يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۵۱۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۱۱ تير ۱۳۹۶
رانندگان باید بدانند که خطرناک‌ترین زمان رانندگی، بین ساعت 6 تا 8 صبح و 14 تا 16 بعدازظهر است، زیرا در این زمان بدن انسان به طور طبیعی دچار کاهش انرژی می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: هر سال فصل تابستان که از راه می‌رسد هموطنان کار را چند روزی تعطیل کرده و دست خانواده را می‌گیرند تا به سمتی از این کشور پهناور بروند و به قول معروف استراحت کنند.

علیرغم گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی خیلی ها اعتقادشان این است که سفر با ماشین شخصی یک چیز دیگر است و مسافرت است و ماشین شخصی.

اما در این بین هستند رانندگانی که نو سفرند و هنوز مانند قدیمی ترها فوت و فن ماشین داری و رانندگی را یاد نگرفته اند.

خوب است این افراد یک سری نکات را بدانند که عبارتند از:

1- هنگام روشن کردن خودرو، پدال گاز را به مدت طولانی فشار ندهید.

2- در برابر هر 10 کیلومتر سرعت در ساعت در شب و تاریکی، معادل 6 متر از عمق دید راننده کاسته می‌شود.

3- هنگام شب 16 کیلومتر کمتر از سرعت خود در روز حرکت کنید، زیرا در زمان تاریک بودن هوا، میدان دید راننده محدودتر از روز است.

4- اگر تایر خودرو در سرعت 80 کیلومتر در ساعت 100 درصد کارکرد داشته باشد، در سرعت 130 کیلومتر در ساعت 40 درصد سایش زودرس خواهد داشت.

5- خطرناک‌ترین زمان رانندگی، بین ساعت 6 تا 8 صبح و 14 تا 16 بعدازظهر است، زیرا در این زمان بدن انسان به طور طبیعی دچار کاهش انرژی می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها