يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۵۱۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۱۱ تير ۱۳۹۶
یادداشت ۵۹۸؛
علی رضایی
از ابتدای شروع عملیات موصل و پیشروی نیروهای عراقی مرکب از ارتش و پلیس فدرال عراق به انضمام واحد ضد تروریسم و بسیج مردمی این کشور، اخبار متعددی از کشته شدن رهبر گروهک تروریستی داعش در ابعاد و با ادبیات مختلف منتشر شد. عده‌ای همچنان اعتقاد دارند که ابوبکر البغدادی زنده است و دسته‌ای دیگر با انتشار تصاویری که از دو روز گذشته منتشر شده است سخن از کشته شدن «خلیفه» به میان می‌آورند.

در اینجا مرگ بغدادی تا حدودی با سناریوی "پنهان‌کاری هدفمند" که از سوی انواع و اقسام گروهک‌‌های تروریستی به خصوص طالبان دنبال می‌گردد مشابه است. به گونه‌ای که در اوایل نیمه دوم سال ۲۰۱۵ اداره امنیت ملی افغانستان و پس از آن مقام‌های سیاسی و به خصوص  «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان طی بیانیه‌ای خبر مرگ «ملا عمر» رهبر طالبان را تایید کردند؛ اما واقعیت این است که ملا عمر دو سال قبل یعنی در نیمه اول سال ۲۰۱۳ درگذشته بود؛ ولی کادر مرکزی، فرماندهان و اعضاء رده بالای طالبان و پس از آن برخی از مهره‌های حاضر در شورای کویته به این نتیجه رسیدند که باید ملاعمر را در اذهان عمومی زنده نگه دارند که نهایتاً این تاکتیک رسانه‌ای دو سال به طول انجامید. همانند این موضوع را در مورد شبکه تروریستی حقانی و رهبر این گروه یعنی «جلال‌الدین حقانی» نیز شاهد بودیم.

از این جهت گریه ناخواسته «ابو قتیبه» (خطیب داعش در تلعفر) و اشتباه لفظی وی در به کار بردن واژه‌ای که نشان از مرگ احتمالی خلیفه خودخوانده داعش دارد، اگرچه می‌تواند تا حدی مرگ بغدادی را تایید کند اما همچنان کادر مرکزی داعش به دنبال فرصت مناسب و شخص مورد نظر خود می‌گردند تا بتوانند هجمه رسانه‌ای حداکثری را بر جامعه بین‌الملل وارد کنند و شاید هم با گزینه جدیدبه دنبال شگفت‌زده کردن دنیا هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها