أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۵۹۶۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۲۱ تير ۱۳۹۶
منتقدان "حرف مفت" می‌زنند؟
سخنگوی دولت که مدیران نجومی را با الفاظی مانند ذخیره نظام و امانتدار بزرگ خطاب کرده بود اینک در برابر منتقدان قرارداد توتال گفت که حرف‌های آنان حرف مفت است!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، کلکسیون‌های توهین دولتی‌ها به منتقدان هر روز در حال تکمیل است. بعد از آن همه بد و بیراهی که دولتمردان در خصوص برجام به منتقدان حواله کردند اینک نیز محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس درباره لغو قرارداد توتال گفت: «حق یک نماینده است که طرح 3 فوریتی برای لغو قرارداد ارائه دهد. همین دوست محترم که عضو کمیسیون برنامه و بودجه بود، تصویب کرد 65 میلیارد دلار از خارجی‌ها، سرمایه جذب کنید. خبرنگاران به این دوست محترم، ماده 4 قانون برنامه ششم را ارجاع دهند که به دولت دستور داده شده با خارجی‌ها شریک شوید. البته حرف مفت که مالیات ندارد، ولی اینکه همیشه چوب لای چرخ بگذاریم، کار پیش نمی‌رود. بهتر است سریعا به قوه قضاییه بروند و مدارک و اطلاعات خود را ارائه دهند. مردم به وقت با این اشخاص تسویه‌حساب کردند. خواهش می‌کنم آزموده را دوباره نیازمایید.»

به نظر می‌رسد نوبخت که در برخورد با مدیران نجومی دولت آنان را به عنوان ذخیره نظام معرفی می‌کند بایستی با سعه صدر بیشتری آنهم به عنوان یک سخنگو در نشست‌های خبری حضور یابد.

نوبخت در جلسه بدرقه مدیران نجومی صندوق توسعه ملی از صفدر حسینی به عنوان یکی از ذخیره های نظام یاد کرد و گفت: «گذشته از ارادت شخصی بنده به دکترحسینی، سایر اعضاء هیأت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسوولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند.»

اینکه وی یکدفعه با عصبانیت حق قانونی یک نماینده برای رسیدگی و نظارت بر یک قراداد محرمانه را بر نمی‌تابد و آنرا حرف مفت تلقی می‌کند، موضوع بسیار قابل تاملی است؛ چراکه اگر دولت به طور متقن و قانونی کار قرارداد توتال را انجام داده اینهمه عصبانیت در برابر منتقدان و درخواست آنان برای شفاف‌سازی این موارد چه لزومی دارد؟ 

جالب اینجاست که چندی پیش نیز رئیس‌ جمهور در بیان خاطره‌ای از هاشمی رفسنجانی بیان داشت که مرحوم هاشمی به وی گفته است «من از صبر تو تعجب می‌کنم» و بعدها ویژگی یک فرد انقلابی را صبر و شکیبایی عنوان و بیان کرد: « ناسزاگویی نشانه انقلابی‌گری نیست.»

برخی از توهین‌های مستقیم روحانی نسبت به منتقدان به شرح زیر است و باید پرسید که حلم و بردباری و انقلابی‌گری که رئیس‌جمهور از آن سخن می‌گوید در این تعابیر دولتمردان کجاست؟ دولتی که خود را به عنوان دولت اعتدال معرفی می‌کند چگونه است که به طور معتدل و منطقی با منتقدان برخورد نمی‌کند.

«تازه به دوران رسیده‌ها، تخریب‌گر، کاسب، مستضعف فکری، حامیان افراط، دروغ پراکنند، ترسو هستند، بزدلند، عقب‌مانده‌اند، بروند به جهنم، هراسانند چون کافر همه را به کیش خود پندارد، عصر حجری‌اند، بیکارند، متوهمند، عادت دارند از دیوار بالا بروند، خطای دید دارند، هوچی‌بازند، بی شناسنامه‌اند، کم‌سوادند، اقلیتند، از خداوند هم ایراد می‌گیرند، تازه انقلابی‌اند، کودکند.»



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۶
۱
۰
خودکرده را تدبیر نیست
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۶
۰
۰
سیاست بازان را ماها باید تحمل کینم
یعنی به حرفشان اعتمادی نیست
موشک بد است یا نه؟
ووو
سپاه خوب است ین ...؟؟؟؟؟؟ووو
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها