يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۵۶۷۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۱۸ تير ۱۳۹۶
آلیسین موجود در سیر فعالیت پروتئینی بنام آنژیوتانسین ۲ را مهار می کند، این پروتئین مسئول افزایش فشار خون است،
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان: آلیسین موجود در سیر فعالیت پروتئینی بنام آنژیوتانسین ۲ را مهار می کند، این پروتئین مسئول افزایش فشار خون است، همچنین سیر حاوی ماده ای بنام پلی سولفید است که توسط گلبول های قرمز خون به گازی بنام سولفید هیدروژن تبدیل و باعث گشاد شدن عروق خونی می گردد و با این مکانیسم کمک به کاهش فشار خون می کند.

مصرف قرص سیر به مدت ۶ هفته بطور معنی داری کلسترول تام، کلسترول LDL و فشار خون سیستولیک را کاهش و کلسترول HDL را افزایش می دهد.در مورد نحوه عملکرد سیر در کاهش فشار خون مکانیسمهای مختلفی پیشنهاد شده است که با ذکر منبع عبارتند از:
خوردن سیر چه تاثیری بر فشار خون دارد؟

۱- سیر با افزایش حجم ادرار سبب دفع آب از بدن شده و این امر منجر به کاهش فشار خون نیز می شود.

۲- سیر باعث افزایش فعالیت آنزیم اکسید نیتریک سنتتاز در بدن می شود که این آنزیم با اثر بر ماهیچه های کنار رگ های بدن باعث شل شدن آن ها و در نتیجه افزایش خاصیت ارتجاعی رگ ها و کاهش فشار خون می شود.

۳- همچنین سیر با کاهش فعالیت ماده ای به نام ترومبوکسان B2 باعث جلوگیری از انقباظ رگ ها می شود و این امر مانع از افزایش فشار خون می شود. (وظیفه ی تروبوکسان B2 انقباط رگ های بدن است)

۴- سیر غنی از ماده ی معدنی پتاسیم است. مطالعات مختلفی اثبات کرده اند که افزایش مصرف پتاسیم با کاهش فشار خون مرتبط است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها