يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۵۰۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۱۰ تير ۱۳۹۶
فرمانده انتظامی استان کرمان از حضور داعش در استان کرمان سخن به میان آورد و اعلام کرد: یک فرد وابسته به گروهک تکفیری داعش که مدت‌ها قبل از شهرستان کرمان در حال عبور بود، توسط اداره اطلاعات دستگیر شد و باید به جرات اذعان کرد که هیچ موردی از حضور داعش در استان کرمان نداشته‌ایم و متأسفانه شایعات زیادی در فضاهای مجازی منتشر شد که اصلاً چنین مواردی در استان وجود نداشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، سردار «رضا بنی‌اسدی‌فر» ظهر امروز دهم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال تصادفات درون شهری استان 23 درصد کاهش داشته اما متأسفانه تعداد مجروحین این حوادث 3 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این مطلب که 2130 فقره جرحی و 38 فقره فوتی در سه ماهه نخست امسال را در سطح استان شاهد بودیم، اظهار کرد: مجموع تصادفات استان در سه ماه سال جاری 214 فقره بوده است که کشته‌شدگان با افزایش 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 250 مورد رسیده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: بیش از 77 درصد تصادفات در درون‌شهرها و 22 درصد در جاده‌های استان رخ داده است، ضمن آن‌که 15 درصد متوفیان در شهرها و 84 درصد در تصادفات جاده‌ای بوده است.

وی به کشفیات مواد مخدر در سه ماهه نخست سال اشاره و خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال 29 هزار کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر داشته‌ایم که 31 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته، ضمن آن‌که 10 باند خرید و فروش مواد مخدر نیز در سطح استان در این مدت منهدم شده است.

بنی‌اسدی‌فر از عدم تغییر سرقت‌های عادی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: 67 درصد سرقت‌ها را در سال جاری کشف کرده‌ایم ضمن آن‌که در این راستا با کاهش 61 درصد سرقت‌های مسلحانه، کاهش 11 درصدی سرقت منزل، کاهش 13 درصدی سرقت موتورسیکلت، کاهش یک درصدی سرقت اتومبیل و کاهش 8 درصدی آدم‌ربایی روبرو بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان از کاهش 12 درصدی مجموع سرقت‌های استان خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه در بحث قتل‌ها با افزیش 12 درصدی در استان روبرو بوده‌ایم و باید تأکید کنیم که هیچ کدام از قتل‌های استان جنبه امنیتی نداشته‌اند.

وی به جرایم فضای مجازی در سه ماهه نخست سال پرداخت و تصریح کرد: در این مدت شاهد افزایش 42 درصد وقوع جرائم فضای مجازی بودیم که 32 درصد این جرائم کشف شده است.

بنی‌اسدی‌فر به اولویت‌های جرائم فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: اولویت نخست جرایم سایبری برداشت غیرمجاز اینترنتی است که 29 درصد جرائم سایبری را به خود اختصاص داده است و پس از آن کلاهبرداری اینترنتی بوده که 18 درصد جرائم فضای مجازی در این خصوص است.

وی چالش‌های امروز جامعه ایران را مسایل اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: باید سازمان‌های متولی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی به میدان بیایند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به این‌که با ریشه‌یابی مشکلات جامعه در می‌یابیم که مشکلات کشور ریشه اجتماعی دارند، اظهار کرد: بطور مثال علت قتل دسته جمعی شهرستان فهرج در سال قبل اختلافات خانوادگی، مشکلات خانوادگی، تهمت‌ها و ... ناشی از مشکلات اجتماعی بود و اگر دستگاه‌های متولی امر در زمان مناسب ورود پیدا کرده بودند، جلوی آن را گرفته می‌شد.

وی با اشاره به نمونه دوم قتل رخ داده در استان کرمان، تصریح کرد: قتل سه نفر که در شهرستان جیرفت بوده است که انگیزه این قتل نیز درگیری پیش از وقوع قتل بوده است، اما نیروهای انتظامی و امنیتی با تمرکز بر توان و بکارگیری تجربه خود، افراد مجرم را دستگیر کردند.

بنی‌اسدی‌فر افزود: قتل سوم به علل اختلافات ملکی و عدم کنترل بر خشم و پرخاشگری بود که منجر به مجروح شدن 4 نفر و کشته شدن 2 نفر شد، اما مجرمین پس از چند ساعت پس از وقوع قتل، قاتل دستگیر شد.

وی به انگیزه قتل‌ها براساس نوع وقوع اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال، 43 درصد به‌واسطه نزاع و اختلاف، 10 درصد ضداخلاقی، 25 درصد اختلافات خانوادگی بوده است و در سه ماهه نخست سال نزاع و اختلاف 36 درصد، مسایل ضداخلاقی 18 درصد، اختلاف خانوادگی 21 درصد بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان جنس مقتولان را 83 درصد مرد و 17 درصد زن برشمرد و افزود: امسال، شهرستان جیرفت با 40 درصد افزایش قتل، بیشتر وقوع قتل در آن رخ داده است.

وی سرچشمه مشکلات را در عدم انجام کار فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: کنترل خشم و نا توانی در مدیریت احساسات خود از جمله علل وقوع جرایم در استان کرمان می‌باشند.

این مقام ارشد انتظامی از اهمیت امنیت در جامعه سخن به میان آورد و تصریح کرد: احساس امنیت در جامعه یک نعمت بزرگ در هر جامعه می‌باشد.

بنی‌اسدی‌فر از حضور داعش در استان کرمان سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: یک فرد وابسته به گروهک تروریستی داعش  که مدت‌ها قبل از شهرستان در حال عبور بود، توسط اداره اطلاعات دستگیر شد و باید به جرأت اذعان کرد که هیچ موردی از حضور داعش در استان کرمان نداشته‌ایم و متأسفانه شایعات زیادی در فضاهای مجازی منتشر شد که اصلاً چنین مواردی در استان وجود نداشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها