أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۲۶۰۵۱
زمان انتشار: ۰۸:۲۰     ۲۳ تير ۱۳۹۶
درحالی تیم فوتبال پرسپولیس باید در تاریخ 30 تیر در سوپرجام ایران به مصاف نفت تهران برود که اسپانسر این باشگاه تصمیم گرفته در همان تاریخ داربی ۸۵ را در آلمان برگزار کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، حواشی داربی هشتاد و پنجم هنوز ادامه‌ دارد. در حالی که قرار بود این دیدار ۲۵ تیر ماه برگزار شود، به خاطر ناهماهنگی‌هایی که وجود داشت، پلیس فدرال آلمان تنها چهار روز مانده به بازی اجازه برگزاری این دیدار را داد و ‌اسپانسر دو باشگاه که برگزار کننده بازی است به خاطر درآمدزایی بیشتر و فاصله کم تا بازی تصمیم گرفت این دیدار را پنج روز به عقب بیاندازد تا بتواند از محل تبلیغات دور زمین، تبلیغات بازی و البته بلیت فروشی درآمد خوبی را به دست بیاورد. این درحالی است که سی‌ام تیر ماه پرسپولیس طبق برنامه سازمان لیگ باید در ورزشگاه آزادی در  سوپر جام لیگ به مصاف نفت تهران برود؛ دیداری رسمی که در همه جای دنیا انجام می‌شود.

اما ‌اسپانسر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که این روزها حرفش نزد همه برش دارد، فشار زیادی به مسئولان سرخابی وارد کرده است تا بازی دوستانه را برگزار کنند. این‌ در حالی است که سعید فتاحی ، رییس کمیته‌ مسابقات سازمان لیگ در مصاحبه‌ای عنوان کرده است که حتی ا گر پرسپولیس درخواست تعویق سوپر جام را بدهد سازمان لیگ با آن موافقت نمی ‌کند، چرا که برنامه‌های این سازمان و البته پرسپولیس در فصل آینده بسیار فشرده است. حتی اعلام شده اگر پرسپولیس در دیدار برابر نفت تهران به میدان نرود، با جریمه سنگین مواجه خواهد شد.

این که یک ‌اسپانسر به خاطر درآمدزایی خود هر کاری می‌کند و حتی قصد دارد یک بازی رسمی را به تعویق بیاندازد، مساله تعجب آوری است، اما سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که چرا مدیران دو باشگاه تن به خواسته ‌اسپانسرشان می‌دهند؟ البته نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که واژه ‌اسپانسر را به نهاد یا شرکتی می‌گویند که از منابع خود برای باشگاه هزینه کند و منابع مالی باشگاه را تامین کند، اما ‌اسپانسر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس  که این روزها مدیریت اجرایی دو تیم را در اختیار گرفته است، از جیب خود برای دو تیم هزینه نکرده،‌ بلکه  با کمک هواداران و از طریق سامانه هوادارای درآمدی به دست می آورد و پس از کسر درصد خود، مابقی را به باشگاه ها می‌دهد. حال چرا این شرکت که بیشتر جنبه کارگزار را دارد در نقش یک مالک برای سرخ‌آبی های تهرانی تصمیم‌گیری می‌کند؟

در این میان سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که چرا وزارت ورزش و جوانان به موضوع برگزاری این داربی پر حاشیه ورود نمی‌کند و اجازه داده است تا ‌اسپانسر هر طوری که خودش می‌خواهد برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بازی‌های دوستانه ای تدارک ببیند و حتی اگر تاریخ این بازی‌ها با بازی‌های رسمی تیم ها در یک روز باشد، دیدار های رسمی را به تغویق بیندازد.

حال که وزارت ورزش و جوانان نسبت به این موضوع بی توجه است و مدیران استقلال و پرسپولسی هم خود را تابع اسپانسر می‌دانند، این انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال با کمک سازمان لیگ که برگزار کننده مسابقات فوتبال در ایران است به این مساله ورود کرده و اجازه ندهند یک شرکت برای درآمدزایی هر چه‌ بیشتر خود دیدار رسمی فوتبال ایران(فینال سوپر جام) را به تعویق بیاندازد و هر طور که می‌خواهد برای دو  باشگاه بزرگ فوتبال ایران تصمیم گیری کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها