يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۵۲۰۴
زمان انتشار: ۲۲:۱۰     ۱۱ تير ۱۳۹۶
وزیر راه و شهرسازی دولت دهم نسبت به اظهارات وزیر راه فعلی درباره خرید هواپیما واکنش نشان داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، علی نیک زاد در حاشیه مراسم یادبود همسر آیت‌الله علم الهدی که عصر امروز در مسجد امام صادق (ع)  برگزار شد ، در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر عباس آخوندی مبنی بر خرید ایرباس در دولت گذشته گفت:‌ در دولت قبل تنها هواپیمایی هما بود که به شکل نیمه دولتی اداره می شد و سایر شرکت ها مانند ماهان خصوصی بودند.

وی ادامه داد: دولت و وزارت راه سابق برای شرکت‌های هواپیماهایی خصوصی، هواپیما نمی‌خرید بلکه نهایت، کمک فنی را به آن‌ها می کرد و یا مجوز پرواز در آسمان کشور را می داد اما قیمت دست ما نبود.

وزیر راه دولت قبل با بیان اینکه در قرارداد هیچ یک از شرکت‌های هواپیمای خصوصی امضای مقامات دولتی وجود ندارد، ادامه داد: مانند برخی نیستیم که مذاکره کنیم و شرکت‌ها خود قرارداد خرید هواپیما ببندند. ما در سال 84 صنعت هواپیمایی را با 140 فروند هواپیما تحویل گرفتیم که در پایان دولت این عدد را به 244 فروند رساندیم.

نیک‌زاد تصریح کرد: ما به شرکت‌های هواپیمایی کمک می کردیم بدان معنا که به رئیس سازمان هواپیمایی کشور دستور می‌دادیم تا بررسی کند که آیا هواپیماهای واردات با آب و هوای ایران سازگار است یا خیر. ما کارهای فنی هواپیما را می‌پذیرفتیم. شاید هواپیماها نو نبودند اما پرنده‌های با سن بالای 15 سال پرواز را نمی پذیرفتیم.

وی یادآور شد:  اگر کسی سندی دارد که در دولت نهم و دهم می شد ده برابر  آنچه که گفته می‌شود هواپیما خرید، آن را در فضای مجازی منتشر کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها