أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۵۶۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۱۸ تير ۱۳۹۶
خدا نکند کی‌روش پهلو درد بگیرد، چون تاج را عوض می‌کند
مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: خدا آن روز را نیاورد، چون اگر کی‌روش پهلو درد بگیرد، به تاج می‌گوید که از فدراسیون برو!
به گزارش پایگاه 598، مشاجره رسانه‌ای کارلوس کی‌روش و علیرضا اسدی در نهایت به برکناری دبیرکل فدراسیون فوتبال منجر شد. سرمربی تیم ملی فوتبال، به نوعی با یک بیانیه در صفحه شخصی‌اش، نفر دوم فدراسیون فوتبال ایران را تغییر داد.

خداداد عزیزی در گفت‌وگو با تسنیم، به شدت از این موضوع ابراز ناراحتی کرده و می‌گوید که با اوضاعی که به وجود آمده و دبیرکل فدراسیون با یک بشکن عوض می‌شود، باید درِ این فوتبال را بست.

تسنیم: کی‌روش بالاخره به خواسته‌اش رسید و اسدی را برکنار کرد...
کی‌روش تقصیری ندارد. باید به حال فوتبال ایران تاسف بخوریم. برای تاج اظهار تاسف می‌کنم. یک آدم خوب در آن فدراسیون بود که آن را هم کنار گذاشتند. به جز اسدی، بقیه افرادی که در آن فدراسیون هستند، فوتبال را نمی‌فهمند،‌ یعنی فوتبال بازی نکردند که فوتبال را بفهمند. یعنی فوتبال به این ذلت، خواری، بدبختی و بیچارگی رسیده  که این آقا (کی‌روش) برای ما تعیین تکلیف کند؟! ما چقدر بدبختیم که یک نفر که کارمند ماست، از ما پول می‌گیرد و باید تا کمر جلوی مردم ما خم شود، برایمان تعیین تکلیف می‌کند.

تسنیم: کی‌روش به خاطر دو صعود پیاپی به جام جهانی، محبوبیت خوبی در بین مردم پیدا کرده است...
وظیفه او این است که تیم ما را به جام جهانی ببرد، اما می‌آید و برایمان گردن کلفتی می‌کند. آقای کی‌روش! شما امید نمازی را کنار گذاشتی، مارکار آقاجانیان را کنار گذاشتی، کریمی و نکونام را از تیم ملی بیرون کردی و به قلعه‌نویی پریدی. بار اولتان نیست. قبلاً هم از این کارها انجام داده بودید. کی‌روش تیم ملی ما را به جام جهانی برده، وظیفه‌اش هم بود که ببرد. ما اگر نمی‌خواستیم به جام جهانی برویم، کریم شیره‌ای را از پاکستان می‌آوردیم و به او می‌گفیتم جان مادرت ما را به جام جهانی نبر! کی‌روش در این چند سال به اندازه 40 سال مربیان ایرانی پول گرفته است. یعنی نمی‌خواست با این پول ما را به جام جهانی ببرد؟! ما زمان ویرا که تازه سیگار هم می‌کشید به جام جهانی رفتیم. آقای فدراسیون فوتبال! یک سفره‌ای در این فدراسیون پهن شده و همه دارید از آن می‌خورید. حالا چه می‌شود اگر دو لقمه کم‌تر بخورید و کمی بیشتر به فکر این مردم باشید؟ به جای چلوکباب، کباب لقمه بخورید، به جای برگ، کوبیده بخورید، اما شما را به خدا به فکر این ملت باشید.

تسنیم: به‌نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال بیشتر از هر ارگان دیگری، مقصر این کارهای کی‌روش است.
آقای تاج! دیگر درِ فوتبال را ببندید و اعلام کنید که کی‌روش همه کاره است. خوشحالم که اسدی از فدراسیون فوتبال بیرون آمد، چون آنجا به درد اسدی نمی‌خورد. کسی که به فدراسیون فوتبال می‌رود، باید ذلت بکشد. آقای تاج! کی‌روش حتماً فردا هم می‌گوید شما هم باید بروی و شما باید این کار را بکنی، چون تا حالا هر کاری که گفته، انجام دادی. آقای تاج! از چه چیزی می‌ترسید؟ شما که پشتوانه سیاسی دارید، چرا جلوی او نمی‌ایستید؟! شما مدام از دین و خدا و پیغمبر حرف می‌زنید یا می‌گویید باید در این فوتبال فوتبال بچه مسلمان‌ها بیشتر شوند، اما نمی‌توانید ایرادی از «کی‌روش جانتان» بگیرید. ما می‌گوییم داریوش مصطفوی پشتوانه سیاسی نداشت. به او فحش دادند و او هم گذاشت رفت، اما شما از چه می‌ترسید؟!  آقای تاج! کی‌روش یک بیانیه در فیس‌بوکش گذاشته و با آن دست و پای شما را لرزانده است. حتماً‌ وقتی به فدراسیون فوتبال می‌آید، زلزله 18 ریشتری می‌شود. 

تسنیم: با این صحبت‌ها باید باز هم منتظر هجمه‌ طرفداران کی‌روش علیه شما باشیم!
اینها دیگر برایمان عادی شده است. آقایان دلال‌ها، پاچه خوارها، ذلیل‌ها و آویزان‌ها! شما می‌توانید به من فحش بدهید، چون کارتان این است. شما می‌توانید به من بگویید که تو چه کار برای فوتبال ایران کردی که حالا داری به کی‌روش ایراد می‌گیری؟ من به فنی کی‌روش ایراد نمی‌گیرم، من با بدبختی شما مشکل دارم. کی‌روش کارمند من و شماست. وظیفه او این است که به تک‌تک ایرانی‌ها احترام بگذارد، اما حیف. فقط می‌توانم بگویم حیف!

تسنیم: هیچ‌کس هم از دست صحبت‌های تند کی‌روش در امان نیست. می‌توان گفت که همه افراد حاضر در این فوتبال حداقل یک بار مورد لطف کی‌روش قرار گرفتند!
درِ دیزی باز است و کی‌روش هم حیا ندارد. خودشان این بهانه را به دادند و این راه را برایش باز کردند. کی‌روش از خواب بیدار می‌شود. هر موقع گردن درد می‌گیرد به «ترابیان» گیر می‌دهد. شانه راستش درد می‌کند به «اسدی» می‌پرد. شانه چپش درد می‌کند، به «ساکت» می‌گوید تو ساکت باش! خدا می‌داند چه زمانی پهلو درد می‌گیرد که خدا آن روز را نیاورد، چون کی‌روش پهلو درد بگیرد، به تاج می‌گوید که از فدراسیون برو!

من منتظر این قضیه هستم. این برای کی‌روش عادت شده که به همه بپرد، اما چون در فدراسیون ما کسی فوتبالی نیست، متوجه نمی‌شود. آقایان فدراسیون فوتبال! همه چیز در قرارداد کی‌روش مشخص است، اما او برای شما تعیین تکلیف می‌کند. مطمئن باشید که تاج را هم به زودی عوض خواهد کرد. هیئت رئیسه را هم از پرتغال می‌آورد. کوتینیه را می‌کند نایب رئیس، مورینیو و نارانیو هم می‌شوند اعضای هیئت رئیسه. به جای ساکت هم ساکتینیو را می‌آورد. دو ماه بعد هم یک بیانیه در فیس‌بوکش می‌زند و می‌گوید که تاج باید استعفا بدهد. بعد هم «تاجینیو» از پرتغال می‌آید و می‌شود رئیس فدراسیون فوتبال ایران!

کی‌روش اگر از اسدی ناراحت است، از ایران برود. کی‌روش 70، 80 سال نبوده، فوتبال در کشور ما انجام نمی‌شد؟! طوری صحبت می‌کند که من ماندم. از تاج تعجب می‌کنم. او یک روز می‌گفت آقای خداداد! این بچه مسلمان‌ها باید در فوتبال باشند، آقای تاج! مسلمان تر از اسدی پیدا می‌کنید؟!

تسنیم‌: چه صحبتی با علیرضا اسدی دارید؟
فقط می‌گویم که آقای اسدی! من شما را می‌شناسم اگر چنین اتفاقی افتاده، به یک دلیل است و آن هم این است که این‌ها هیچ‌کدامشان فوتبالی نیستند. تاج هم فوتبالی نیست.

تسنیم: با انتخاب ساکت به‌عنوان دبیرکل، جمع اصفهانی‌ها در فدراسیون فوتبال تکمیل شد.
فدراسیون ما اصفهانی هم باشد، مشکل از آن صندلی ریاست است که چسب ندارد! اگر هم داشته باشد، چسبش چینی است و زود کنده می‌شود! آقای تاج! شک نکن نوبت شما هم می‌شود، اما بهتر است با عزت و احترام از این فوتبال بروی. فدراسیون شما فوتبالی نیست، ساکت فوتبال بازی کرده؟ کفاشیان گل بود، حالا به سبزه هم آراسته شد! اصلاً چه اشکالی دارد؟ ما هم جمع می‌شویم و فدراسیون مشهدی درست می‌کنیم! البته من 50 سال هم رئیس چنین فدراسیونی نمی‌شوم. اگر بشوم، خودم را دار می‌زنم.

تسنیم: دل خیلی پری از فدراسیون فوتبال دارید!
الان فوتبال ما از لحاظ مدیریتی ذلیل است. دلیلش هم این است که یک عده آن را ول نمی‌کنند، چون پول خیلی زیادی در این فدراسیون وجود دارد. دوستان هم می‌گویند «وقتی این همه پول است چرا جو تراشی کنیم؟ اسدی بدبخت که طرفداری ندارد. دلال‌ها و برخی روزنامه‌ها طرف کی‌روش هستند. پس بهتر است هر کاری که او می‌خواهد انجام بدهیم تا این پول از بین نروند». خاک بر سرما با این فوتبالی که داریم! وقتی کی‌روش نفر دوم فدراسیون ما را فقط با یک بشکن عوض می‌کند، خاک بر سر ما کنند. برای تمام اعضای فدراسیون فوتبال و برای وزارت ورزش متاسفم. برای هر کس در این فوتبال است تاسف می‌خورم، چون می‌دانند اگر از اسدی حمایت کنند، نان‌شان آجر می‌شود و فردا به این طفلکی‌ها تیم نمی‌دهند.

تسنیم: ... و صحبت پایانی؟
ما چقدر بدبختیم. من خودم به شخصه بیشتر از این از تاج توقع داشتم. حداقل توقع من این بود که تاج یک روزه و به این راحتی چشمش را روی اسدی نمی‌بست. از آقای تاج نا امید شدم، اما استادِ گرانقدر! نوبت شما هم می‌‌شود.

گفت‌وگو: امیر ملک‌زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها