يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۵۵۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
نوه ننه علی با اشاره به وفاداری مادربزرگش به فرزند شهیدش قربانعلی رخشانی گفت: یادبود این مادر وفادار که پس از شهادت فرزندش 17 سال در آلونکی کنار مزار فرزندش زندگی می‌کرد، فردا برگزار می‌شود.

امیر ملک‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به وفاداری مرحومه ننه فتح‌اللهی مرشت به فرزند شهیدش اظهار کرد: ننه علی پس از شهادت فرزندش در سال 58 به مدت 17 سال در آلونکی که بر سر مزار فرزندش ساخته بود به‌صورت شبانه‌روز زندگی می‌کرد.

خواهرزاده شهید رخشانی اظهار داشت: ننه علی در طول این مدت به عنوان مادری مهربان برای تمام شهدا بود و با حضور بر سر مزار شهدا قرآن تلاوت می‌کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از مدت 17 سال حضور مداوم در گلزار شهدا، ننه علی چند سالی هم پنج‌شنبه و جمعه‌ها به گلزار شهدا (س) می‌آمد تا اینکه سه سال پیش پایش شکست شد.

ملک‌زاده عنوان کرد: ننه علی از دو سال پیش نیز به دلیل شکستی پا و ناراحتی گوارشی که پیدا کرد خانه نشین شده بود.

نوه مرحومه فتح‌اللهی مرشت افزود: ننه علی 90 ساله از دار دنیا دو فرزند داشت که فرزند پسرش شهید قربانعلی رخشانی توسط نیروهای ساواک به شهادت رسید و فرزند دخترش نیز در قید حیات است.

شهید قربانعلی رخشانی در سال 58 در اهواز در حالی که در حال پخش اعلامیه امام بود، با تعدادی از اعلامیه‌های امام توسط ساواک دستگیر و زیر شکنجه‌های ساواک به فیض شهادت نائل آمد.

مرحوم ننه فتح‌اللهی مرشت معروف به «ننه علی» ساعت 2 بامداد دیروز ندای حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست و پس از تشییع از خانی آباد به بهشت زهرا منتقل و بعد از انجام مقدمات خاکسپاری و اقامه نماز با تشییع به قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) منتقل شد و در همان آلونکی که ساخته بود، در کنار فرزند شهیدش آرام گرفت.‌

مراسم یادبود ننه علی با حضور امت حزب‌الله و همیشه در صحنه ایران اسلامی جمعه پنجم اسفند ماه از ساعت 14 تا 13:30 در مسجد صاحب الزمان (عج)، انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، اتوبان شهید تندگویان، خانی‌ آباد نو، خیابان میثاق شمالی برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها