يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۵۸۴۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۲۰ تير ۱۳۹۶
محققان برای اولین بار موفق به ابداع روشی به منظور افزایش میزان حافظه درازمدت موش ها در حین خواب شده اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دیجیتال ترندز: از یادبردن برخی امور مهم و ناتوانی در به یادآوردن آنها یکی از مشکلاتی است که بسیاری از انسان ها با آن دست به گریبان هستند.


پژوهشگران کره ای با اجرای طرح تحقیقاتی جدیدی در تلاش برای افزایش حافظه درازمدت انسان ها هستند. آنان معتقدند که خواب خوب شبانه به یادآوردن آنچه که مطالعه کرده ایم یا تجربیاتی که در طول روز داشته ایم را تسهیل می کند. لذا روش خاصی را برای ایجاد موج های خاص مغزی در حین خواب ابداع کرده اند که ظرفیت حافظه درازمدت انسان ها را ۲ برابر می کند.

البته این روش فعلا تنها در موش ها با موفقیت آزمایش شده است و مشخص نیست انسان ها چه زمانی می توانند از آن بهره مند شوند.

بررسی های قبلی این محققان نشان داده بود که در زمان خواب شبانه چندین جریان مغزی در سر انسان رخ می دهند که از جمله آنها می توان به انتشار امواج کوتاه، اسپیندل تالاموس و غیره اشاره کرد. این جریان های مغزی نقش مهمی در جهت تثبیت حافظه انسان ایفا می کنند.

پژوهشگران می گویند با تمرکز بر روی اسپیندل ها که از بخشی از مغز موسوم به هسته تالاموس ساطع می شوند و با تحریک این هسته به فاصله هر ۷ تا ۱۵ ثانیه می توان حافظه درازمدت را به خصوص در افراد مسن بهبود بخشید. محققان کره ای می گویند با ارتقای این روش می توان در آینده مغز انسان ها را نیز آموزش داد و توانمندی های آن را به طور مصنوعی بیشتر کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها