أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۵۲۳۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۱۲ تير ۱۳۹۶
آهن یکی از عناصر ضروری برای بدن به شمار می آید که کمبود آن عوارض جبران ناپذیری برای بدن ایجاد میکند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بهداشت نیوز: کمبود آهن در بدن قدرت یادگیری شما کاهش پیدا میکند و بدن شما برای انجام کارها توانایی خود را از دست میدهد.افرادی که دچار کم‌خونی بسیار شدید هستند باید علاوه بر مصرف لبنیات، سبزیجات، از مکمل‌های B۱۲ و اسید فولیک نیز استفاده کنند. همچنین مصرف گوشت و تخم‌مرغ می‌تواند کمک‌کننده باشد.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه در خصوص کمبود ذخیره ‌آهن بدن، گفت: اساساً آهن، یک عنصر ضروری بدن است و در صورت کمبود این عنصر، قدرت یادگیری، درک و فهم مسائل به شدت پایین می‌آید و بدن توانایی خود را برای انجام کارها از دست می‌دهد.

وی افزود: کم‌خونی، سبب می‌شود راندمان کار فرد پایین آید و برای تأمین آهن مورد نیاز بدن از راه غذا توصیه می‌شود افراد گوشت قرمز، مغز پسته، بادام و جگر مصرف کنند.

این متخصص تغذیه می گوید: توصیه می‌شود افرادی که ذخیره آهن آنها پایین است حتماً از مکمل استفاده کنند که این مکمل برای سنین پایین شربت و در سنین بالا مصرف غذاهای توصیه شده است.به گفته وی: همچنین لازم است همراه غذا ویتامین ث مصرف شود زیرا ویتامین ث، جذب آهن بدن را بالا می‌برد،مثلاً می‌توان برای خوش طعم کردن غذا از لیموترش استفاده کرد.


این متخصص تغذیه گفت: افرادی که دچار کم‌خونی بسیار شدید هستند باید علاوه بر مصرف لبنیات، سبزیجات، از مکمل‌های B۱۲۲ و اسید فولیک نیز استفاده کنند. همچنین مصرف گوشت و تخم‌مرغ می‌تواند کمک‌کننده باشد.

صفوی در پاسخ به این سؤال آیا فردی که دچار کمبود ذخیره آهن است با مصرف این خوراکی‌ها مشکل او برطرف می‌شود یا خیر، گفت:افرادی که دچار کمبود خفیف هستند با مصرف خوراکی و مکمل می‌توانند ذخیره آهن خود را جبران کنند اما کسانی که مشکل آن‌ها شدید است احتیاج دارند برای همیشه مکمل‌ها را مصرف کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها