يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۵۷۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۱۸ تير ۱۳۹۶
طنز نوشت پایگاه 598

طنز نوشت پایگاه 598 - محمد کوره پز//


طنز نوشته های 598 را از این پس در ستون جدید طنز این تارنما بخوانید.

در خبرها آمده که جناب اشرفی اصفهانی (رییس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و مامور کوبیدن مشت محکم بر دهان کارکنان دولت سابق!)در واکنش به شعری که قبل از نماز عید فطر خوانده شده فرموده اند: «حساب میثم مطیعی را می رسم!»

کارشناسان بر این باورند که این جمله هرچند چهار-پنج کلمه بیشتر نیست اما معانی بسیار زیادی دارد که لازم است توسط اهل فن موشکافی(*) شود.

ما هم که –به ز شما نباشد- کم اهل فن نیستیم لذا در تفسیر موشکافانه فرمایش فوق می توانیم بگوییم که «حساب میثم مطیعی را می رسم» یعنی:

- به حسابش سرک می کشیم:
یعنی نگاه می کنیم ته حساب بانکی اش ببینیم چقدر پول مول دارد. اگر زیر ده میلیون بود که در اثر پیشرفت های اقتصادی کشور ایشان هم مثل خیلی های دیگر خود به خود از بین می رود! اگر بالای ده میلیون بود، اول یارانه اش را قطع می کنیم بعد 6 تا صفر میگذاریم جلوی موجودی حسابش و اعلام می کنیم افشای فساد عظیم با تبانی مطیعی و مشایی و تولیت آستان قدس! اگر هم خودمان خجالت کشیدیم اینجوری خالی ببندیم میدهیم آمدنیوز بزند.

- خودمان در جوابش یک شعر می گوییم:
بالاخره شعر را با شعر باید جواب داد دیگر. لذا مثلا در جواب می سراییم: «ای صف اولی ها، گوگولی مگولی ها! مردم همه فداتون، فدای اون لپ هاتون!»

- مطیعی را مثل بقایی می اندازیم زندان:
این یکی از مطمئن ترین روش های حسابرسی است. به این صورت که اول طرف را 225 روز می فرستم انفرادی. بعد می گردم ببینم تخلفی چیزی دارد یا نه. بعد که قشنگ آبرویشرفت یواشکی آزادش می کنم!

- زنگ می زنیم یک اتوبوس آدم بریزد سر کوچه شان:
این روش دو سر برد است. یعنی اگر ما زدیم اون خورد تیتر می زنیم «اوج گیری اعتراض مردمی به مداح معروف». اگر او زد ما خوردیم می نویسیم: «حمله وحشیانه مداح معروف به معترضان!»

- مطیعی را مثل رسایی ردصلاحیت می کنیم:
یعنی یک پرونده برایش درست می کنیم که مثل رسایی رد صلاحیت بشود. البته قبلش باید ایشان را وادار کرد دنبال وزیر و وکیل شدن باشد وگرنه همه زحمات مان ضربدر صفر و بلکه ضربدر منفی دو است! چون آخرش مثل قضیه رسایی دو سه سال حبس تعلیقی برای خودمان منظور می شود!

- خودمان کارش را می سازیم:
یعنی مسئولان هرچه گشته اند در شعر آقای مطیعی چیزی پیدا نکرده اند که قابل گیر دادن باشد. لذا جناب اشرفی اصفهانی با این جمله به دولت اطمینان داده اند که نگران نباشید خودم از زیر سنگ هم شده یک چیزی پیدا می کنم و به آن گیر سه پیچ خواهم داد!

تفسیر بی ربط:
کلا مسائل بالا را ول بفرمایید. در نگاه موشکافانه، ایشان از آنجایی که مسئول رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت هستند با این جمله می خواهند بگویند که اوضاع مسئولین دولتی کویت است و الان حتی یه کوچولو تخلف قانونی هم در دولت نداریم! (از داداش رئیس جمهور بگیر تا وزیر نفت!) لذا برای اینکه بیکار نباشیمداریم به در و دیوار خارج از دولت گیر می دهیم!
محمد یکتا

* موشکافی: موش کافی. کوتاه شده عبارت «موش دوانی کافی است» به این معنی که هی یک چیزهایی نگویید که یک چیزهای دیگر گفته نشود!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
لالي پاپوليس دوم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
۳
۰
حجت الاسلام گنداف يكي از پنج اعتدالگراي اصولي پيشه در دنياي افسانه‌اي مدرن است‌ كه از طرف رئيس‌اش براي كمك به ساكنان زمين فرستاده شده و ماموريت‌ دارد كه ساكنان زمين را در نبرد براي شكست نيروهاي تاريكي هدايت كند
بدن گنداف فاني بود؛ تحت تاثير قوانين زمين قرار داشت؛ اما روحش جاودانه بود و نهايتاً گنداف خاكستري دوباره در قالب گنداف سفيد ظاهر شد؛ يعني انتصاب شد

طبق نظر عاليجنا پوزه پوفِسكي كه غبغب بي‌نظيرش در توييتر غوغا به پا مي‌كند و نظريات‌اش مخصوصا در ايسناگرام دنيا را تكان مي‌دهد، يك انسان آزاد بايد بتواند اتصال برقرار كند و كدهاي بايناري دنياي ماتريكس را بشكند تا ياد بگيرد كه چه طور يك هليكوپتر رو به پرواز در بياورد و يا آن را را از بالا به پائين بكشد
اگر شما خودتان يك انسان آگاه باشيد، يا يكي از «آن‌ها» باشيد، نيازي به هليكوپتر هم نداريد، فقط يك عينك آفتابي خوب با برند گنداف لازم داريد.
گربه‌هاي مالاموت معمولاً با سرشان مي‌توانند شعبده بازي كنند. آي‌پدها فعلي دستگاههاي ابتدايي هستند و تا وقتي پيتبول‌هاي منتخب رئيس گنداف اسمشان در فهرست گروه رأي آوران اَكبري‌ات است ، مسابقات مار و پله ي مجلسي تمام نخواهد شد و جواب مهمترين سوال زندگي و جهان هستي و «همه‌چيز» حتماً شصت و دو خواهد بود.
ميگويند قانون گرانش در دنياي واقعي مي تواند هفت جلد از كتابهاي هاري پاتر را توي ميليون‌ها كتابخانه‌ي دنيا نگه دارد.
اما از وقتي حجت الاسلام گنداف، كلماتي مانند چوب سحر آميز و خورشيد عالمتاب اعتدال و ابر برجام را اختراع كرد، قانون گرانش توي ميليون‌ها صفحه، از كتابخانه‌هاي دنيا متوقف شد
او با اختراع اين كلمات مي‌خواست بداند كه شما چقدر خوب هستيد و به شما نشان دهد كه خودش چقدر خوب است
.
با احترام، چپه تليس لالي پاپوليس دوم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
۲
۰
عکس بنده خدا را عوض کنید بد جوری ترسناک است
به در قندان بچه ها خوبه
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۴ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
۱
۰
حاج آقا موگرینی ؟؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها