يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۵۳۸۶
زمان انتشار: ۲۰:۱۸     ۱۳ تير ۱۳۹۶
یادداشت ۵۹۸؛
دکتر مرتضی اسماعیلی طبا
در سالهای اخیر شاهد ظهور نسل جدید وهابیون در قبیله سعودی هستیم .نسلی که ویژگیهای جدیدی نسبت به اسلاف خود دارند ازجمله این ویزگیها داشتن تحصیلات آکادمیک وجوان بودن و ادعای تجدد است .محمد بن سلمان و جبیر نمونه های جدید این ویروس خطرناک هستند.

ازجمله ویژگیهای نسل جدید، سر سپردگی بیشتر به آمریکا ودشمنی عمیق با ایران است . ازجمله خصوصیات دیگر نسخه جدید این ویروس ، بی پروایی و گزافه گویی و سخنان اهانت آمیز است. در چهار سال اخیر شاهد مواضع تهاجمی کم سابقه ای در سخنان وزیر خارجه و ولیعهد سعودی نسبت به ایران بودیم.

 درهرحال در حال حاضر نسلی از حکام قبیله سعودی بر این کشور حاکم هستند که پس از موفقیت در آزمون وحشیگری در یمن توانسته اند حلقه به گوشی  خودرا به اربابان آمریکایی خود ثابت و نظر مساعد آنها را برای بدست گرفتن قدرت جلب کنند البته نباید از رشوه چهار صد میلیارد دلاری هم که بهای موافقت آمریکاییها با حاکمیت بن سلمان بود چشم پوشی کنیم.

  در یک جمع بندی باید گفت که لازم است  مسولان سیاست خارجی ایران نگاه خودرا به حکام سعودی تغییر دهند و بدانند که دیگر با پیران فرتوت سنتی در عربستان روبرو نیستند بلکه با نسل جدید نوکران جوان امریکا که داعیه تجدد خواهی هم دارند مواجهند ومی بایست سیاستهای خودرا در مقابل این رژیم ضد بشری  با وضعیت جدید حکام آن منطبق نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها