أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۵۱۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۱۱ تير ۱۳۹۶
یادداشت ۵۹۸؛
رضا احمد زاده
بنا به سنت حسنه هر ساله، حضرت آقا دیداری با مسئولان ارشد و مدیران اجرایی و اصحاب رسانه و دیگر اقشار در روز سعید فطر داشتند و این جانب نیز در همین رابطه  توفیق زیارتی دست داد و در روز یاد شده توانستم چهره بی مثال ایشان را زیارت و با فضای ساده حسینییه امام خمینی ره  را که یاد آور سادگی حسینییه جماران بود از نزیک آشنا شوم . از همان ابتدا چون می دانستم اقایان سیاسیون  جریانات مختلف  در جلسه حضور داشتند تصمیم داشتم با روش یصری و چشم و استفاده از روش زبان بدن رفتار آقایان نسبت به همدیگر را مورد ارزیابی قرار دهم به همین خاطر درب ورودی آقایان و محل نشستن ایشان را زیر نظر گرفتم و در اینجا بدون اینکه از ایشان نمای ببرم و می دانم علاقمندان در صورت نیاز می توانند عکسهای آن مراسم را از اینترنت بدست بیاورند به نکاتی بشرح ذیل اشاره می کنم . قبل از شروع اصل مطلب اجازه دهید برای تقرب ذهن یه یک خاطره که می تواند ما در درک این نوشتار کمک کند اشاره کنم . در یکی از فیلم ها با بازیگری زنده خسرو شکیبایی و شهاب حسینی فرد اول در نقش یک فرد کراواتی و امروزی نشان داده می شد که دخترش را با شیوه های مدرن امروزی! البته بدون تقیدات مذهبی بزرگ کرده بود که در دانشگاه عاشق یک جوان مذهبی ( شهای حسینی) می شود که بعد از اصرار و انکارهای معمولی این قبیل فیلم ها قرار خواستگاری گذاشته می شود . در جلسه خواستگاری پدر عروس( خسرو شکیبایی) خواستگار را که با یفه سه سانتی یا یقه دیپلماتی آمده بود را مورد خطاب قرار  داد و اولین حمله را انجام داد و از وی ( شهاب حسنی) پرسید : این پیراهن شما را می گفتند یقه آخوندی امروز هم می گویند یقه دیپلماتی  حالا شما بفرمایید آخوندهای ما سیاستمدار شده اند یا سیاستمداران ما آخوند شده اند / جریان امروز برخی از روحانیون و سیاستمداران ما هم اینگونه است و شاید از خود بپرسیم که : خدایا روحانیون ما سیاست باز شده اند یا سیاست بازان ما روحانی . اما نکاتی که در این جلسه دیده و مشاهده کردم:

1- آقایان روحانیون تقریبا همگی از مبارزان قبل و بعد از انقلاب و از معلمان اخلاق و دینداری محسوب می شوند .

2- اکثریت ایشان بجز تعداد قلیلی که مسئولیتی نداشته اند در مناصب اجرایی و سیاسی حضوری فعال و رسانه ای دارند.

3- در نحوه نشستن ظاهرا ترتیب خاصی وجود نداشت . اصلاح طلب و اصولگرا و مستقل و خنثی هر کجایی که خودشان تشخیص می دادند اگر راهنمایی نمی شدند می نشستند.

4- در این بین می شد دید که هر کسی تا حدامکان تلاش می کرد تا در کنار همفکر سیاسی خود بنشیند تا در حین جلسه و ساعتهای خالی جلسه به تبادل اطلاعات و نظرات خویش بپردازند.

5- شور بختانه  هر زمان که نفری از مسئولان وارد حسینییه می شدند می شد از نحوه احترام متقابل و نوع نشست و برخاست ایشان به غلبه سیاست بر اخلاق و تقوی مسئولان پی برد به این معنی که چنان آقایان درگیر سیاست شده اند با دیدن همدیگر اگر در جناح خودشان باشد تمام قدر در برابرشان ادای احترام می کردند و اگر هم وارد شونده را همراه خود یا جناح فکریشان احساس نمی کردند حتی از نگاه و یا لبخندی کوچک دریغ می کردند.

6- با دیدن ایشان می شد خاطراتی نه چندان دور ازچریانات و اتفاقات سیاسی – اقتصادی را در ذهن مرور کرد مواردی مانند:

. مرد همیشه فداکار و کامیکازه سیاسی اصلاح طلبان که در بزنگاه های سیاسی بنفع اصلاح طلبان انتحار سیاسی می کند.

. سعید امامی و جریانی که امروز تعدادی از ایشان بعنوان تئوریسین های اصلاحات و یا مسئولان اتاق فکر اصلاح طلبان معروف بوده و هستند.

. قطعنامه 598 و نمایندگان ایران در پیمان ترک مخاصمه جنگ عراق علیه ایران و کسانی که در یک دوزیستی سیاسی هم با اصلاح طلبان نرد دوستی و مودت دارند و هم در میان اصولگرایان شخصیت مقبولی دارند و البته مقداری هم بازی بروز ایشان برای کسب مقامات سیاسی کشور.

. همراهی با فتنه گران و براندازان  و صمیمیت های شام و ناهاری با آنان در دهه های مختلف انقلاب اسلامی .

. طرح بیخود مسکن مهر و رکود کامل خرید و فروش مسکن در کشور/ بیکاری و رکود و تعطلیلی سریالی مراکز تولیدی و صنعتی کشور.

7- کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 که در زبان بدن رقبا خصوصا در باره کسانی که در جریان اصلاحات فعال بوده و یا نزدیکی های فکری با ایشان دارند نشان می داد که هم انتخابات برایشان تمام نشده است و هم اینکه در مرام فکری ایشان بیش از آنکه اخلاق و تقوی و خدمات وی را مد نظر قرار داده باشند به جناح فکری وی نظر داشته و این افکار در زبان بدنشان هم جاری و سارس می باشد.

8- غیبت برخی از آقایان هم که به بیت های معظم انقلاب تعلق داشتند هم از نکاتی بود که در نگاه اول به چشم می آمد.

در مجموع می توان موارد دیگر را هم به این لیست اضافه نمود اما اهم موضوعات آن غلیه سیاست و سیاست بازی بر تقوی و دینداری آقایان بود، اصولا برای کسانی که از دور دستی بر آتش دارند شاید این قبیل جلسان بتواند نکات زیادی در عمل سیاسی سیاستمداران به نمایش بگذارد اما من حقیقتا انتظلر نداشتم که سیاست تا اینقدر در عمق و جان سیاستمداران ما رخنه کرده باشد که باید آرزو کرد که انقلاب اسلامی از این بلیه خطرناک رهایی یابد و آقایان یه سیره سلف صالح خود که همانا قرار دادن تقوی  و ورع بعنوان شساه ستون کشور داری و پیشبرد امور معیشت و رفاه ملت شریف ایران است . انشاء الله.
                                                                                                                         والسلام
                                                                                                                        رضا احمد زاده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها