أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۵۰۰۹
زمان انتشار: ۱۷:۵۳     ۰۹ تير ۱۳۹۶
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به رسیدن دمای اهواز در روز گذشته به 54 درجه سانتی‌گراد، گفت: چنین دمایی حداقل در ۱۰ سال اخیر در کشور بی‌سابقه بوده است.
به گزارش پایگاه 598، «کوروش بهادری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: روز گذشته (پنج‌شنبه، 8 تیرماه) دمای هوا اهواز به 54 درجه سانتی‌گراد رسید. چنین دمایی حداقل در 10 سال گذشته در کشور سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: البته در سطح جهان  چنین دماهایی در نقاطی نظیر دره مرگ آمریکا و العزیزیه لیبی تجربه شده است، اما در چند سال گذشته دمای 54 درجه در هیچ نقطه‌ای از کشور ما ثبت نشده بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: روز گذشته به‌جز اهواز، شهرهای امیدیه، آغاجاری، ماهشهر، گتوند، بستان، هندیجان و دزفول نیز دمای بالای 50 درجه سانتی‌گراد را تجربه کردند.

وی از کاهش حدود یک تا دو درجه‌ای دمای امروز خوزستان خبر داد و افزود: از روز شنبه مجدداً روند افزایشی دمای هوا را خواهیم داشت. پیش‌بینی می‌شود حداکثر دما طی روزهای شنبه تا دوشنبه به 50 درجه سانتی‌گراد برسد. در این مدت دمای 54 درجه سانتی‌گراد بعید به نظر می‌رسد.

دمای اهواز روز چهارشنبه (7 تیرماه) نیز به 53 درجه سانتی‌گراد رسید و در این روز اهواز عنوان گرم‌ترین شهر جهان را به خود اختصاص داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها