجی‌اش را اعلام می‌کند و شاهد هستیم که باشگاه استقلال تا امروز هم هنوز رسما نام هیچ بازیکنی را بعنوان لیست مازاد اعلام نکرده است.

* بی سر و صدا و دور از هیاهو

گرچه در بسیاری از رسانه ها و به خصوص شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غیر رسمی از خریدهای جدید استقلال با نام بمب یاد کردند، اما حداقل سیاست مردان نقل و انتقالات باشگاه استقلال در این بود که خریدهای خود را دور از هیاهو و جار و جنجال رسانه‌ای انجام دهند. در همین راستا دیده شد هرچقدر خریدهای این تیم بزرگتر بود، زمان آن خریدها به نیمه های شب نزدیک‌تر می‌شد تا حتی المقدور از هیاهوی رسانه‌ای دور باشند.

* نگاه ترمیمی به تیم

خریدهای استقلال در این فصل بسیار معقول تر و عموما بر حسب نیاز در مناطقی بود که نیاز به بازیکن احساس می‌شد. با تشخیص منصوریان قرارداد بسیاری از بازیکنان این تیم تمدید شد. حفظ شاکله و استخوانبندی تیم، تیمی که با مقام دومی لیگ را به پایان رسانده بود در اولویت قرار داشت و آبی‌ها نیز این اولویت را حفظ کردند. تمدید قرارداد با نفراتی مثل نور افکن، ابراهیمی، غفوری، کریمی، حسینی، انصاری، پادوانی و... گام بلند و مثبتی بود که این باشگاه در فضای نقل و انتقالاتی برداشت و موفق شد عمده بازیکنان تاثیرگذار خود را حفظ نماید.

بعد از آن بود که آبی‌ها به سراغ ترمیم نقاط ضعف خود رفتند. آنها در قلب خط دفاعی خود به یک مدافع - لیدر نیاز داشتند و برای این منظور هیچ بازیکنی مناسب تر از پژمان منتظری نبود. با حضور منتظری در قلب دفاعی آبی پوشان، از هم گسیختگی خط دفاعی این تیم برای فصل آینده از بین خواهد رفت.

همچنین آبی‌ها پس از جدایی مجتبی جباری، سالها بود که از خلاء یک هافبک طراح و بازیساز رنج می برد و منصوریان موفق شد برای مرتفع کردن این خلاء یک بازیکن خلاق و جوان مثل داریوش شجاعیان را به خدمت بگیرد. آن هم با قراردادی سه ساله.

استقلال فصل گذشته یک وینگر چپ و گوش چپ تخصصی هم کم داشت و در این پست بازیکنان زیادی در طول فصل بازی کردند. برزای، محسن و یعقوب کریمی، حقدوست، انصاری و قربانی بازیکنانی بودند که به تناوب در پست وینگر و گوش چپ برای آبی ها به میدان رفتند. اما این تیم برای فصل جدید یک بازیکن متخصص که بهترین در پست خود است را جذب کردند. بازیکنی مثل حسن بیت سعید که در دو فصل اخیر بازی های درخشانی در این پست در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا از خود ارائه کرده است.

سجاد شهباززاده نیز دیگر ورودی بزرگسال و جدید آبی‌ها بود. استقلالی‌ها سجاد را قبل از جدایی ناگهانی کاوه رضایی و با هدف بخشیدن قوت به قوای تهاجمی خود جذب کرده بودند، اما این بازیکن با تجربه می‌تواند به تنهایی جور خط حمله آبی‌ها را کشیده و نقش یک سانتر فوروارد را ایفا کند.

* بازیکنان جوان و ادامه جوانگرایی

منصوریان از آغازین سالهای مربیگری‌اش علاقه‌اش به استفاده از بازیکنان جوان زیر ۲۰ سال و میدان دادن به این قبیل بازیکنان را نشان داده بود و اگر امروز بازیکنانی مثل بیرانوند، وحید امیری، مرتضی پورعلی گنجی، ارسلان مطهری، امید نورافکن، رضا علیاری، حقدوست، آرش رضاوند و خیلی های دیگر در فوتبال این کشور مطرح هستند، حاصل اعتقاد و استفاده این سرمربی جوان از آن بازیکنان در دوران گمنامی و جوانی شان بود. منصوریان فصل گذشته در استقلال هم روند استفاده از بازیکنان جوان را پیش گرفت و سود این موضوع را نیز برد. اما او امسال با ادغام تیم‌های امید و بزرگسالان استقلال در هم و تبدیل کردن تیم امید این باشگاه به تیم «ب»، گام بلندی در راستای جوانگرایی برداشت.

اشتیاق منصوریان به جذب بازیکنان جوان و زیر ۲۰ سال که عمدتا نیز بازیکنان تیم ملی جوانان کشور بودند نشان از آینده نگری و اشتیاق این سرمربی از استفاده از نیروهای جوان دارد. سینا خادم پور، فردین نجفی، محمد هاشمی، مهدی قائدی و محمد جواد محمدی هم بازیکنان جوان و زیر ۲۰ سالی هستند که احتمال به کارگیری آنها در تیم بزرگسالان استقلال در طول بازی‌های این فصل آبی پوشان زیاد است.

* قرارداد های مدت دار

از نکات ارزنده و قابل توجه که در قراردادهای امساله باشگاه استقلال با بازیکنان دیده می‌شود، عقد قراردادهای مدت دار با بازیکنان است. تنها قراردادی که بر خلاف خواسته آبی‌ها مدت دار نشد و یک ساله تمدید شد، قرارداد امید ابراهیمی بود. به جز ابراهیمی، مسئولین این باشگاه قرارداد با دو بازیکن به اسم وریا غفوری و یعقوب کریمی را خود خواسته یکساله تمدید کردند. توافق‌های دو و سه ساله این باشگاه با بازیکنانی مثل روزبه چشمی، سجاد شهباززاد، پژمان منتظری،  و داریوش شجاعیان را باید برتری عملکرد مدیران کنونی استقلال نسبت به پیشینیان خود دانست.

قراردادهای بلند مدت و ۵ ساله با بازیکنان جوان زیر ۲۰ سال هم نقطه مثبتی دیگر در کارنامه نقل و انتقالاتی این فصل آبی پوشان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها