أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۲۵۷۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۱۸ تير ۱۳۹۶
کارشناس ارشد مسائل سیاسی معتقد است: کلاه گشادی در برجام سر دولت رفت و دولت با طرح «رفع سایه جنگ» دنبال پاک کردن صورت‌ مسأله عملکرد ضعیف در برجام است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمدحسین رجبی‌دوانی کارشناس ارشد مسائل سیاسی، درباره عملکرد دولت اظهار کرد: دولت فعلی که نام تدبیر و امید بر خود گذاشته است، با شعار تعامل با جهان دولت را در دست گرفت.وی ادامه داد: منظور در این بخش، تعامل با قدرت‌های سلطه‌گر، ظالم و زورگو بود و دولت با این شعار به میدان تبلیغات انتخاباتی سال 92 آمد و این‌گونه وانمود کرد که سیاست‌های پیشین مبنی بر اصرار بر حقوق هسته‌ای و مقاومت برابر نظام سلطه عقلایی نبوده است.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه دولت تحریم‌های گسترده را نتیجه آن مقاومت‌ها دانست و افزود: بسیار تأکید داشتند که اگر ما روی کار بیاییم، از طریق مذاکره همه تحریم‌ها را برمی‌داریم و در عین‌ حال، تأسیسات هسته‌ای خود را حفظ می‌کنیم.

رجبی‌دوانی با اشاره به اینکه اگر دولت این جمله خود را در جریان تبلیغات انتخاباتی مجدد انکار نکند، امروز باید پاسخگو باشد، گفت: دولت، این حرف‌ها را در انتخابات به‌طور شگفت‌انگیزی انکار می‌کرد.وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور مدعی بود این سخنان درباره رفع تحریم‌ها، پرکردن سفره مردم و گردش همزمان چرخ سانتریفیوژها و اقتصاد ملت ایران را بر زبان جاری نکرده است.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه مذاکرات مفصلی هم با دشمن انجام دادند، تصریح کرد: متأسفانه فراموش کردند با چه کسانی مواجه‌ هستند و برخلاف هشدارها و توصیه‌های بسیار دقیق و بجای مقام معظم رهبری که فرمودند «بدانید با چه کسی طرف هستید؛ این‌ها دشمن هستند»، عمل کردند.

این محقق و پژوهشگر سیاسی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری تأکید داشتند این‌ها از پشت خنجر می‌زنند و عهدشکن هستند و فریب لبخندهای آن‌ها را نخورید، اضافه کرد: متأسفانه دیدیم که به دشمن اعتماد کردند و خنجر در دست آنها را که پشت سر پنهان کرده بودند، ندیدند.

رجبی‌دوانی با اشاره به اینکه فریب لبخندهای دشمن را خوردند، افزود: بیش از لبخند آن‌ها، این‌ها لبخند تحویل دشمن دادند؛ حتی کار به‌جایی رسید که برخی از اعضای تیم مذاکره‌کننده با غربی‌ها چنان گرم گرفته بودند که با معاون وقیح وزارت امور خارجه آمریکا با گستاخی‌های فراوان آلبوم‌های شخصی خود را ردوبدل می‌کردند.

وی با بیان اینکه غافل از این بودند که دشمن کلاهی بزرگ بر سر آن‌ها می‌گذارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بسیار تأکید کردند که مراقب باشید؛ به این‌ها نمی‌شود اعتماد کرد و اگر امتیازی می‌دهید، همزمان امتیاز بگیرید و این‌گونه نباشد که اول شما تعهدات خود را انجام دهید و بعد آن‌ها عمل کنند؛ آن‌ها عهدشکن هستند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه این بیانات عقلانی و از روی دوراندیشی مقام معظم رهبری بارها مطرح شد، اضافه کرد: از طرف دولتی‌های مدعی، کارکرد عقلانی چنان نادیده گرفته و زیر پا گذاشته شد که برچیده شدن رآکتور آب سنگین اراک و از ارزش افتادن تأسیسات عظیم آن را امضا کردند.

رجبی‌دوانی با اشاره به اینکه در برخوردی‌ تحقیرآمیز از سوی غربی‌ها دولت پذیرفت که این امتیازات را داده است تا به دست خودمان دستاوردهایی بزرگ که داشتیم را از بین ببریم، تصریح کرد: دولت قبول کرد غربی‌ها بیایند و راستی‌آزمایی کنند که ما راست می‌گوییم یا دروغ.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بدعهدی طرف مذاکره‌کننده را پیش‌بینی کرده بودند، افزود: غربی‌ها با فریب دولت‌مردان ما انجام تعهداتشان را پشت گوش انداختند و با گذشت بیش از یک سال از تصویب برجام در بحث رفع تحریم‌ها اتفاقی نیفتاد.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: وقتی آمریکا زیر تعهداتش زد و مسؤولان دیدند که کلاه گشادی سرشان رفته است و جایی برای برخورد با آمریکا به ذهنشان نمی‌رسد، صورت‌ مسأله را پاک کردند و گفتند برجام برای این بود که سایه جنگ از سر کشور رفع شود.

رجبی‌دوانی با اشاره به اینکه هرگز چنین چیزی منظور نبوده است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در رد این حرف دروغ و موضع حقیرانه فرمودند که اصلاً مذاکرات سر برداشتن تحریم‌ها بود؛ نه چیز دیگر و فرمودند که اقتدار نظام اسلامی، دفاع و حضور مردم سایه جنگ را از سر کشور دور کرد؛ نه دولت‌ها.

وی با بیان اینکه دولت گستاخانه با نادیده گرفتن تعهد اولیه خود که طی این مذاکرات تحریم‌ها کاملاً برداشته خواهد شد، باز هم در بوق دروغین رفع سایه جنگ از سر کشور دمید، افزود: دولت توانست بسیاری از مردم را در جریان تبلیغات انتخاباتی خود به این نحو بترساند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت با کارنامه خالی خود و با ادعای دروغ در دور کردن سایه جنگ از کشور توانست رأی بیاورد، اظهار کرد: متأسفانه این امر محقق شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
۱
۰
عجب دولت ... داریم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها