يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۶۰۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۲۴ تير ۱۳۹۶
وبگاه شبکه خبری فرانسه نوشت: بحران قطر تسریع کننده تحکیم روابط ایران و عمان شد و این دو کشور با توجه به مواضع عربستان دلایلی آشکار برای نزدیک شدن به هم دارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: وبگاه شبکه خبری «فرانس24» در تحلیلی پیرامون سفر «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان به ایران در بحبوحه بحران چهار کشور عربی با قطر نوشت: ایران در بحران ریاض با قطر جانب دوحه را گرفت و رئیس جمهور این کشور نیز اقدام چهار کشور عربستان، بحرین، امارات و مصر علیه قطر را «روشی نادرست» نامید.

عمان نیز با حفظ ارتباط با قطر، مواضع میانجی‌گرایانه را حفظ و سعی کرده با گفت‌و‌گو با کویت و آمریکا این بحران را رفع کند.

به نوشته فرانس24، در حالی‌که عمان سعی کرده در روابط خود با ایران و عربستان تعادلی را برقرار کند و حتی حمله به سفارت عربستان در ایران را محکوم کرد اما با این وجود توازن را رعایت کرده و از کاهش یا قطع روابط با تهران برخلاف دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس اجتناب کرده و حتی دو مقام خود را برای رفع تنش به تهران گسیل داشت.

بر این اساس، اعلام تعمیق روابط دو کشور مبین نزدیکتر شدن مسقط به تهران است. دلایل انگیزه‌های ایران برای تعمیق روابط با عمان نیز واضح است زیرا بزرگترین دوستان این کشور در منطقه تنها ‌سوریه  و عراق هستند.

فرانس-24 در خاتمه نوشت: بحران قطر به نظر  عامل تسریع کننده تحکیم روابط ایران و عمان شده و ایران و عمان نیز با توجه به درک از میزان خصومت عربستان سعودی، دلایلی آشکار برای نزدیک شدن به هم دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها