يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۵۹۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۲۱ تير ۱۳۹۶
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران جزئیات حریق رخ‌داده در تعدادی از مغازه‌های واقع در میدان قدس را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شرق، سیدجلال ملکی دراین‌باره گفت: ساعت ٩:١٤ صبح سه‌شنبه وقوع حادثه حریق در تعدادی از مغازه‌های واقع در تقاطع خیابان شریعتی و میدان قدس به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان پنج ایستگاه را به محل حادثه اعزام کرد. ملکی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل افزود: با حضور آتش‌نشانان مشاهده شد حریق در حدود ۱۰ مغازه قدیمی در مجاورت یکدیگر رخ داده که تمامی این مغازه‌ها و چند مغازه دیگر دارای سقفی شیروانی به مساحت حدود هزار مترمربع بودند و شعله‌های آتش به سقف شیروانی سرایت کرده و در حال گسترش به مغازه‌های دیگر است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان عملیات خود برای اطفای حریق را از چند جهت آغاز کردند، به ایسنا گفت: دقایقی بعد با وجود آنکه آتش به بخش‌هایی از سقف مغازه‌های طبقه دوم نیز سرایت کرده بود، آتش‌نشانان از توسعه و گسترش آن جلوگیری کردند و پس از آن شعله‌های آتش به طور کامل مهار و اطفا شد. ملکی با بیان اینکه درحال‌حاضر عملیات لکه‌گیری و تخلیه دود در حال انجام است، گفت: این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشت و تنها از نوع خسارتی بوده، البته اعلام میزان دقیق خسارات منوط به بررسی کارشناسان است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران  گفت: علت این حادثه پس از اتمام عملیات از سوی کارشناسان آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهد شد. وی دلیل دود غلیظ برخاسته از این حریق را سرایت آتش به سقف شیروانی اعلام کرد و افزود: در پی این حادثه ترافیک نسبتا سنگینی نیز در خیابان شریعتی و معابر منتهی به میدان قدس ایجاد شد که عوامل راهور با حضور در محل نسبت به روان‌سازی و مدیریت آن اقدام کردند. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا حریق به بازار سنتی تجریش نیز سرایت کرده یا خیر؟ گفت: حریق ارتباطی با بازار سنتی و بافت ارزشمند میدان تجریش نداشته و خساراتی به آن وارد نکرده است. 

همچنین سخنگوی اورژانس تهران نیز با اشاره به آخرین جزئیات حادثه حریق در میدان قدس پایتخت، گفت: ٩ مصدوم این حادثه به بیمارستان‌های شهدای تجریش و اخگر منتقل شدند. حسن عباسی در ارتباط با حادثه آتش‌سوزی در میدان قدس پایتخت، اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام حادثه چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه منتقل شدند. وی افزود: شش مصدوم این حادثه به صورت سرپایی درمان شده‌اند و دو نفر به دلیل تنگی نفس به بیمارستان شهدای تجریش انتقال یافتند. سخنگوی اورژانس تهران اضافه کرد: یکی از مصدومان نیز دچار شکستگی کتف شده بود که به وسيله نیروهای اورژانس به بیمارستان اخگر انتقال یافت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها